Wirtualna Rzeczywistość (VR) to gałąź branży gier, która w ostatnich miesiąca nabiera niezwykłego tempa. W okresie pandemii sprzedaż urządzeń gogli Virtual Reality bije wszelkie rekordy, a według analityków rynku trend ten będzie przyspieszał.
Jednym z liderów rynku jest należący do Facebooka Oculus. Ich urządzenie Quest 2 jest tak popularne, że firma nie nadąża z produkcją. Gra Blair Witch produkcji krakowskiego Bloober Team trafiła do sprzedaży w dniu wczorajszym i już po niecałych 12 godzinach przyniosła całkowity zwrot poniesionych nakładów produkcyjnych i marketingowych dla wersji VR. Wszystko to jeszcze przed premierą wersji na pozostałe urządzenia Virtual Reality.
„Premiera Blair Witch VR okazała się niebywałym sukcesem. Okres Halloween zawsze stanowi idealny moment na premierę immersyjnych dreszczowców na nowych platformach i nie inaczej było w przypadku wczorajszego debiutu. Liczymy, że Blair Witch nie będzie zwalniał tempa – jest to bardzo ciekawa propozycja, dla ludzi posiadających gogle VR” – komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team.
Spółka opracowała tę produkcję we współpracy z Oculusem dzięki czemu w trakcie debiutu i w nadchodzących tygodniach gra będzie featurowana zarówno w sklepie jak i na wielu kanałach społecznościowych. Do promocji tej produkcji zaproszono również wielu VR-owych influencerów. Całkowity zwrot kosztów produkcji i marketingu “Blair Witch” dotyczy wszystkich przygotowanych przez spółkę wersji VR.
ZOBACZ TAKŻE: Bloober o Medium: Okres przedświąteczny to świetne okno premierowe
„Blair Witch Quest Edition to pierwsza wersja, ale opracowaliśmy już pozostałe, które wejdą do sprzedaży w niedalekiej przyszłości. Znakomity start tej produkcji utwierdza nas w przekonaniu, że to była dobra decyzja, a VR będzie w nadchodzącym czasie jednym z głównych nurtów elektronicznej rozrywki. Zdecydowanie nie jest to nasze ostatnie słowo w tym temacie” – dodaje prezes Bloober Team SA.
Za wykonanie portu gry odpowiada studio Incuvo SA – specjalizujące się technologii Virtual Reality.