W miarę jak pandemia COVID-19 zmienia nasz świat, coraz większa liczba konsumentów zaczęła dokonywać zakupów online, odchodząc od kupowania w sklepach stacjonarnych. Według nowych danych z amerykańskiego indeksu sprzedaży detalicznej IBM, pandemia przyspieszyła szacowaną zmianę o pięć lat. Zmianę widać również na polskim rynku, ponieważ w pierwszej połowie 2020 roku zarejestrowano około 5 500 nowych sklepów internetowych.
Dotarcie do większej liczby konsumentów wymaga obecnie nowej strategii biznesu, innowacyjnego podejścia oraz poszukiwania nowych kanałów sprzedaży. Sprzedawcy szukają sposobów, aby uczynić zakupy w sklepie bardziej innowacyjnymi i atrakcyjnymi, dlatego strategia zakupów ma ogromne znaczenie. Wykonana dobrze przyciągnie uwagę kupujących i wzmocni lojalność wobec marki, zapewniając detalistom większe możliwości sprzedaży.
Producent farb i lakierów, firma PPG, udostępniając swoje produkty, obecna jest w kilku kanałach sprzedaży. Najchętniej kupowane produkty PPG dostępne są w dużych sklepach detalicznych typu „dom i ogród”, w sieciach niezależnych hurtowni, powiązanych sklepach Studio Dekoral, jak i w sklepach własnych Centrum Dekoral Professional.
Odpowiadając na potrzeby klientów oraz obserwując zmieniające się nawyki konsumenckie, firma PPG rozpoczęła właśnie współpracę z największą polską platformą sprzedaży e-commerce. Allegro osiągnęło 10. pozycję w światowym rankingu serwisów e-commerce, co zawdzięcza uzyskaniu aż 194 milionów odwiedzin w skali miesiąca.
Dzięki prezentacji swojej oferty na wirtualnych półkach Allegro, PPG może trafić bezpośrednio do konsumentów z całej Polski. Pierwszy z otwartych jeszcze we wrześniu sklepów, dedykowany marce Dekoral w ciągu pierwszego miesiąca zyskał dużą popularność wśród kupujących. W październiku PPG otworzył na Allegro kolejne dwa sklepy dedykowane konsumenckim markom – Bondex oraz Drewnochron. We wszystkich trzech sklepach aktywnych jest ponad 438 aukcji.
„Zaufanie jakim obdarzają nas klienci motywuje cały nasz zespół do poszukiwania kolejnych usprawnień dla kupujących. Obecnie pracujemy intensywnie nad poszerzeniem opcji dostawy. Naszym celem jest zagwarantowanie kupującym on-line tych samych doświadczeń, opcji i możliwości, jakie otrzymują kupujący w sklepach stacjonarnych.” – mówi Dyrektor Sprzedaży PPG Anna Michałowska.
Firma PPG, chcąc spełniać wszystkie oczekiwania swoich klientów, w tym pomoc w doborze właściwego produktu oraz jego koloru, oferuje klientom na Allegro możliwości kontaktu telefonicznego oraz kontaktu na czacie z ekspertami technicznymi PPG. W Contact Center klienci mogą uzyskać ekspercką poradę, która obejmuje konsultacje z uwzględnieniem wszelkich powierzchni, które mają być pomalowane oraz oczekiwań klientów dotyczących finalnego efektu dekoracyjnego jaki chcą uzyskać.
Pamiętając o swoich klientach biznesowych, PPG posiada również platformę zamówień on-line CDN XL dla klientów B2B.
„Zakupy przez Internet zmieniły krajobraz handlu detalicznego, ponieważ coraz więcej konsumentów poszukuje dostępności, różnorodności i konkurencyjnych cen. Dlatego wdrożenie kolejnego kanału sprzedaży jest dla PPG naturalnym procesem. Współpraca z Allegro jest bez wątpienia krokiem w dobrym kierunku, ze względu na popularność i świetną renomę platformy” – mówi Grzegorz Koźmiński, Menedżer ds. Komunikacji w PPG.
Dodatkowo, listopad to pierwszy miesiąc, w którym PPG oferuje na Allegro promocję konsumencką podobną do tej, którą firma zaproponowała kupującym w sklepach stacjonarnych. Akcja promocyjna jest dedykowana emulsjom kolorowym marki Bondex, która dostarcza inteligentne farby dla najbardziej wymagających klientów.