SEG 2025

Marek Moczulski, prezes Unitop, w komentarzu dla IBtech o e-commerce w branży spożywczej.

Obserwując obecną sytuację na rynku można wyciągnąć wiele wniosków. Tradycyjny
handel przeżywa ogólnoświatowy kryzys. Wiele firm boryka się z zerwanymi łańcuchami
dostaw czy zmniejszonymi możliwościami eksportowymi.

Konsumenci zaczęli coraz bardziej doceniać zakupy online. W 2020 roku rynek e-commerce odnotuje największy wzrost od kilkunastu lat. Lockdown spowodował, że coraz więcej osób kupuje przez Internet.

W tym roku wartość rynku e-commerce ma wzrosnąć o 16 proc., osiągając poziom 43,5 mld zł. W 2023 roku będzie on wart 58 mld zł. Trendem, który stopniowo zdobywa coraz większe zainteresowanie konsumentów jest BOPIS (buy online, pick up in store), czyli zamawianie zakupów przez Internet i osobisty odbiór.

W ciągu kilku ostatnich lat największe sieci marketów spożywczych wprowadziły opcję sprzedaży produktów online z dostawą do domu. Konsumenci chętnie korzystają z takiej możliwości. To szybki sposób na zakupy, bez obawy o jakość towaru.

Pandemia koronawirusa wymusiła na konsumentach szybką zmianę przyzwyczajeń zakupowych. Na początku marca aż o połowę wzrosła liczba transakcji płatniczych drogą internetową. To pokazuje, jak wielki potencjał drzemie w e-commerce. Wierzę, że kategoria sprzedaży artykułów spożywczych online będzie wzrastać. Nowe pokolenia wchodzące na rynek są przyzwyczajone do wygodnego i szybkiego kupowania, bez wychodzenia z domu i korzystania z gotówki.

Produkty marki Unitop dostępne są online w kanale sprzedaży obecnych dystrybutorów bądź sieci, którzy działają w e-commerce oraz na popularnych portalach. Planujemy również rozwój własnego kanału sprzedaży. Polacy doceniają zakupy online ze względu na duży wybór produktów, oszczędność czasu czy możliwość porównywania ofert. Dziś sprzedaż artykułów spożywczych online to nie tylko domena dużych sieci handlowych, ale i mniejszych producentów. Wejście w ten kanał umożliwia dotarcie do klientów w całej
Polsce.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments