Blisko 9 mln zł przychodów za trzy kwartały 2020 roku osiągnęła Grupa DataWalk. Wraz ze wzrostem przychodów ze sprzedaży, wzrosły również o 50% koszty związane z komercjalizacją międzynarodową, lecz mimo to skonsolidowana strata zmniejszyła się o 41% w odniesieniu do porównywalnego okresu.
Według szacunkowych danych po trzech kwartałach bieżącego roku Grupa DataWalk osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 8 939 tys. zł, co w porównaniu z przychodami w analogicznym okresie 2019 r., wynoszącymi 1 875 tys. zł, stanowi wzrost o ok. 377%.
„Kontynuujemy intensywny proces wprowadzania naszego produktu na rynki globalne, obecnie koncentrujemy się na sprzedaży bezpośredniej w Ameryce” – wskazuje Paweł Wieczyński, prezes zarządu DataWalk – „Kolejne kontrakty z klientami takimi jak Ministerstwo Obrony USA czy Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego USA, budują nie tylko strumień rosnących przychodów, ale przede wszystkim pozwalają na zbliżenie się do strategicznego celu uzyskania 20 światowej klasy referencji, co na 4 etapie strategii ma umożliwić nam znaczną dynamizację procesów handlowych.”
Według szacunkowych danych, koszty Grupy DataWalk po trzech kwartałach bieżącego roku wynoszą 15 355 tys. zł i wzrosły o 50% w porównaniu z trzema kwartałami ubiegłego roku, kiedy to wynosiły 10 234 tys. zł. Mimo to, według szacunkowych danych, strata zmniejszyła się o ok. 41%, tj. do poziomu – 6 137 tys. zł w odniesieniu do porównywalnego okresu, kiedy to wynosiła –10 397 tys. zł.
„Mimo długiego, kilkuletniego cyklu sprzedaży orazpoczątkowej fazy procesu zdobywania rynku amerykańskiego, sprzedaż systemu DataWalk już teraz zaczyna przynosić istotne przychody” – komentuje Paweł Wieczyński – „Planujemy dalsze inwestycje w rozbudowę tzw. zespołu go-to-market, czyli handlowców i wdrożeniowców skoncentrowanych na rynku amerykańskim, jak również coraz odważniej patrzymy na Europę. Widzimy szanse wynikające z dużego rynku, potwierdzone własnymi sukcesami handlowymi oraz przychodami naszego konkurenta Palantira”.
Palantir Technologies według CNBC uzyskał 52% wzrost przychodów osiągając 289,4 mln USD w trzecim kwartale tego roku. Pierwsze sukcesy produktu DataWalk na rynku amerykańskim, potwierdzone m.in. kontraktem na zastąpienie Palantira w Departamencie Sprawiedliwości USA, wskazują na potencjał dalszego wzrostu przychodów wrocławskiej firmy.
„Pozyskujemy kluczowe referencje w centralnych jednostkach administracji federalnej USA, zaczynamy równieżzwiększać portfolio klientów w Europie. Zamierzamy utrzymać tempo rozwoju na obecnym etapie” – dodaje Paweł Wieczyński.