DM BOŚ, w dziś opublikowanym publicznie raporcie analitycznym, aktualizuje prognozy wolumenu sprzedaży biorąc pod uwagę bardzo obiecujące dane rynkowe takie jak m.in. (i) wysoka pozycja Cyberpunka 2077 (przedsprzedaż) w rankingach platform sprzedażowych Amazon i Steam, (ii) duża popularność Cyberpunka 2077 wg Google Trends (podobny poziom do gier RDR2 i Fallout 4 przed ich premierą) oraz (iii) bardzo wysoka liczebność społeczności Cyberpunka 2077 na platformie Steam, co może sugerować mocną sprzedaż po premierze gry.
Broker zakłada obecnie, że w kwartale debiutu gry, czyli czwartym br., wolumen sprzedaży Cyberpunka 2077 osiągnie 25 mln kopii gry (wzrost o 19%, poprzednio prognozował 21 mln). Prognoza wolumenu brokera w ciągu 12 miesięcy po premierze rośnie do 35,3 mln (poprzednio 29,1 mln, +21%).
„Nasze oczekiwania są wyższe od konsensusu rynkowego w pierwszym przypadku o 13%, a w drugim o 8%. Wg naszych szacunków, średnia stopa przywiązania (procent posiadaczy konsol, którzy kupią grę) wyniesie dla Cyberpunka 2077 10%, czyli będzie na poziomie zbliżonym do Wiedźmina 3 (9%). Oczekiwana stopa przywiązania w 1. kwartale sprzedaży jest znacząco niższa od stóp przywiązania dla GTA5 (18%) czy Red Dead Redemption (17%). Po odjęciu wolumenu sprzedaży oczekiwanego dla wersji gry na PC, nasza prognoza
dla 1. kwartału sprzedaży Cyberpunka 2077 wynosi 16,3 mln (tylko wersja na konsole), co implikuje odpowiednio 26% i 44% dyskonto względem RDR2 i GTA5” – czytamy w informacji.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Cyberpunk ominie dwa ważne okresy sprzedażowe
People Can Fly idzie na GPW z unikalnym modelem biznesowym
DM BOŚ zauważa potencjał dla pozytywnego zaskoczenia dotyczącego wolumenu sprzedaży gry (w porównaniu do bieżących oczekiwań brokera), jeśli (i) stopa przywiązania dla Cyberpunk 2077 będzie bardziej zbliżona, niż zakłada, do stóp dla GTA5 czy Red Dead Redemption 2, (ii) konwersja liczebności grupy Steam na sprzedaż na Steamie będzie zbliżona do historycznie obserwowanych poziomów oraz/lub (iii) pojawią się ponowne
nakazy pozostania w domu w głównych gospodarkach świata w związku z drugą falą pandemii.
„Prognozujemy w 2020/2021/2022 roku 2,2 mld zł/ 1,8 mld zł/ 1,9 mld zł zysku netto, co implikuje 17x/ 21x/ 20x P/E (wobec 31x/28x/ 24x dla spółek porównywalnych). CD Projekt jest obecnie notowany przy średnim 19x P/E na 2020-22, co oznacza 30% dyskonto wobec porównywalnych spółek” – podsumowuje broker.
Jak podawał wcześniej Trigon (przed kolejnym przesunięciem premiery) konsensus wolumenu Cyberpunk 2077 wynosi 21,4mln kopii do końca 2020r., 14,6 mln kopii gry w 2021r., w okresie czterech kwartałów trailingowo od premiery konsensus zakłada 30,4mln kopii, konsensus sprzedaży w cyklu na poziomie 74,5 mln.
Po przesunięciu premiery Cyberpunk 2077 analitycy BDM wskazywali, że gra ominie dwa ważne okresy sprzedażowe (Black Friday, mikołajki) co może negatywnie wpłynąć na sprzedaż.
Gra „Cyberpunk 2077” jest gotowa, o czym świadczy zakończenie procesu jej certyfikacji, niemniej jednak trwają wciąż prace nad podnoszeniem jej jakości – stąd decyzja o przełożeniu premiery gry o 21 dni do 10 grudnia, podał CD Projekt. Spółka podkreśla, że najważniejszym wyzwaniem jest konieczność przygotowania i przetestowania dziewięciu odrębnych wersji gry.