AliExpress, globalna platforma e-commerce, rozpoczyna zaraz Międzynarodowy Festiwal Zakupów. Podczas tegorocznej edycji dla polskich konsumentów przygotowano jeszcze więcej atrakcji, jeszcze szerszy asortyment dostępny w okazyjnych cenach oraz jeszcze szybsze dostawy.
„Organizowany przez AliExpress od 2008 roku Festiwal Zakupów 11.11 stał się największym na świecie wydarzeniem łączącym zakupy z rozrywką. W celu zapewnienia sprawnych dostaw w czasie pandemii, wprowadziliśmy w naszej infrastrukturze logistycznej szereg zmian wykorzystujących nowe technologie. Konsekwentnie realizujemy wizję rozwoju globalnego handlu internetowego, z którego mogą korzystać sprzedawcy i konsumenci niezależnie od miejsca na świecie, w którym się znajdują – powiedział Wang Mingqiang, dyrektor generalny AliExpress.
Szybsze dostawy do Polski
Płynne i coraz szybsze dostawy podczas festiwalu 11.11 realizuje Alibaba Group Cainiao Smart Logistics Network we współpracy z lokalnymi partnerami – Pocztą Polską, InPost i DHL. W sierpniu 2020 Cainiao uruchomiło nowe połączenie lotnicze, która przyspieszyło średni czas dostawy między Chinami a Polską o ponad 80% w porównaniu do ubiegłego roku. Wybrane towary docierają do polskich konsumentów już w 10 dni roboczych. Użytkownicy standardowej metody wysyłki AliExpress mogą również skorzystać z dostawy do ponad 9 tysięcy paczkomatów InPost w całej Polsce.
„Od początku pandemii zainwestowaliśmy w usprawnienie logistyki, aby w tym trudnym okresie zapewnić naszym klientom jak najlepszą obsługę. Doprowadziło to do znacznego skrócenia czasu dostawy całego asortymentu dostępnego na platformie. Podczas Festiwalu Zakupów 11.11 polscy konsumenci będą mogli dodatkowo skorzystać z szybkiej 3-dniowej dostawy wybranych produktów, które będą wysyłane bezpośrednio do Polski” – powiedział Gary Topp, prezes AliExpress na Europę Środkowo-Wschodnią.
Shoppertainment, czyli zakupy i rozrywka w jednym
Niedawno AliExpress rozwinął nowy koncept, zwany shoppertainment, który polega na połączeniu zakupów z rozrywką. Jest to wyjście naprzeciw zmianom w handlu, przeniesieniu zakupów do Internetu, ale także szukaniu różnych form rozrywki w świecie online. Badania wykazały, że konsumenci są teraz bardziej skłonni do wypróbowywania nowych rzeczy, w tym robienia zakupów przez media społecznościowe, łącząc to np. z oglądaniem transmisji na żywo.
AliExpress stworzył platformę Connect, która umożliwia influencerom na całym świecie generowanie nowych źródeł dochodów, a markom dostępnym na platformie rozwijania swojej działalności. AliExpress Connect wykorzystuje najnowsze trendy, łącząc rozrywkę z zakupami, poprzez sprzedaż artykułów w trakcie transmisji na żywo. Jak dotąd Polska jest krajem o największej liczbie zapisów na platformę Connect, za sprawą współpracy z agencją IndaHash, która dba o jak najlepsze przygotowanie influencerów do
livestreamów.