Ovid Works, notowane na NewConnect niezależne studio gamingowe z Warszawy, intensywnie pracuje nad „Falling Star”, sequelem gry Interkosmos, przeznaczonym głównie na urządzenia VR. Zakończone zostały już prace nad strukturą rozgrywki wieloosobowej, teraz studio pracuje nad elementami typu single player. W przypadku Nemesis Ovid Works prowadzi rozmowy z współtwórcą gry – Awaken Realms w kontekście wydania i promocji przez nich gry. Premiera gier Interkosmos 2 i Nemesis w wersji Early Access planowane są w 2021 r.
„Jesteśmy coraz bliżej pokazania rozgrywki Interkosmos 2. W ostatnim czasie osiągnęliśmy dwa bardzo ważne kamienie milowe. Przede wszystkim zakończyliśmy budowanie struktury trybu multiplayer oraz tzw. sandboxu, czyli zasad pozwalających graczom poruszać się w przestrzeni kosmicznej. Dodatkowo zakończyliśmy unijny projekt organizowany przez Creative Europe, dzięki któremu koncepcja Interkosmos 2 uzyskała dofinansowanie w kwocie 150 tys. EUR. Rozważamy także skorzystanie z dofinansowania od Oculus (jednej z trzech wiodących platform VR będącej własnością Facebook Technologies), który oferuje wsparcie dla projektów VR-owych” – komentuje Jacek Dębowski, Prezes Zarządu Ovid Works.
Interkosmos 2 przeniesie graczy do 1999 r., tuż przed nadejściem tzw. Millenium Bug, który wywoła ogromną katastrofę i doprowadzi do zagłady świata. Naszym zadaniem jest lot kapsułą kosmiczną na stację ISS, w celu zabezpieczenia systemów przed nadejściem armagedonu i następnie bezpieczny powrót na ziemię. Cała operacja jest monitorowana przez trzy różne agencje kosmiczne. Niestety każda z nich posiada własny pomysł na przebieg misji, co owocuje sprzecznymi komunikatami oraz wykluczającymi się komendami.
„Nowością wobec poprzedniej wersji będzie możliwość gry z drugą osobą. Zakres rozgrywki zostanie również bardzo mocno rozbudowany. Gracz będzie świadkiem startu, lotu oraz powrotu kapsuły kosmicznej. Liczę, że sequel odniesie podobny sukces, co I część, która uzyskała 92% pozytywnych recenzji na Steam. Planujemy wydanie Interkosmos 2 na jak największą ilość platform, w tym na popularne, przenośne urządzenia VR, takie jak Oculus Quest” – dodaje Jacek Dębowski.
Ovid Works w 2021 r. oprócz premiery Interkosmos 2 planuje także wydanie, wspólnie z Awaken Realms Distribution, gry Nemesis. Będzie to wyjątkowa gra multiplayer, inspirowaną hitową grą planszową autorstwa Awaken Realms. Koncepcja „zdrajcy”, która stanowi sedno założeń dotyczących rozgrywki, wprowadza dodatkowe napięcie do gry osadzonej w kryzysowym scenariuszu z gatunku sci-fi.
„Cieszę się, że wspólnie z Awaken Realms tworzymy Nemesis. Jest to spółka z bogatym doświadczeniem w zakresie gamedesignu i przez lata tworzenia jednych z najlepszych na rynku gier planszowych zdobyli nie tylko szerokie uznanie u graczy, ale również bardzo dużo wiedzy oraz doświadczenia, które wkładają w projekt Nemesis: Distress. Aktualnie prowadzimy rozmowy z Awaken Realms w zakresie wydania i promocji przez nich gry Nemesis: Distress. Posiadają duże doświadczenie w obaszarze promocji oraz zarządzaniem community – co widać po ich olbrzymich kampania crowdfundingowych (ostatnia, Nemesis Lockdown zebrała ponad 5mln GBP)” – mówi Jacek Dębowski.
Nemesis pozwoli graczom wcielić w się w postać pasażera statku kosmicznego, który wraz z pozostałymi załogantami zostaje wybudzony z hibernacji w trakcie rejsu kosmicznego z powodu ataku rasy obcych istot. Atmosfera grozy i ciągłego zagrożenia potęgowana jest możliwością odkrycia zdrajcy w szeregach załogantów.