PlayWay po raz kolejny zaskoczył swoimi wynikami, dwukrotnie przebijając poprzedni rekord z 3Q’19. Dokonała tego m.in. portując na konsole flagowy tytuł jakim jest „House Flipper”, umiejętnie przyciągając do swojego aktualnego portfolio przy użyciu odpowiedniego marketingu, cross-promocji i wyprzedaży graczy, których przez pandemię COVID-19 w tym okresie przybyło,wskazuje DM BDM.
Broker zauważa, że zbliżamy się dużymi krokami do długo wyczekiwanych debiutów gier z największymi whislistami i potencjałem monetyzacji: „Junkyard Simulator”, „Bum Simulator”, „Mr. Prepper” i wiele innych, a to w połączeniu z wyżej wspomnianymi narzędziami sprzedażowymi i bezcennym doświadczeniem będzie owocowało dalszą poprawą wyników w przyszłych okresach.
Ponadto obecnie PlayWay liczy około 130 zespołów deweloperskich, a w planie premier znajduje się 138 pozycji. Grupa ta nieustannie się rozrasta o nowe podmioty, zwiększając ilość produkowanych gier. Odpowiedzią na ryzyko braku nowych pomysłów oraz dostępem do nieograniczonej kreatywności jest platforma PWay, która kilka dni temu miała swoją globalną premierę, wymienia DM BDM.
Wyniki spółki za 2Q’20 pobiły oczekiwania rynkowe i okazały najlepszym odczytem w historii spółki (pobiła swój poprzedni rekord uzyskany w 3Q’19 około dwukrotnie!). Bez wątpienia pomogła sytuacja panująca na świecie związana z COVID-19, przez którą znacząco wzrosła liczba aktywnych graczy na Steamie, bijąca rekord za rekordem (4.04.2020 24,5 mln), utrzymując się w tym okresie w przedziale 21-23 mln vs 16-17 mln w 2Q’19.
Głównym motorem napędowym okazał się jednak „House Flipper”, który został wydany pod koniec lutego na konsole PS4, Xbox One, a w czerwcu trafił na NS. Tytuł ten odpowiadał za około połowę wypracowanego zysku operacyjnego w minionym okresie.
Widać więc jak duży potencjał drzemie w portach kluczowych tytułów na konsole (w sierpniu 2020 roku zadebiutował na konsolach Xbox One „Cooking Simulator” a w 4Q’20 trafi on na PS4, co powinno istotnie wspomóc wyniki tych okresów), a to w połączeniu z nowymi projektami, umiejętnie prowadzonymi cross-promocjami i wyprzedażami (od 04.06 do 08.06 trwała wyprzedaż „PlayWay Sell” – pierwsza w historii spółki) będzie owocowało wzrostową ścieżką wynikową grupy.
Spółka znajduje się w przededniu premier, które wyróżniają się największymi wishlistami wśród obecnych produkcji. Pierwszą z nich, która miała już zadebiutować 17.09.2020 jest „Junkyard Simulator”. Gra ta jednak została przełożona na 4Q’20, przez chłodny odbiór prologu jej społeczności (kolejne obok działu testerskiego „narzędzie”, które ma wyłapywać błędy/niedociągnięcia przed debiutem i uchronić tytuł od wpadki podobnej do „Agony”).
W dalszej kolejności mamy „Bum Simulator”, „Occupy Mars”, „Alaskan Truck Simulator” oraz „Mr.Prepper”. Każda z wymienione wyżej gier może poszczycić się whislistą sięgającą ponad 100-150 tys. chętnych na zakup gry. Z innych istotnych premier w najbliższym czasie pojawią się takie tytuły jak „Prison Simulator”, „I am Your President”, „Lust from Beyond”. Około 10% z setki najbardziej oczekiwanych gier na Steamie to tytuły ze „stajni” PlayWay, a w 300 jest ich łącznie około 45, zaznacza DM BDM.
Kilka dni temu spółka zależna PWay uruchomiła platformę „Need for a Game Idea”, która będzie dostarczała grupie niegraniczoną ilość pomysłów na nowe produkcje. Każda osoba, za podzielenie się koncepcją potencjalnej gry otrzyma PWay (cyfrowy token), a za akceptację 100 takich tokenów i udział w zyskach z wymyślonej produkcji (5%).
Dzięki tej inicjatywie, całej masie zespołów deweloperskich (około 130 oraz nieustannym budowaniu nowych), wcześniejszym badaniu rynku pod kątem zainteresowania danym pomysłem będzie w stanie produkować coraz więcej gier z dużym potencjałem monetyzacji oraz zwiększać prawdopodobieństwo trafienia na „perełki” co najmniej takich rozmiarów jak „CMS”/ „House Flipper”. A to wszystko przy jednoczesnym utrzymaniu dyscypliny kosztowej (budżety produkcyjne na poziomie od kilkuset tys. PLN do 1 mln PLN).