Wyjątkowy pokaz w wirtualnym teatrze rozpoczął się występem Joanny Popper, Global Head of Virtual Reality, Go-to-Market, HP i Cecile Tezenas du Montcel, EMEA xR lead, HP. Prelegenci omówili wspólnie najnowsze obszary, w których VR zmienia przyszłość zarówno domowych jak i komercyjnych użytkowników.
„Wdrażanie i rozwój VR w 2020 r. faktycznie nabrały tempa, a wszystko to dzięki większemu zainteresowaniu firm nowymi możliwościami nawiązywania kontaktu ze współpracownikami oraz użytkownikami online. Gracze natomiast wciąż oczekują gier pozwalających im na pełne zanurzenie się w świecie wypełnionym detalami” – mówi Joanna Popper, HP`s Global Head of Virtaul Reality.
„W HP jesteśmy głęboko przekonani o tym, że naszą rolą jest tworzenie najbardziej innowacyjnych i oczekiwanych ekosystemów VR, które pozwolą zarówno użytkownikom jak i firmom osiągać jeszcze lepsze rezultaty” – dodała Joanna Popper.
Podczas spotkania zaprezentowano gogle HP VR Reverb G2, oprogramowanie HP Omnicept Edition oraz HP Omnicept Solution, czyli najnowsze technologie xR od HP. Joanna Popper i Cecile Tezenas du Montcel omówiły zmiany na rynku VR – dynamicznie przekształcającym się pod wpływem pracy zdalnej oraz zwiększającej się liczby użytkowników szukających rozrywki we własnym domu. Podkreśliły tym samym rolę HP w kształtowaniu przyszłości wirtualnej rzeczywistości w biznesie, grach, a także rozrywce.
Transformacja biznesu dzięki wirtualnej rzeczywistości? To możliwe!
VR całkowicie zmienił podejście firm do technologii, zasobów ludzkich, konsumentów jak
i partnerów. Jednak tak naprawdę to 2020 rok radykalnie przekształcił sposób działania tych organizacji, a zapotrzebowanie na zaawansowane możliwości VR i związane z nimi aplikacje, stało się w wyraźny sposób kluczowe dla dalszego rozwoju biznesu.
„VR przynosi realny zwrot z inwestycji na wszystkich tradycyjnych rynkach, dotyczy to zarówno rozwoju produktu, architektury jak i inżynierii oraz ochrony zdrowia. Wraz z utrzymaniem się popularności VR, stworzono całkowicie nową branżę. Każde przedsiębiorstwo ma powód, aby skorzystać z VR-u w różnorodnych scenariuszach szkoleniowych, od serwisu urządzeń do wystąpień publicznych” – skomentowała Cecile Tezenas Du Montcel, HP’s EMEA xR lead.
„W HP ekscytuje nas najbardziej to co VR dopiero może zrealizować. Wraz z naszymi partnerami wymyślamy i rozwijamy produkty, usługi oraz sposoby wykorzystania VR, także w życiu codziennym” – dodała Cecile Tezenas Du Montcel.
By podkreślić wagę przełomowych innowacji VR, widzowie mieli szansę przyjrzeć się bliżej niedawno przedstawionemu rozwiązaniu HP Omnicept Solution, które łączy najinteligentniejsze gogle VR od HP i zorientowany na developerów SDK (software development kit) w jedną platformę, zaprojektowaną tak by umożliwić bardziej „ludzki” i osobisty kontakt z technologią.
Gogle HP Reverb G2 Omnicept Edition VR są wyposażone w sensory śledzące ruchy gałek ocznych, puls, rozszerzenie źrenic i ruchy twarzy, tym samym umożliwiają uchwycenie reakcji fizjologicznych. HP Omnicept SDK przetwarza dane z gogli wykorzystując tzw. „machine learning” i dostarcza w czasie rzeczywistym informacje takie jak funkcje poznawcze, które pozwalają określić jak dużą presję na mózg użytkownika wywiera korzystanie z urządzenia VR w trakcie sesji. Gogle HP Reverb G2 Omnicept Edition VR i HP Omnicept SDK (będą dostępne w sprzedaży od 2021 r.) umożliwią pozyskanie danych oraz wsparcie procesu twórczego, a wszystko to dla wzmocnienia korzyści płynących ze szkoleń i edukacji.
Profity płynące z tej platformy już w tym momencie umożliwiły niespodziewane i nowe sposoby wykorzystania VR. O tych rozwiązaniach opowiedział przedstawiciel Mimbus, firmy która zrewolucjonizowała szkolenia wykorzystując narzędzia xR i jako jedna z pierwszych wdrożyła HP Omnicept Solution.
„Współpraca z HP umożliwiła firmie Mimbus przeprowadzenie rewolucji w branży szkoleń na korzyść przedsiębiorstw i pracowników” – powiedział Laurent Da Dalto, CEO Mimbus.
„Dzięki zintegrowaniu gogli HP Reverb G2 Omnicept Edition i SDK z naszymi narzędziami udało nam się stworzyć bardziej responsywny i „skrojony na miarę” system szkoleń, który uwzględnia funkcje poznawcze każdego z uczestników. W przeciągu roku planujemy stworzyć model treningowy bazujący na nauczaniu hybrydowym opartym na xR, który nie powstałby bez HP Omnicept Solution” – dodał Laurent Da Dalto.
„Najbardziej ekscytującą rzeczą w HP Omnicept Solution jest jego potencjał do całkowitego przekształcenia sposobu w jaki przedsiębiorstwa wykorzystują VR, w kierunku którego nigdy byśmy nie przewidzieli opierając się tylko na danych i dogłębnej analizie”
– powiedział Elias Stephan, HP’s Global Head of Virtual Reality ISV Partner Programme.
„To znaczy, że biznes zyska teraz możliwość tworzenia interaktywnych rozwiązań opartych na bieżących, naturalnych reakcjach użytkownika oraz odkrycia przydatnych informacji, które przeniosą szkolenia, kreację, współpracę i komfort użytkownika na wyższy poziom”
– dodał Elias Stephan.
„Sensory biometryczne pozwalają na prawdziwie rzeczywiste doświadczenia VR i zwiększenie ich potencjału, by były bardziej angażujące i produktywne. Stworzenie narzędzi pozwalających osiągnąć płynne, komfortowe i łatwo przyswajalne doznania oraz wysoką wydajność to wartościowy cel, za którym warto podążać” – skomentował Hughes, Senior Research Analyst, 451 Research part of S&P Global Market Intelligence.
Nowy standard gamingu
W drugiej części dyskusji panelowej, HP zaprezentowało świeżo udostępnione gogle HP Reverb G2 (najdoskonalsze do grania w domowych warunkach), opracowane we współpracy z Valve i Microsoft. W trakcie sesji Joanna Popper, zaprezentowała gogle Reverb G2 w zestawieniu z ich poprzednikiem oraz to w jaki sposób pozwolą one użytkownikom widzieć i przeżywać gry w zupełnie nowy sposób. Popper wtórował Steve Walton, założyciel kanału YouTube VR Flight Sim Guy, który dołączył do wydarzenia wykorzystując nowe gogle Reverb G2. Dzięki temu mógł zdać relację „z pierwszej ręki” na temat tego jak w praktyce sprawdzają się nowe gogle VR od HP.
Popper i Steve omówili techniczne specyfikacje gogli i bezpośrednie korzyści wynikające z ich użytkowania. Poruszyli także temat wpływu wirtualnej rzeczywistości na społeczność graczy oraz podzielili się wyzwaniami, jakie aktualnie stoją przed branżą. Gogle HP Reverb G2 przyjęto z ogromnym entuzjazmem – publiczność doceniła przede wszystkim ich design oraz komfort użytkowania.
„VR to coś naprawdę niezwykłego. Pozwala na ucieczkę z prawdziwego świata w zupełnie inny wymiar. Tego każdy czasem potrzebuje, zwłaszcza w tym trudnym dla wszystkich roku. Spędzenie kilku godzin w środowisku, którego nigdy nie doświadczy się w codziennym życiu pozwala poprawić samopoczucie, a tym samym przekłada się na zdrowie psychiczne” – podsumował Steve Walton.
„Jakość grafiki w goglach G2 jest niesamowita. Co więcej, Twoje oczy mogą cieszyć się tymi goglami przez długi czas. Raz spędziłem w nich 6 godzin – są tak wygodne. HP wyznacza nowe standardy rozdzielczości, które muszą stać się teraz powszechne. Konkurenci powinni brać przykład” – dodał Steve Walton.