Sodexo Benefits and Rewards Services, jako pierwsza w Polsce firma niebędąca instytucją finansową, wprowadza do oferty wirtualne karty przedpłacone. To w pełni cyfrowe, pozbawione plastikowego odpowiednika, karty płatnicze. Można je dodać do portfeli mobilnych Google Pay i Apple Pay, są akceptowane w sklepach stacjonarnych i Internecie oraz umożliwiają wypłaty z bankomatów. Dostępne będą w dwóch wariantach: jako benefit dla pracowników oraz nagroda w programach wsparcia sprzedaży.
Z raportu NBP wynika, że udział liczby płatności zbliżeniowych w całkowitych obrotach kartami w II kwartale br. wyniósł aż 93%. Oznacza to, że 9 na 10 transakcji kartami jest realizowanych zbliżeniowo. Infrastrukturalnie rynek jest doskonale przygotowany do tego rodzaju operacji. Każdy z ponad miliona terminali płatniczych i co drugi bankomat w naszym kraju obsługuje płatności zbliżeniowe, w tym także mobilne przy użyciu kart wirtualnych. Mobilne portfele Google Pay i Apple Pay posiada już 3,3 miliona Polaków[2]. Pandemia, a dokładnie preferowanie i rekomendowanie przez Światową Organizację Zdrowia płatności bezstykowych we wszystkich sklepach stacjonarnych, tylko przyspieszyły cyfrową rewolucję w bankowości oraz rozwój płatności zbliżeniowych.
Kierunek cyfryzacja
Sodexo już od ponad dwóch dekad wyznacza kierunki w motywowaniu pracowników i nagradzaniu sił sprzedaży, kontrahentów i klientów. Jako pierwsza firma w swojej branży udostępniła zbliżeniową kartę przedpłaconą oraz płatności mobilne kartami przedpłaconymi. Pionierskie wprowadzenie na rynek wirtualnych kart przedpłaconych jest kontynuacją przyjętej przez Sodexo strategii, opartej na cyfryzacji i digitalizacji oferty. Dwa warianty nowego produktu, Zarówno Wirtualna Karta Podarunkowa jak i Wirtualna Karta Premiowa, są odpowiedzią na najnowsze trendy, obecną sytuację społeczno-epidemiologiczną oraz aktualne potrzeby firm i konsumentów związane z rozwojem e-commerce, a także rosnącą popularnością płatności bezgotówkowych i mobilnych.
Swoboda mobilnych płatności
Wirtualne karty przedpłacone Sodexo to cyfrowy odpowiednik karty wydanej na platformie Mastercard. Mają wszystkie cechy tradycyjnej karty płatniczej, czyli numer, datę ważności oraz kod CVC. Można nimi płacić w Internecie – wystarczy przy zamówieniu wprowadzić dane z karty i zatwierdzić transakcję. Autoryzacja polega na wpisaniu kodu SMS, który jest automatycznie wysyłany na numer telefonu przypisany do użytkownika. Przy płatnościach w sklepach stacjonarnych czy wypłacie gotówki z bankomatu należy skorzystać z mobilnego portfela. W tym celu wystarczy zainstalować aplikację Google Pay lub Apple Pay i dodać kartę w swoim smartfonie czy smartwatchu wyposażonym w moduł NFC. Moduł ten jest już standardem dla większości nowych modeli telefonów i zegarków sportowych.
Bezpieczeństwo, kontrola i ochrona środowiska
Wirtualne karty Sodexo zapewniają bezpieczeństwo w dwóch kluczowych wymiarach – dostarczenia i korzystania. Jest to szczególnie istotne w kontekście obecnej sytuacji epidemicznej. Karta, w postaci kodu dostępowego, trafia bezpośrednio na adres e-mail osoby obdarowanej. Taka forma dystrybucji i korzystania z karty nie tylko oszczędza czas i pieniądze, ale przede wszystkim eliminuje ryzyko zakażenia w przypadku kontaktów z innymi czy korzystania z gotówki. Aby skorzystać ze środków na karcie wystarczy wejść na stronę wirtualna.sodexo.pl i aktywować ją w kilku prostych krokach. Co ważne, w tym samym serwisie internetowym, można sprawdzić jej saldo, historię transakcji lub zablokować kartę. Dostęp do danych karty ma tylko osoba obdarowana, już nie można jej ukraść jak karty plastikowej. Jest to także rozwiązanie przyjazne środowisku – bez plastiku, bez opakowania i konfekcjonowania, bez klasycznej dystrybucji. Pozwala to ograniczyć do minimum ślad węglowy generowany podczas procesu produkcji, dostawy czy utylizacji tradycyjnej karty płatniczej.
„Polacy docenili bezpieczeństwo, szybkość i wygodę płatności zbliżeniowych. Chętnie zamieniamy smartfony i smartwatche w cyfrowe portfele. Chcemy, by nie zabrakło w nich wirtualnych kart Sodexo. Po raz kolejny sięgamy po nowe technologie, by zaproponować naszym klientom nie tylko bezpieczne, ale także ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie na te wymagające czasy. Zapewniamy pełną funkcjonalność kart płatniczych, eliminując jednocześnie plastik i logistykę. Oferujemy nowoczesne i w pełni cyfrowe karty wirtualne, które niosą wyłącznie wymierne korzyści – zarówno dla firm, które je zamówią, jak i dla obdarowanych, którzy będą z nich korzystać. Tym samym pozwalamy bez przeszkód realizować cele, nagradzać, doceniać i motywować” – powiedział Arkadiusz Rochala, dyrektor generalny Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
Benefit jutra
Z myślą o nowoczesnych firmach, które oferują benefity, kafeteryjne systemy świadczeń pozapłacowych czy okolicznościowe prezenty, Sodexo wprowadziło do oferty Wirtualną Kartę Podarunkową. To motywator zapewniający wygodę, bezpieczeństwo i pełną swobodę wyboru finalnego prezentu. Z perspektywy pracownika to benefit zawsze trafiony, prosty w obsłudze, możliwy do zrealizowania w dowolnym miejscu i czasie. Karta wirtualna doskonale sprawdzi się także, jako świąteczny prezent dla zatrudnionych. Dla pracodawcy to atrakcyjne narzędzie budowania employer brandingu, a także efektywne kosztowo świadczenie, które finansowane z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, podlega ulgom oraz zwolnieniom podatkowym.
Nagroda jutra
Wirtualna Karta Premiowa Sodexo to natomiast pierwsza tego typu cyfrowa nagroda proponowana do wykorzystania w programach lojalnościowych, motywacyjnych i innych akcjach wsparcia sprzedaży, jak konkursy, loterie, czy promocje „buy&get”. Umożliwia szybkie i bezproblemowe przekazanie nagród nawet bardzo licznej grupie klientów, partnerów czy własnych sił sprzedaży, bez angażowania pośredników i bez potrzeby produkowania, pakowania, magazynowania, fizycznej wysyłki i związanych z tym dodatkowych wydatków. Ważna jest także transparentność tego rodzaju nagrody – można łatwo sprawdzić kiedy, kto i jakie środki otrzymał. Co ważne, nagrody w formie wirtualnej karty przedpłaconej, podobnie jak pozostałe karty i kupony Sodexo, podlegają zwolnieniu z podatku VAT.
Wirtualne karty przedpłacone są kolejnym rewolucyjnym rozwiązaniem Sodexo na rynku benefitów oraz narzędzi budowania zaangażowania i lojalności w biznesie.