epoint

Demolish Games, spółka z grupy Ultimate Games, będzie kontynuować kultową serię Demolish and Build. Obecnie spółka jest właścicielem Demolish & Build 2017, Demolish & Build 2018 i Car Demolition Clicker. O tym, jak wygląda model biznesowy studia oraz jakie są najbliższe plany Demolish Games, ISBtech rozmawia z prezesem spółki, Pawłem Dywelskim.

Co Pana zdaniem stoi za sukcesem serii Demolish and Build?

Przede wszystkim dwie rzeczy – tematyka i solidne wykonanie. Dla wielu osób seria Demolish and Build pozwala spełnić marzenie z dzieciństwa o zabawie ciężkim sprzętem budowlanym, w dodatku skupiając się na najciekawszym ich aspekcie, czyli wyburzaniu, pomijając te bardziej monotonne aspekty pracy na budowie. Ponadto, gry rozwinięte są o możliwość prowadzenia własnej firmy oraz zadania poboczne – jak kupowanie i remontowanie własnych posiadłości, odkrywanie złóż złota itd.

Należy zwrócić uwagę, że te zabiegi pewnie nie przyniosłyby rezultatu, gdyby nie solidne wykonanie tych tytułów przez twórców, którzy stworzyli serię naprawdę wciągających gier, do których chce się wracać, wolnych od poważnych błędów i mających dobrą oprawę graficzną. W mojej ocenie to obecnie najlepsza dostępna na rynku seria gier tego typu. Przy produkcjach autorskich tytułów Demolish and Build chcemy tę jakość utrzymać.

Czy przy wyborze nazwy spółki inspirowaliście się tą serią?

Tak, ponieważ utożsamiamy się z serią Demolish & Build. Ta marka w gatunku symulatorów jest głównym zasobem spółki i właśnie z tą serią chcemy być kojarzeni.

Jesteście właścicielem Demolish & Build 2017, Demolish & Build 2018 i Car Demolition Clicker, który z tych tytułów ma największy potencjał i dlaczego?

Zdecydowanie gra Demolish & Build 2018. W tej chwili jest to najlepiej sprzedająca się gra w naszym portfolio. Jest to także najwyżej oceniany tytuł z serii. Gra z sukcesem ukazała się na konsolach, obecnie rozważamy przeniesienie jej na VR.

Jakie następne gry z serii Demolish and Build planujecie?

W tej chwili w produkcji jest gra Demolish & Build 2021, czyli najnowsza część serii. Premierę gry planujemy na koniec przyszłego roku. Jest to nasza największa i najważniejsza produkcja. Liczymy, że spotka się z doskonałym odbiorem ze strony graczy i będzie ważnym elementem serii Demolish & Build.

Koncentrujecie się na gatunku symulatorów – dlaczego? Czy to jedyny gatunek, w którym będziecie się rozwijać?

Naszą specjalizacją będą gry symulacyjne. Chcemy by nasze gry z tego gatunku wyróżniały się pozytywnie pod względem jakości. Nie zamierzamy jednak ograniczyć działalność tylko do tego gatunku. Gracze rzadko koncentrują się tylko na jednym rodzaju gier, a dobre doświadczenia jakie wyniosą z naszych gier symulacyjnych mogą sprawić, że chętniej wypróbują oferowane przez nas gry innego gatunku, jakie możemy im zaproponować.

Obecnie na rynku gier wideo jest mnóstwo symulatorów – producenci prześcigają się w pomysłach, czy gracze nie czują przesytu tym gatunkiem? Można ich jeszcze czymś zaskoczyć?

Zaletą gier tego typu jest ich różnorodność. Większość gier symulacyjnych oferuje na tyle różne doświadczenia, że ryzyko przesytu jest dużo mniejsze niż w przypadku gier innych gatunków. W dodatku gracz, który dobrze bawi się przy symulatorze maszyn budowlanych może nie być zainteresowany np. naprawianiem samochodów.

Ośmieliłbym się zaryzykować stwierdzenie, że większość graczy, którzy grają w symulatory interesuje się nie tyle tym gatunkiem gier, co tematyką poszczególnych gier. Poza tym wciąż jest wiele dziedzin, z których nie stworzono jeszcze symulatorów.

Jak wygląda Wasz model biznesowy? Ile gier chcecie produkować w skali roku?

Chcemy wydawać trzy do pięciu gier w roku. Mam tu oczywiście na myśli tylko nowe produkcje. Oprócz tego będziemy nasze gry wydawać na wszystkich dostępnych konsolach.

Jakie gry spółki są obecnie w fazie produkcji?

Obecnie w fazie produkcji znajdują się trzy gry: Demolish & Build 2021, czyli wspomniana wcześniej następna część serii. Gra będzie rozwinięciem tego wszystkiego, co sprawiło, że seria cieszy się takim sukcesem, a to wszystko w nowej szacie graficznej i kilkoma pomysłami, które sprawią, że gra będzie jeszcze ciekawsza. Explosive Demolition Simulator to gra podobna do powyższej, ale skupiająca się na wyburzaniu największych budowli za pomocą materiałów wybuchowych. Gracz będzie w niej odpowiedzialny za proces przygotowania obiektów do implozji jak i takiego rozmieszczania ładunków by nie wyrządzić niepożądanych szkód.

Kolejna gra to symulator partyzanta z czasów II WŚ. W tej grze zadaniem gracza będzie szpiegowanie i sabotaż działań okupanta. Rozgrywka będzie w całości z perspektywy pierwszej osoby.

Kiedy można spodziewać się najbliższych premier?

Na koniec przyszłego roku planujemy premierę gry Demolish and Build 2021.

Jak dużo osób liczy Wasz zespół? Jakie jest Wasze doświadczenie w produkcji gier?

Nasz zespół liczy kilkanaście osób. Jeśli chodzi o moje doświadczenie w branży, produkcją gier zajmuję się od 5 lat, przez ten okres pracowałem przy tytułach takich jak Orbital Racer, Plane Mechanic Simulator i Accident.

We wszystkich tych grach, oprócz roli szefa zespołu i głównego programisty pełniłem też rolę producenta. Wspomniane tytuły odniosły sukces sprzedażowy, cieszą się wysokimi ocenami graczy.

Współpracujecie z Ultimate Games, spółką z głównego parkietu, która jest Waszym największym udziałowcem. W czym wspiera Was Ultimate Games?

Założycielem Demolish Games jest Mateusz Zawadzki – prezes Ultimate Games. UG wspiera nas w wielu aspektach działalności: budowaniu infrastruktury firmy, marketingu i PR, testowaniu gier na etapie produkcji, oraz w ogólnym doradztwie w działalności wydawniczej i portingowej.

Kiedy Demolish Games planuje zadebiutować na NewConnect? Czy rozpoczęliście już przygotowania do procesu upublicznienia spółki?

Chcielibyśmy zadebiutować na NewConnect do końca przyszłego roku. Nawiązaliśmy już kontakt z Domem Maklerskim, który będzie nas wspierał w tym procesie i właśnie jesteśmy na etapie podpisywania z nim umowy. Wkrótce podamy więcej informacji na ten temat.

Czy w najbliższym czasie planujecie pozyskiwać finansowanie od inwestorów? Jeśli tak – na co, w jakiej kwocie?

Tak, mamy takie plany. Szczegóły ujawnimy w późniejszym terminie.

Jakie są najważniejsze plany spółki w 2021 roku?

Przede wszystkim wspomniany debiut spółki na NewConnect. Koncentrujemy się na doprowadzeniu do końca produkcji gry Demolish & Build 2021. Oprócz tego najważniejszym zadaniem na rok 2021 będzie nawiązanie współpracy z nowymi twórcami celem dodania kolejnych produkcji do naszego portfolio.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments