ERGO Hestia we współpracy ze spółką Billon wdrażają pilotażowo rozwiązanie oparte o blockchain, które umożliwia natychmiastowe przekazanie pieniędzy klientom bez znajomości ich numeru konta bankowego.
Z usługi będą mogli skorzystać m.in. klienci, którym należy się zwrot składki np. za niewykorzystany okres ubezpieczenia po sprzedaży auta. Rozwiązanie umożliwia szybkie przekazanie pieniędzy klientowi, którego numeru konta ERGO Hestia nie posiada. Dzięki wprowadzanej usłudze, wykorzystującej pieniądz elektroniczny, wystarczy do tego numer telefonu.
„Dzięki wykorzystaniu technologii blockchain klienci zaoszczędzą sporo czasu. Rozwiązanie jest intuicyjne, cały proces po stronie klienta trwa minutę i pozwala zadecydować, gdzie trafią zwracane mu środki.” – mówi Oskar Jedynasty, dyrektor Działu Automatyzacji w Departamencie IT ERGO Hestii.
Blockchainowe rozwiązanie opiera się na usłudze zapewnianej przez Billon Solutions – pierwszy podmiot, który uzyskał w Polsce licencję instytucji pieniądza elektronicznego wydaną przez Komisję Nadzoru Finansowego. Cyfrowe złotówki zapisywane są w opracowanej przez Billon technologii rozproszonego rejestru (DLT), która, w odróżnieniu od innych systemów blockchain, umożliwia transakcje rzeczywistymi walutami, emitowanymi przez banki centralne.
„Cieszę się, że ERGO Hestia dołącza do firm korzystających z pieniądza elektronicznego opartego na rozproszonym rejestrze Billon. Nasze rozwiązania pomagają firmom, które muszą przekazać pieniądze odbiorcy – klientowi lub partnerowi – bez znajomości jego szczegółowych danych. Firma może przesłać pieniądze bezpiecznie i zgodnie z wymogami prawnymi, a klient jest zadowolony, że otrzymał od razu zwrot pieniędzy” – mówi Jacek Figuła, szef sprzedaży Billona.