epoint

Rok 2020 przejdzie do historii jako zdominowany przez pandemię koronawirusa, która zmieniła nasz świat. Światowe gospodarki stanęły w obliczu nowych wyzwań, a wsparcie dla społeczności stało się nieodłączną częścią każdego biznesu. Jednocześnie w tym roku na polskim rynku także zaszły istotne zmiany dla branży transportowej. Uber podsumowuje ostatnie 12 miesięcy i wyjaśnia, dlaczego był to czas największych wyzwań w historii firmy od początku jej istnienia w Polsce.  

Po ponad sześciu latach działalności w Polsce Uber na stałe wpisał się w krajobraz dużych miast. Jako najpopularniejsza aplikacja do zamawiania przejazdów, dla ponad miliona pasażerów w Polsce, Uber ustanowił nowy standard, jeśli chodzi o bezpieczne, przystępne cenowo i proste poruszanie się po miastach.

Z każdym kolejnym rokiem firma umacniała swoją pozycję na rynku inwestując w rozwój biznesu i wsparcie dla partnerów i kierowców. Nie inaczej miał wyglądać 2020 rok – wprowadzony obowiązek licencji taksówkarskich dla partnerów oraz licencji na pośrednictwo przy przewozie osób dla platform, rozpoczął proces licencjonowania tysięcy przedsiębiorców, w który Uber zainwestował ponad 6 mln złotych.

Wspieranie społeczności w trakcie pandemii

Wybuch epidemii koronawirusa i pierwsza fala lockdownu mocno odbiła się na branży transportowej. Uber globalnie zachęcał użytkowników do pozostawania w domach w imię większego dobra, a firma wprowadziła szereg działań w celu wsparcia społeczności:

  • 10 000: W ramach wsparcia dla personelu medycznego Uber przekazał 10000 darmowych przejazdów oraz uruchomił dedykowany produkt Uber Medics;
  • 1 mln złotych: Firma zainwestowała 1 mln złotych w podniesienie bezpieczeństwa przejazdów, udostępniając darmowe przesłony swoim partnerom oraz zwrot kosztów za środki ochronne i do dezynfekcji;
  • Wsparcie dla potrzebujących: Firma przekazała vouchery na przejazdy Centrum Praw Kobiet, Domu Wsparcia dla Powstańców Warszawskich, WOŚP oraz zaangażowanym w pomoc seniorom wolontariuszom z Caritas;
  • „Jest Maska, Jest Przejazd”: W ramach globalnej kampanii platforma Uber zachęca pasażerów i kierowców do noszenia maseczek podczas podróży i przedłużyła na czas nieokreślony zalecenia dotyczące zasłaniania ust oraz nosa. Firma również wdrożyła system do weryfikacji, czy kierowca posiada odpowiednio zasłonięta usta i nos;
  • #Wzywamyposiłki:  Uber dołączył do akcji mającej na celu wsparcie personelu medycznego dostarczając im ciepłe obiady. W ramach kampanii udało się dostarczyć tysiące posiłków.

Razem wracamy do normalności

Po długich tygodniach w domach powoli zaczęliśmy wracać do biur i swoich obowiązków, w nowej rzeczywistości – przestrzegając zaleceń, pamiętając o dystansie i szukając takich rozwiązań i usług, które pomogą nam w dbaniu o codzienne bezpieczeństwo. 

    • 2 miasta: Platforma do zamawiania przejazdów zawitała do Szczecina oraz Lublina;
    • 18 lokalizacji: Uber Eats pojawił się w 18 nowych miastach, obejmując swoim zasięgiem ponad 3 mln nowych użytkowników;
    • 600: Z oferty Uber4Business, umożliwiającej zapewnienie pracownikom przejazdów oraz posiłków, korzysta już ponad 600 przedsiębiorstw z różnych sektorów;
  • 6 mln: Firma przeznaczyła 6 mln złotych na wsparcie swoich partnerów w dostosowaniu się do postanowień znowelizowanej ustawy o transporcie drogowym.
  • Wspieranie gastronomii: W trakcie lockdownu gastronomii Uber Eats uruchomił program wsparcia dla branży oferując m.in. promocje w celu zwiększenia popytu, usprawniając proces dołączania do platformy oraz rezygnując z marży w przypadku zamówień na wynos.

Jeszcze będzie przepięknie

Rozwój prac nad szczepionką był jak światełko w tunelu i potrzebną nadzieją na odbicie w gospodarce. Po miesiącach wspólnej walki i przystosowania biznesu do nowych warunków przyszedł czas na kolejne plany i działania na rzecz rozwoju mobilności miejskiej.

  • 0: Do 2040 roku Uber stanie się zero-emisyjną platformą transportową. 
  • 800 mln: Już teraz firma zainwestowała 800 mln w celu wsparcia partnerów na całym świecie w zakupie pojazdów elektrycznych do roku 2025;
  • Kasa Wirtualna: W Grudniu jako pierwsza platforma do zamawiania przejazdów Uber rozpoczął pilotaż kasy wirtualnej, wymaganej w ramach nowelizacji ustawy o transporcie drogowym;

„Rok 2020 był czasem pełnym wyzwań dla wszystkich. Dla branży przewozu osób ten rok był szczególnie trudny także z uwagi na zmianę przepisów i konieczność dostosowania się do nowych regulacji. W ostatnich miesiącach dokładaliśmy starań, żeby zapewnić bezpieczeństwo naszym partnerom i użytkownikom oraz przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się pandemii. Cieszymy się, że mimo wszystkich trudności, jako firma byliśmy w stanie pomóc przedsiębiorcom w dostosowaniu się do nowych wymogów, a nasza technologia może wspierać tysiące przewoźników, restauratorów i lokalnych społeczności w Polsce” – powiedział Michał Konowrocki, dyrektor zarządzający w firmie Uber.

2020 w liczbach globalnie

W trakcie globalnej pandemii firma działała zarówno lokalnie, jak i globalnie. W ramach wsparcia Uber wdrożył szereg inicjatyw, które miały na celu udzielenie pomocy społecznościom, użytkownikom oraz partnerom w tym trudnym czasie. Dlatego wśród tegorocznych osiągnięć firma wymienia programy, które wsparły najbardziej potrzebujących w ciągu ostatnich miesięcy.

    • 10 mln: Firma przekazała 10 mln darmowych przejazdów oraz posiłków personelowi medycznemu, seniorom oraz potrzebującym;
    • 20 mln: Korzystając ze dedykowanego systemu przekazywania datków w aplikacji Uber Eats, klienci przekazali ponad 20 mln dolarów wsparcia swoim ulubionym restauracjom;
    • 50 mln: Uber przeznaczył 50 mln dolarów na zakup środków ochronnych dla kurierów oraz kierowców na całym świecie;
    • 30 mln: Firma zakupiła 30 mln masek, które zostały wydane 2.5 mln partnerów;
  • 231 mln: Aplikacja Uber przeprowadziła 231 mln pomyślnych weryfikacji maski u kierowców. 
    • 99.5 proc.: Do dzisiaj 99.5 proc przejazdów odbyło bez zgłoszeń dotyczących braku maski;
  • 24 mln: Uber przeznaczył 24 mln dolarów na wsparcie kierowców oraz kurierów, którzy zostali skierowani na przymusową samo-izolację
  • 800 mln:  Firma przeznaczyła 800 mln dolarów na wsparcie setek tysięcy partnerów w zakupie pojazdów elektrycznych do roku 2025;
  • 0: Uber zobowiązał się do przekształcenia w zero-emisyjną platformę do 2040 roku.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments