Stava, największa w Polsce sieć gastro-kurierska, niedługo uruchomi otwartą emisję akcji. W ten sposób chce pozyskać środki na jeszcze bardziej dynamiczny rozwój sieci franczyzowej.
Stava ma obecnie 30 oddziałów franczyzowych w 25 miastach w całej Polsce. Codziennie realizuje tysiące dostaw posiłków z restauracji oraz zakupów ze sklepów i drogerii. Współpracuje z największymi markami rynku gastronomicznego (KFC, Pizza Hut, Grupa Sfinks) i handlowego (Jeronimo Martins) oraz setkami niezależnych restauracji oraz sklepów.
„Jesteśmy w tej chwili największą siecią wyspecjalizowaną w usłudze dowozów dla restauracji w Polsce. Intensywnie rozwijamy drugą gałąź biznesu, czyli dostawy ze sklepów i drogerii. Mamy jednak przeświadczenie, że wciąż jesteśmy na początku naszej drogi. W Polsce mamy jeszcze wiele do zrobienia, a przed nami również ekspansja w całej Europie – mówi Paweł Aksamit, prezes Stava.
Stava działa od 2014 roku. Zespół centrali oraz franczyzobiorcy wypracowali stabilny i
rentowny model biznesowy, dzięki któremu sieć rośnie w szybkim tempie. Od 2018 do 2020
przychody całej sieci franczyzowej urosły o 1170%. Miesięczny przychód sieci oscyluje w 2020 roku na poziomie 1,5 mln zł. Stava jest jednak wciąż na początku swojej drogi. Uruchamia emisję akcji, żeby zdobyć kapitał na dalszą ekspansję.
„Od listopada 2017 miesięczna sprzedaż sieci franczyzowej Stava zwiększyła się ponad 22-krotnie. To prawdopodobnie więcej niż zadowalający wzrost z perspektywy większości inwestorów. Już niedługo ogłosimy nasze plany rozwoju oraz pozyskania finansowania dla Stava, które pozwolą zainteresowanym, w zależności od możliwości, mieć mniejszy lub większy udział w naszym szybko rosnącym przedsięwzięciu – zauważa Paweł Aksamit.
Osoby zainteresowane emisją mogą zapisać się do newslettera informacyjnego na stronie emisja.stava.pl. Stava planuje rozpocząć emisję w nadchodzących tygodniach.
Stava jest pierwszą w Europie franczyzą w branży dowozów posiłków. Oferowane przez nasze oddziały usługi kurierskie pomagają restauracjom rozwijać biznes w oparciu o dowozy, sprowadzając kwestię dostawy posiłku do kilku kliknięć na tablecie. We wszystkich lokalizacjach realizuje bezpieczne dowozy zakupów i jedzenia według najwyższych standardów sanitarnych, zgodnych z zasadami Kodeksu Dobrych Praktyk dla dostaw posiłków, który został zaaprobowany przez Główny Inspektorat Sanitarny.