Wrocławska spółka Zmorph zaprezentowała nowy produkt – wielofunkcyjną drukarkę 3D Zmorph Fab. Kolejne produkty pojawią się w portfolio już
w pierwszym kwartale 2021 roku. Dodatkowo firma przeprowadza rebranding
i podejmuje działania, których celem jest ugruntowanie pozycji silnego gracza
na światowym rynku druku 3D.
Zmorph to polska spółka zajmująca się tworzeniem nowoczesnych drukarek 3D. Ma klientów w 120 krajach świata.
Premiera nowej drukarki…
Nowe urządzenie wrocławskiej firmy to Zmorph Fab, który jest następcą wielokrotnie uznawanej za najlepszą drukarkę w swojej kategorii Zmorph VX. Nowy Zmorph Fab ma jeszcze więcej możliwości a jednocześnie jest prostszy w użyciu. To pozwala na wykorzystanie drukarki np. edukacji. System wymiennych głowic umożliwia drukowanie 3D, frezowanie CNC, grawerowanie, a nawet cięcie laserem w jednym urządzeniu.
Zmian doczekało się także autorskie oprogramowanie Voxelizer, będące częścią ekosystemu do obsługi drukarek 3D. Przede wszystkim teraz jest lepiej dostosowane do procesów frezowania CNC.
… i zapowiedź kolejnej
To jednak nie koniec nowości. Już dziś spółka zapowiada premierę kolejnego urządzenia: drukarki Zmorph i500. Maszynę zaprojektowano przede wszystkim z myślą o wykorzystaniu w przemyśle oraz przez klientów profesjonalnych. Zostanie wyposażona w głowicę z dwoma modułami drukującymi i będzie posiadać dużą powierzchnię roboczą. Zgodnie z planem urządzenie ujrzy światło dzienne w pierwszym kwartale 2021 roku.
Nowe założenia – nowe wyzwania
Wzbogacenie portfolio spółki o nowe urządzenia jest zgodne z celami, które stawia przed sobą firma. Zmorph planuje w jeszcze większym stopniu kierować swoje działania ku profesjonalnemu segmentowi rynku. Długofalowym celem jest stworzenie ekosystemu druku 3D, którego elementami będą nie tylko same urządzenia drukujące, ale także oprogramowanie i materiały do druku 3D.
„Dla marki Zmorph to najważniejszy moment od założenia firmy w 2012 roku. Przeszliśmy drogę od dynamicznego startupu do spółki o ugruntowanej pozycji – sprzedając swoje produkty do 120 krajów i ciesząc się renomą dostawcy niezawodnych urządzeń dla profesjonalistów. Rebranding to tak naprawdę potwierdzenie naszego wizerunku, na który pracowaliśmy przez ostatnie lata” – mówi Bartosz Lanc, dyrektor marketingu
w Zmorph.
Ugruntowana pozycja i miliony na rozwój
Zmorph został założony w 2012 r. W 2020 firma przejęła spółkę 3D Printers, właściciela marki HBOT, chcąc stać się ważnym graczem w segmencie druku przemysłowego 3D.
Według Grand View Research, w 2019 roku globalny rynek druku 3D osiągnął wartość ponad 11,5 mld dolarów, a według przewidywań – w ciągu najbliższych siedmiu lat – wzrośnie do 35 miliardów dolarów. Segment, w którym działa polska spółka (drukarki profesjonalne i przemysłowe), jest najprężniej rozwijającą się częścią tej branży.