Rafał Han, prezes Silvair, w komentarzu dla ISBtech o oczekiwaniach rozwoju biznesu na 2021.
Spółka swoje działania biznesowe skupia przede wszystkim na współpracy z obecnymi partnerami: Wzmocnienie współpracy poprzez częstsze spotkania robocze; Rozmowy o potencjale, wartościach i potrzebach każdego klienta.
Bardzo ważnym działaniem strategicznym jest wspieranie partnerów w procesie certyfikacji DLC – Design Light Consortium (na rynku amerykańskim). Rozwiązania z tym certyfikatem są częściej wybierane do realizowanych projektów rynkowych. Również pozyskiwanie nowym partnerów odbywać się będzie głównie dzięki rozwiniętej sieci obecnych klientów.
Głównym czynnikiem wzrostu jest ilość zainstalowanych i aktywowanych urządzeń oświetleniowych z naszą technologią. To z kolei pociąga za sobą wzrost produkowanych komponentów oraz zapotrzebowania na usługi IoT. Nastawiamy się na zwielokrotnienie wyników zeszłorocznych, gdzie mieliśmy ponad 65K wyprodukowanych komponentów z naszą technologią i ponad 25K zainstalowanych w projektach.
Jednym z kluczowych nowych rynków staje się rynek oświetlenia ogrodnictwa szklarniowego. Przewiduje się, że światowy rynek oświetlenia ogrodniczego wzrośnie z 2,3 mld USD w 2020 r. do 6 mld USD do 2025 r. Oczekuje się wzrostu CAGR na poziomie 21,4% od 2020 do 2025 roku.
Kluczowe czynniki napędzające wzrost tego rynku obejmują rosnącą liczbę inicjatyw rządowych promujących przyjęcie praktyk CEA (Controlled-environment agriculture) i technologii SSL (Solid State Lighting), rosnące zapotrzebowanie na żywność ze względu na ciągły rosnąca populacja, zwiększone fundusze na rozwój pionowych farm i szklarni oraz trwająca legalizacja uprawy konopi (według raportu Markets & Markets). W tym zakresie firma nawiązała partnerstwo z firmą Fluence, będącą częścią giganta oświetleniowego OSRAM wyspecjalizowaną do tego segmentu rynku.
Pod kątem edukacji spółka rozpoczęła prace nad programem szkoleniowym dla instalatorów jak również wzmacnia działania związane z supportem projektów i product marketingiem. Chcemy aby doświadczenia wynikające z pracy z naszymi rozwiązaniami były wyjątkowe dla naszych partnerów i ich klientów.