Immersion, jedno z najbardziej doświadczonych studiów VR/AR na świecie, które zrealizowało projekty, m.in. dla Smithsonian Institute, HBO, Museum of Natural History, Coca Cola, czy McDonald’s – powołuje spółkę zależną pod nazwą Immersion Games. Działalność nowego studia obejmuje produkcję gier w wersji VR, AR oraz PC. W drugim kwartale 2021 roku studio planuje debiut na rynku publicznym NewConnect.
Immersion Games w październiku br. zostało wydzielone ze spółki Immersion, która tworzy kompleksowe rozwiązania przy pomocy silników do gier komputerowych, jednocześnie wykorzystując najnowsze technologie takie jak VR czy AR. Nowe, kilkunastoosobowe studio, odpowiada za produkcję gier i aplikacji, wykorzystujących technologię VR, AR oraz projekty dedykowane PC. Gry spółki wyróżnia realistyczna oprawa wizualna, interaktywność oraz silny ładunek emocjonalny. Immersion Games, będzie posiadało dostęp do zasobów spółki matki w obszarze zespołu, know-how czy kluczowych partnerstw wypracowanych w ciągu sześciu lat jej działalności.
„W naszych projektach koncentrujemy się na scenariuszach i mechanice, które dedykowane są stricte VR-owi. Naszą grupą docelową są nowi gracze VR i z myślą o nich projektujemy mechaniki rozgrywki, które są proste do opanowania, ale wraz z pokonywaniem kolejnych etapów stają sie coraz bardziej wymagające. W grach odwołujemy się do rzeczywistych sytuacji, zabieramy graczy w dalekie podróże, umożliwiamy sportową rywalizację i zapewniamy sporą dawkę emocji” – mówi Piotr Baczyński, przewodniczący rady nadzorczej Immersion Games.
Spółka chce docelowo produkować trzy tytuły w ciągu roku. Obecnie studio pracuje nad dwiema produkcjami, które będą dostępne na Oculus Quest Store oraz pozostałe platformy VR, m.in. Steam, Oculus Store i Viveport. W dalszej pespektywie Immersion Games chce wydać grę dedykowaną PC. Planowany budżet na jeden tytuł wynosi 0,5 – 1,5 mln. zł.
„Od wielu lat obserwujemy rynek gamingowy – lokalny i globalny. Na bieżąco go analizujemy i wyciągamy wnioski. Posiadamy odpowiednio bogate know-how, aby zająć się produkcją autorskich gier. Ukończyliśmy już pierwszy koncept gry na PC, nad którą pracę, planujemy rozpocząć w ciągu najbliższych miesięcy” – mówi Bartosz Rosłoński, prezes zarządu Immersion Games.
Spółka matka Immersion Games wydała do tej pory gry takiej jak Ancients AR, Last Mage Standing i Locked in VR oraz demo dwóch tytułów w trybie early access: Extreme Escape oraz Disc Ninja. Pierwsza gra zdobyła wysokie oceny (88%) i wygenerowała ponad milion odsłon filmów nagranych przez użytkowników. Druga – zadebiutuje w pełnej wersji na platformie Oculus Quest w kwietniu 2021. Oprócz tego Immersion wykonała kilkanaście gier VR i AR dla swoich klientów.
Gry Immersion Games powstają na bazie własnych IP spółki, w przyszłości studio chce je realizować we współpracy ze znanymi markami, które obejmują portfolio klientów i partnerów Immersion.
Spółka prowadzi prace nad wejściem na rynek publiczny NewConnect. Debiut planowany jest w okolicach drugiego kwartału 2021 roku.
Immersion to doświadczone studio o wysokiej renomie na światowym rynku. Współpracuje z podmiotami, m.in. z: Polski, Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Francji, Izraela czy Danii. Od 2018 r. głównym rynkiem ekspansji spółki jest USA. Rozwiązania, w których wykorzystano silniki gier komputerowych, mają zastosowanie w wielu branżach, takich jak edukacja, healthcare, automotive, training, gaming czy sport. Do tej pory Immersion zrealizowało projekty, m.in. dla: rządu USA, Coca-Cola, McDonald’s, HBO, T-Mobile, HTC czy HP, jest także partnerem kluczowych producentów sprzętu VR takich jak Oculus czy HTC Vive
Spółka jest autorem aplikacji Apollo’s Moon Shot AR, przygotowanej na zlecenie Smithsonian Institute, przy kurateli NASA w ramach obchodów 50-tej rocznicy lądowania misji Apollo na księżycu. Projekt ten otrzymał nominację do nagród EMMY, WEBBY czy SXSW.
Dla firmy ICON Health and Fitness, największego producenta domowego sprzętu fitness w Stanach i właściciela brandów, takich jak NordicTrack, czy iFit, studio przygotowało serie w pełni interaktywnych gier VR połączonych ze sprzętem fitness. Podczas targów CES w Las Vegas znalazły się one wśród najciekawszych wynalazków wydarzenia.