Zalando, wiodąca europejska platforma internetowa poświęcona modzie i stylowi życia, zdobyła ponad milion nowych klientów podczas swojego szóstego Cyber Week, pobijając tym samym zeszłoroczny rekord. Zalando zwiększyło Gross Merchandise Volume (GMV) o około 35% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, starannie dostosowując działania biznesowe do warunków pandemii koronawirusa.
„Naszym celem numer jeden na tegoroczny Cyber Week było zagwarantowanie bezpieczeństwa i zadbanie o zdrowie naszych pracowników, przy jednoczesnym zapewnieniu jak najlepszej oferty dla klientów, zarówno pod względem asortymentu, jak i pozytywnych doświadczeń zakupowych” – komentuje David Schneider, współzałożyciel Zalando.
„Cyber Week 2020 był kolejnym kamieniem milowym w naszej strategii i pokazał znaczny wzrost udziału programu partnerskiego. Ponieważ stacjonarny handel detaliczny został szczególnie dotknięty restrykcjami w szczycie sezonu, chcieliśmy jak najbardziej pomóc nowym i obecnym partnerom prowadzącym sklepy stacjonarne za pośrednictwem naszego programu Connected Retail. Z niecierpliwością czekamy na dalsze rozszerzenie projektu w 2021 roku” – dodaje David Schneider.
Udział GMV generowanego w ramach programu partnerskiego, w tym również Connected Retail, wynosił średnio 30%, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z 20% w 2019 roku. Ponad 2300 sklepów stacjonarnych wzięło udział w Cyber Week Zalando za pośrednictwem Connected Retail, natomiast tylko w listopadzie 250 nowych sklepów dołączyło do programu. W Niemczech udział Connected Retail wynosił średnio około 11% GMV.
W godzinach szczytu na platformie składano około 7500 zamówień na minutę. Tegorocznym bestsellerem Cyber Week były legginsy do biegania.