epoint

DataArt Poland zwiększył zatrudnienie w Polsce w 2020 roku od 10 do 20 proc., w zależności od biura. W obu współpracuje z 370 specjalistami. Obecnie prowadzi blisko 150 procesów rekrutacyjnych, mówi ISBtech Jarosław Diatczyk, członek zarządu DataArt Poland.

„O ile w momencie wybuchu pandemii obserwowaliśmy spowolnienie w nowych projektach, tak w drugiej połowie roku popyt na specjalistów rósł lawinowo. Rekrutacja ruszyła od września i do tej pory pozostaje na wysokim poziomie. W skali roku, zwiększyliśmy zatrudnienie w Polsce w 2020 roku od 10 do 20 proc., w zależności od biura. W obu współpracujemy z 370 specjalistami. Obecnie prowadzimy blisko 150 procesów rekrutacyjnych, przede wszystkim do projektów z branży retail oraz finansowej, a także innych branż. Szukamy przede wszystkim specjalistów w technologiach JavaScript, Java oraz .NET, a także, w ramach zapotrzebowania z branży finansowej, w Python i Big Data (data science)” – powiedział Jarosław Diatczyk, szef lubelskiego biura DataArt.

Ponad 181 mln USD przychodów w 2020 roku wygenerowała globalna firma technologiczna DataArt, mająca dwa biura w Polsce – we Wrocławiu i Lublinie. Pomimo gwałtownego spadku popytu w niektórych sektorach, przychody wzrosły w porównaniu z 2019 rokiem o 15 procent i były najwyższe w historii firmy.

DataArt podpisał w minionym roku ponad 155 nowych, znaczących kontraktów z klientami i wygenerowała 21,8 mln USD przychodów z tytułu nowych transakcji. Pomimo różnych wyzwań związanych z pandemią COVID-19, DataArt nie tylko utrzymała wszystkich swoich pracowników – ponad 3500 osób na całym świecie, ale przyjęła do pracy ponad 700 nowych pracowników. Stały, znaczący i zrównoważony rozwój DataArt wynikał z rozwoju w poszczególnych sektorach, takich jak: finanse, opieka zdrowotna, handel detaliczny, podróże i turystyka oraz media i rozrywka.

Finanse

Firma pozyskała w sektorze finansowym 29 nowych klientów, w tym organizatorów obrotu papierami wartościowymi, banki i podmioty zarządzające aktywami. Kluczowe obszary tematyczne obejmowały: migrację do chmury i modernizację systemów, zarządzanie danymi w chmurze (przechowywanie danych, analiza, repozytoria do przechowywania danych) oraz modernizację interfejsu użytkownika, w tym integrację międzyplatformową, nowoczesne interfejsy użytkownika i narzędzia cyfrowe.

Firma ogłosiła nawiązanie współpracy z OpenFin oraz Beacon – wiodącymi platformami technologicznymi w sektorze finansowym, a także z Amazon Web Services (AWS) oraz innymi podmiotami.

Handel detaliczny

Dział dedykowany branży retail nie odnotował zamknięć działalności wśród swoich klientów, jednak był to wyjątkowo trudny okres. Niektóre podsektory, na przykład handel detaliczny artykułami spożywczymi i sportowymi, rozkwitły. Inne doświadczyły znacznej redukcji w związku ze zmianą zachowań konsumentów i zamykaniem stacjonarnych placówek.

Kluczowe osiągnięcia w dziedzinie handlu detalicznego obejmowały opracowanie niestandardowego systemu zarządzania magazynem, uzyskanie zaawansowanej analizy dotyczącej wydajności łańcucha dostaw do klienta, interakcję z klientami w ich domach/online, zapewnienie osobistych doświadczeń za pomocą rzeczywistości wirtualnej VR i rzeczywistości rozszerzonej AR oraz wdrożenie nowych funkcji systemu click&collect dla firm.

W nadchodzącym roku obchodzona będzie rocznica dziesięcioletniej współpracy firmy w zakresie sprzedaży detalicznej i dystrybucji z Ocado Technology, a także firma będzie kontynuowała współpracę z innymi liderami branży detalicznej, takimi jak Unilever, Metro Markets, oraz Rappi.

Turystyka

Pomimo poważnego wpływu globalnej pandemii, dział DataArt dedykowany sektorowi podróży, transportu i turystyki przetrwał ten rok z mniejszymi zakłóceniami niż większość firm z branży turystycznej, odnotowując zaledwie 20-procentowy spadek przychodów w porównaniu do 60- procentowego spadku przychodów w całym sektorze.

Dział dedykowany branży turystycznej z powodzeniem przekształcił swoje podejście do marketingu opartego na wydarzeniach i zorganizował pięć głośnych wydarzeń cyfrowych, w których uczestniczyła kadra kierownicza sektora turystycznego i weterani branży z Phocuswright, Sabre, FlightCentre, Amadeus, Norwegian Cruise Lines, Rappi i innych podmiotów.

W nadchodzącym roku firma rozszerzy swoją wieloletnią współpracę z liderami branży, takimi jak Sabre i AWS (w ramach nowo utworzonego programu Travel and Hospitality Competency for Consulting Services Partners) a także przyspieszy rozwój partnerskiego programu konsultingowego w branży turystycznej DataArt Travel Advisory Partner Network.

Opieka zdrowotna i nauki przyrodnicze

W 2020 roku, dział firmy DataArt dedykowany sektorowi służby zdrowia i nauk przyrodniczych pozyskał 25 nowych klientów i zwiększył przychody o 51 proc. Duża część tego wzrostu dotyczyła tworzenia rozwiązań, które pomagają zarówno klientom, jak i branży sprostać wyzwaniom pandemii i dystansu społecznego.

Dział ten pomagał klientom wprowadzać innowacje w zakresie śledzenia kontaktów, telemedycyny, wirtualnego wspierania pacjentów, rozwiązań w zakresie badań przesiewowych i testów na Covid-19, wirtualnych badań klinicznych, rekrutacji do badań klinicznych, domowych rozwiązań w zakresie sprawności fizycznej oraz wirtualnego zarządzania uzależnieniami. Dział ten umocnił również swoje partnerstwo technologiczne z Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud, oraz Intersystems.

Media i rozrywka

Przez cały rok 2020, dział firmy DataArt dedykowany branży Mediów i Rozrywki ściśle współpracował z klientami i partnerami, aby wesprzeć branżę podczas pandemii. Dział ten rozszerzył ofertę dedykowaną branży muzycznej i sportowej, mediom cyfrowym, branży wideo i sztuki, z kluczowymi obszarami zainteresowania, takimi jak inżynieria rurociągu danych, aktywacja chmury, zarządzanie treścią w przedsiębiorstwie i modernizacja systemów.

Dział ten opracował również platformę DataArt Octopus, rozwiązanie wideo typu white label dla transmisji wideo na żywo i na żądanie, aby pomóc firmom medialnym dostosować się do środowiska zdalnej współpracy.

DataArt zajmuje się konsultingiem technologicznym na skalę globalną – projektuje, opracowuje i wspiera unikalne rozwiązania IT. Dzięki temu pomaga klientom uzyskać doskonałe rezultaty biznesowe. Nasi specjaliści posiadają ogromne doświadczenie i wybitny talent techniczny. Zespoły DataArt tworzą nowe produkty i modernizują istniejące systemy, mając realny wpływ na transformację technologiczną w wielu branżach.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments