Popularność e-handlu w trakcie pandemii koronawirusa gwałtownie zwiększyła zapotrzebowanie na sprzedaż wysyłkową w całej Europie, a niezależne sklepy i mniejsze platformy sprzedaży musiały znaleźć sposób na konkurowanie z dużymi detalistami i platformami online. W odpowiedzi DHL Supply Chain – lider w zakresie kontraktowej obsługi logistycznej z Grupy Deutsche Post DHL – oferuje internetowym sprzedawcom detalicznym dostęp do swojej europejskiej sieci obejmującej 30 centrów e-fulfillmentu DHL. Znajdują się one w strategicznych lokalizacjach, w bliskiej odległości od głównych aglomeracji miejskich i węzłów transportu przesyłek, i oferują specjalistyczne usługi przetwarzania, kompletowania, pakowania i wysyłki zamówień internetowych.
Na tym wysoce konkurencyjnym rynku szybkość dostawy – obok ceny produktu – ma kluczowe znaczenie dla podjęcia decyzji przez konsumenta. Coraz więcej klientów chce otrzymywać swoje zamówienia następnego dnia, co oznacza, że kluczowym czynnikiem staje się bliskość magazynu sprzedającego do lokalizacji kupującego.
„Zazwyczaj małe i średnie sklepy nie są w stanie być fizycznie obecne w każdym europejskim kraju, co oddala ich od rynków i konsumentów. Nawet dla dużych detalistów utrzymanie takiej obecności jest często trudne finansowo z punktu widzenia przepływów pieniężnych lub jest wręcz nieopłacalne. W odpowiedzi oferujemy teraz sprzedawcom i sklepom internetowym rozwiązanie sieciowe dla wielu użytkowników. Daje to klientom dostęp do naszych wszystkich usług w sposób elastyczny i dostosowany do ich potrzeb. Możemy wspierać klientów w ramach całego łańcucha dostaw; od przyjmowania i magazynowania towarów, poprzez kompletowanie i pakowanie zamówień, po dostawę do klienta końcowego, jak również obsługę zwrotów. Klienci szczególnie doceniają fakt, że możemy elastycznie dostosowywać usługi do rzeczywistych wielkości zamówień, zarówno w kraju, jak i zagranicą” – wyjaśnia Hendrik Venter, Dyrektor Generalny DHL Supply Chain w regionie MLEMEA (Europa Kontynentalna, Bliski Wschód i Afryka).
W świetle Brexitu nowa oferta staje się coraz bardziej istotna zarówno dla spółek brytyjskich, jak i europejskich.
„Rozumiemy potrzeby naszych klientów oraz popyt ze strony ich końcowych konsumentów. Niezależnie od Brexitu, potrzebują oni bezproblemowego rozwiązania w zakresie fulfillmentu dla e-handlu, a my za cel obraliśmy sobie je zapewnić.” — mówi Jose Nava, Dyrektor Generalny DHL Supply Chain na Zjednoczone Królestwo i Irlandię.
„Uwzględniając wyzwania stawiane przez Brexit oraz globalny wpływ pandemii koronawirusa, nasi klienci chcą, aby ich łańcuch dostaw był bardziej odporny, a jednocześnie bardziej elastyczny, i mógł reagować na wahania wielkości sprzedaży i potencjalne bariery na globalnych szlakach handlowych. Dotyczy to również przedsiębiorców unijnych, których chcą obsługiwać swoich klientów w Zjednoczonym Królestwie w najbardziej wydajny sposób. Pandemia przyspieszyła ograniczenie zależności od poszczególnych rynków i lokalizacji geograficznych oraz posiadanie wielu miejsc zatowarowania, i tak już pozostanie. Bliskość do rynku i posiadanie skalowalnego rozwiązania sieciowego przyniesie ogromne korzyści” — dodaje.
Dzięki obsługiwaniu wielu klientów z centralnie zlokalizowanych obiektów DHL, detaliści i organizacje przyjmujące strategię bezpośredniej sprzedaży do klienta będą mogły korzystać z mocy, jaką oferuje tego rodzaju europejska sieć. Znacząco poprawia ona możliwość szybkiego i przejrzystego realizowania zamówień klientów na bieżąco, jednocześnie zapewniając elastyczność, jakiej potrzebują detaliści.
„Stwierdziliśmy, że Europejska Sieć Fulfillmentu DHL jest dla nas idealna, gdy rozpoczęliśmy działalność w zakresie e-handlu dla klientów końcowych w Niemczech, a naszym celem jest wejście na klika europejskich rynków przy wykorzystaniu tego produktu” — mówi Manav Bhandari, Dyrektor Generalny platformy Jamoona.
Klienci mogą dostosować zakres usług modułowo według regionu lub kraju w zależności od potrzeb, a dzięki wprowadzeniu krótkich terminów realizacji, mogą je też odpowiednio dopasować do wielkości zamówień. Kluczem do takiego działania jest silna regionalna obecność DHL na wszystkich głównych rynkach europejskich, w tym w Zjednoczonym Królestwie. Dobry model dystrybucji sieciowej może mieć znaczący wpływ na zyski organizacji. Jeden z klientów tego modelu zmniejszył swojej koszty obsługi w Europie o 30%, głównie dzięki realizowaniu wysyłek według stawek krajowych zamiast międzynarodowych.
Klienci korzystający z tego wysoce elastycznego rozwiązania sieciowego widzą już znaczące oszczędności oraz poprawę terminów dostaw. Użytkownicy Europejskiej Sieci Fulfillmentu DHL Supply Chain mogą tym samym cieszyć się zaletami olbrzymiej elastyczności usług modułowych, a jednocześnie stają się bardziej atrakcyjni dla klientów końcowych dzięki szybszym i bardziej przejrzystym wysyłkom zamówień.