Blisko 74% Polaków uważa wyposażenie w nowoczesne technologie za ważną cechę telewizora – wynika z badania przeprowadzonego dla TP Vision, właściciela marki Philips TV & Sounds. Jeden z wiodących producentów telewizorów w Polsce przygotował zestawienie popularnych technologii w sektorze TV, których rozwój warto obserwować w 2021 roku.
Technologie smart…
Telewizory smart posiadają opcję połączenia z Wi-Fi, sparowania z innymi urządzeniami poprzez Bluetooth, własny system operacyjny, możliwość instalowania szerokiej gamy aplikacji, a także imponującą ilość pamięci RAM. Wszystko po to, aby urządzenia te były czymś więcej niż tylko odbiornikiem telewizji – to domowe centra rozrywki. Najnowsze funkcjonalności smart są ważne dla ponad 70% osób ankietowanych w badaniu TP Vision. Wzrostu ich popularności i dalszego rozwoju rozwiązań smart w telewizorach możemy spodziewać się również w 2021 roku. Wciąż pojawiają się nowe funkcje i aplikacje. Jest to związane między innymi z rozwojem gamingu.
„Polacy coraz chętniej sięgają po popularne gry. Dzięki smart TV o odpowiednich parametrach mogą korzystać z nich bez konsoli. Potrzebna jest do tego aplikacja – np. taka jak eForce NOW, która umożliwia grę w chmurze, bezpośrednio na telewizorze” – stwierdza Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.
…oraz mobilne
Ważnym elementem technologii smart jest kompatybilność z urządzeniami mobilnymi. Na to rozwiązanie szczególną uwagę zwróciło blisko 63% ankietowanych. Sterowanie telewizorem za pomocą smartfona czy tabletu to duże udogodnienie, ułatwia korzystanie z menu, możemy też wyświetlać treści z urządzenia mobilnego czy odtwarzać z niego muzykę na telewizorze.
„Możliwość parowania wielu urządzeń w domu pozwala korzystać z bezprzewodowego środowiska, takiego jak DTS Play-Fi. Dzięki niemu możemy połączyć urządzenie mobilne, telewizor oraz sprzęt audio i głośniki w jeden, łatwo sterowalny system” – komentuje Marcin Habzda.
„Takie zastosowanie urządzeń mobilnych będzie cieszyło się coraz większą popularnością, biorąc pod uwagę trend rosnącej sprzedaży nowych smart TV w Polsce” – dodaje.
Sztuczna inteligencja – naturalny obraz
Inteligentne, samouczące się systemy mają coraz szersze zastosowanie. Swoje telewizory wykorzystujące sztuczną inteligencję do optymalizacji jakości obrazu zaprezentował w minionym roku Philips.
„Najnowszy procesor telewizorów Philips wyposażony w technologię sztucznej inteligencji analizuje wyświetlane materiały klatka po klatce i odtwarza je w bardziej realistyczny i naturalny sposób – zbliżony do obrazów widzianych na żywo” – wyjaśnia Marcin Habzda.
„Sieci neuronowe i uczenie maszynowe wykorzystaliśmy też do analizy milionów klipów testowych z bazy stworzonej w ciągu ostatnich 30 lat przez zespół programistów Philips. Informacje uzyskane na tej podstawie służą sztucznej inteligencji do udoskonalenia głównych elementów składających się na jakość obrazu telewizora” – podkreśla.
Liczy się też dźwięk
Jak pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie TP Vision, oprócz jakości obrazu, kupujący telewizor coraz częściej zwracają też uwagę na dźwięk – przywiązuje do niego wagę 87% ankietowanych. Będzie to sprzyjało dalszemu rozwojowi systemów, które mają zagwarantować najlepszą jakość audio telewizora, złożonych między innymi z nowoczesnych przetworników czy głośników wysokotonowych.
„Już od dłuższego czasu rozwijamy technologie związane z jakością dźwięku. Korzystamy tu ze wsparcia Bowers & Wilkins – marki słynącej z najwyższej jakości głośników. Know-how naszego partnera przekłada się na najwyższą jakość dźwięku w telewizorach Philips” – stwierdził Marcin Habzda z TP Vision.
Dla mnie kluczowy w telewizorze jest SmartTV. Dzięki niemu można przede wszystkim oglądać np. Netflixa. Osobiście wybrałem Philipsa z Androidem, ponieważ ten system daje jeszcze dostęp do wielu innych, prkatycznych aplikacji i gier 🙂