Żabka wdraża rozwiązania sztucznej inteligencji we wszystkich procesach firmy – głównie w ekspansji oraz sprzedaży, i każdego dnia analizuje w czasie rzeczywistym dziesiątki terabajtów danych procesowych.
Dane są obecnie jednym z najcenniejszych aktywów, jakie mogą posiadać organizacje. Pomagają one w osiąganiu doskonałości operacyjnej, są niezbędne przy pracy nad innowacjami produktowymi, pozwalają efektywnie zarządzać ryzykiem.
Ponadto, wraz z coraz większą aktywnością firm i klientów w świecie cyfrowym, zwiększa się ilość zdigitalizowanych danych. Ich efektywne pozyskiwanie, zarządzanie i wykorzystywanie (zwłaszcza dzięki nowym algorytmom uczenia maszynowego) jest więc kluczowe i niezbędne w walce o uwagę i portfele klientów.
Budowa szerokiego ekosystemu „danowo-marketingowego”, to obecnie nie tyle wyznacznik cyfrowej transformacji, co konieczność, umożliwiająca codzienne relacje z konsumentami.
Dlatego innowacyjność to kluczowy element rozwoju Żabki, która – by być „data driven company” – regularnie inwestuje w różne narzędzia. Firma stawia także na rozwój kompetencji cyfrowych pracowników – aż 10% całej organizacji jest zaangażowane w proces digitalizacji.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Żabka zakończyła największy remodeling w Europie
Żabka ma kwalifikowany podpis od Asseco
Projekt dla studentów – Big data z Żabką
Dzięki obecności czterech dużych działów cyfrowych w strukturach firmy, co kilka miesięcy, sieć wdraża nowe rozwiązania. Żabka wdraża AI we wszystkich procesach firmy – głównie w ekspansji oraz sprzedaży, i każdego dnia analizuje w czasie rzeczywistym dziesiątki terabajtów danych procesowych. Działania te plasują Żabkę wśród najbardziej zaawansowanych technologicznie sieci spożywczych na świecie.
Menedżerowie spółki aktywnie szukają również kolejnych rozwiązań technologicznych pozwalających spółce monetyzować dane. Data Cloud Summit 2020 to wydarzenie technologiczno biznesowe organizowane przez Snowflake, w którym wirtualnie udział weźmie ponad 30 tys. uczestników z całego świata. Wśród prelegentów znajdą się przedstawiciele największych światowych firm, a wśród nich Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych i Rozwoju Żabka Polska. Będzie on jedynym przedstawicielem Polski, biorącym udział w Data Cloud Summit 2020.