Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 28 września-2 października br.
PlayWay odnotował 128,04 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2020 r. wobec 16,54 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zawiązanie spółki MeanAstronauts z kapitałem zakładowym 105,5tys. zł. Założyciele spółki wniosą do nowego podmiotu osiem projektów, z których najbardziej rokujące zostaną wdrożone do produkcji. Wkrótce nastąpi prezentacja m.in. takich gier jak Bullfrog oraz City of Atlantis. Źródło: ISBtech, ISBnews, Trigon
Ponadto pojawił się raport firmy M Science, która szacuje, że pre-ordery na Cyberpunk 2077 są o ponad 30% niższe niż preordery na grę Red Dead Redemption 2 na 68 dni przed premierą. Analitycy zaznaczają, że nie znana jest jednak metodologia raportu. thegamer.com wskazuje, że raport nie obejmuje pre-orderów zakupionych przed 12 miesiącami, co miałoby podważać wiarygodność szacunków M Science, gdyż bardzo wysoka sprzedaż pre-orderów miała miejsce w okolicy czerwca i lipca 2019 – po konferencji E3.
Sześciu członków zarządu sprzedało łącznie 17,7 tys. akcji po 405,00-405,15 zł sztuka. Sześciu członków zarządu objęło łącznie 404,6 tys. akcji serii M po 22,35 zł oraz łącznie 2,96 mln akcji serii M po 25,70 zł w ramach realizacji programu motywacyjnego. Źródło: spółka, media, Trigon
Simfabric, Movie Games: Ustalenie terminu premiery gry Lust for Darkness na konsolę PS4 na dzień 16 listopada 2020 roku. Cena gry to 12,99 euro. Źródło: spółka
Gaming Factory: W II kw. 2020 przychody wyniosły 1,1mln zł (przychody netto 0,5mln zł; zmiana stanu produktów +0,6mln zł), EBIT 350tys. zł, zysk netto jedn. dominującej 0,19mln zł. W sklepach Steam i Microsoft odbyła się premiera Commander ’85 – najnowszego projektu notowanego na GPW producenta i wydawcy gier komputerowych – Gaming Factory. Producentem gry jest studio The Moonwalls. Rolę współwydawcy pełni Ultimate Games. Źródło: ISBnews
Vivid Games: Odnotował 1,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2020 r. wobec 0,98 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Źródło: ISBnews

T-Bull: Odnotował 1,09 mln zł jednostkowego zysku netto w I poł. 2020 r. wobec 0,16 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Źródło: ISBnews
Artifex Mundi: Odnotowało 4,81 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I poł. 2020 r. wobec 1,18 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Źródło: ISBnews
Gaming Factory: Odnotował 0,19 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2020 r. wobec 0,9 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Źródło: ISBnews
All In! Games: Odnotowało 6,32 mln zł jednostkowej straty netto w I półroczu 2020 r. wobec 3,01 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Źródło: ISBnews

Bloober Team, Forever Entertainment: Podpisali akt zawiązania spółki Fearful Entertainment, która ma specjalizować się w produkcji gier z gatunku horror na platformy Nintendo, podały spółki w osobnych komunikatach. Źródło: ISBnews
Live Motion Games: Udostępnił gameplay swojej najnowszej produkcji – Chernobyl Liquidators Simulator. Wideo pokazuje zadania, jakie będą czekały graczy w ogarniętym katastrofą Czarnobylu. Inspirowane prawdziwą historią połowy lat osiemdziesiątych XX wieku wydarzenia składają się na produkcję z pogranicza gry symulacyjnej oraz survivalu. Wydawcą tytułu jest PlayWay, główny akcjonariusz spółki. Premiera zaplanowana jest w I połowie 2021 r. Źródło: spółka
Pyramid Games: Podpisał umowę ze spółką Manager Games, która dotyczy produkcji, wydania oraz przekazania praw autorskich do gry Car Mechanic Manager 2022. Pyramid Games stworzy grę w wersji na komputery stacjonarne, a Manager Games zajmie się jej wydaniem. Premiera tytułu planowana jest w 2022 roku. Lubelskie studio może liczyć na udział w zysku z projektu w wersji PC, jak również po ewentualnym wydaniu gry na inne platformy, w szczególności na konsole Sony, Microsoftu oraz Nintendo. Źródło: spółka
The Dust: Na Steam odbyła się prezentacja zwiastuna nowej gry – Aquapark Renovator. Źródło: spółka
No Gravity Games: Zawarł umowę wydawniczą z GOG sp. z o. o., należącą do grupy kapitałowej CD PROJECT. Przedmiotem umowy jest wydanie gry Creepy Tale na platformie cyfrowej dystrybucji GOG.com. No Gravity Games zawarł umowy wydawnicze dot. gier: Reversi Pro, Minesweeper, Four in a Row i Tic Tac Toe na konsolę Nintendo Switch, Microsoft Xbox, Sony Playstation i PC. z Inlogic Software s.r.o. ze Słowacji. Źródło: spółka
Drageus Games: Otrzymał potwierdzenie od Microsoftu o ustaleniu daty wprowadzenia do sprzedaży gry „Sweet Witches” na konsolę Xbox na dzień 30 października 2020 roku. Drageus Games otrzymał potwierdzenie od Microsoftu o ustaleniu daty wprowadzenia do sprzedaży gry „Grood” na konsolę Xbox na dzień 23 października 2020 roku. Źródło: spółka
Red Dev Studio: Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w dniu dzisiejszym zakończone zostały prace nad grą Drill Deal w wersji na platformę Steam. Wydawca gry, Ultimate Games, który finansuje produkcję gry, podjął decyzję o zwiększeniu nakładów i sfinansowaniu, jeszcze przed premierą gry na platformie Steam, prac obejmujących: dodanie nowych mechanik; dodanie zawartości; przygotowanie wersji na wszystkie wiodące platformy dystrybucji (PC, Nintendo Switch, Xbox, PlayStation) w celu jednoczesnej premiery wszystkich wersji. Źródło: spółka
PunkPirates: Chce wprowadzać na rynek minimum 4 gry rocznie z premierą co kwartał, podała spółka.
Zdecydowano o rozszerzeniu swojej działalności wydawniczej i producenckiej. Dotychczasowa działalność, skoncentrowana na rynku wirtualnej rzeczywistości, została rozszerzona o produkcję i działalność wydawniczą gier na platformę Nintendo Switch. Nowa, dodatkowa działalność prowadzona będzie poprzez Ventures Hub sp. z o.o., która poprzez IQ Partners sp. z o.o. należy w 100% do emitenta. Jednocześnie została dokonana zmiana umowy spółki Ventures Hub obejmująca m.in. zmianę nazwy z dotychczasowej na Raion Games sp. z o.o., zmianę przedmiotu działalności na działalność związaną z produkcją gier, a także podwyższenie kapitału i skierowanie nowoutworzonych udziałów do nowych wspólników. Nowi wspólnicy jako zespół producencki są zaangażowani w projekt utworzenia dwóch gier tj. DATENSHI oraz Lonely Island, do których prawa również nabyła Raion Games Sp. z o.o. Tym samym spółka pozyskała zarówno kompetentny zespół jak i prawa do ww. tytułów co umożliwi dokończenie ich produkcji. Źródło: spółka
Skinwallet: Zakończył I etap prac rozwojowych nad platformą Skinwallet Market, umożliwiający rozpoczęcie działalności operacyjnej. Skinwallet Market to platforma do handlu przedmiotami z gier bezpośrednio pomiędzy graczami. Model opiera się na świadczeniu usługi dostarczania platformy do handlu dobrami cyfrowymi z gier i czerpaniu zysków z pobierania opłat od przeprowadzonych transakcji w formie prowizji od wartości transakcji. Źródło: spółka
SimFabric: otrzymał od Partnera wydawniczego propozycję umowy wydawniczej. „Z punktu widzenia emitenta kilka punktów umowy wymaga jednak zmian, dlatego zarząd emitenta zdecydował […] o dalszej negocjacji umowy” – czytamy w komunikacie. Źródło: spółka
Carbon Studio: Podpisał umowę wydawniczą na wydanie gry Dreamo VR w wersji na platformę Oculus Quest, ze studiem Hypnotic Ants Sp. z o.o. Źródło: spółka
(ISBnews/ISBtech)