W ubiegłym roku włoski producent odnotował najlepsze półrocze w swojej historii pod względem globalnej sprzedaży. W Polsce jedyny salon marki, Lamborghini Warszawa, zamknął 2020 rok z rekordem zamówień. Największą popularnością na świecie cieszył się model Urus, wyprodukowany w ponad 10 000 egzemplarzach. Marka otrzymała już zamówienia na ponad połowę samochodów planowanych na 2021 r.
Zarazem sprzedaż, jak i dystrybucja samochodów w 2020 roku była znacząco utrudniona z powodu pandemii COVID-19. Produkcja w zakładach Lamborghini w Sant’Agata Bolognese musiała zostać przerwana na 70 dni zgodnie z obostrzeniami wprowadzonymi przez włoski rząd. Firma poświęciła ten czas m.in. na akcje wspierania służby medycznej, produkując maski i przyłbice ochronne. Po ponownym uruchomieniu produkcji zespół odnotował największą półroczną sprzedaż w historii firmy – z tego powodu Lamborghini zamknęło 2020 rok z wynikiem jedynie o 9% niższym względem rekordowego 2019 roku.
„Wyniki za 2020 rok to sukces całego zespołu Lamborghini, który wykazał się wyjątkowym oddaniem i elastycznością w obliczu globalnych wyzwań. Ubiegły rok potwierdził znaczenie odpowiedzialności społecznej i dążenia ku innowacjom, które pozwolą marce zmierzyć się z nieprzewidywalnym 2021 rokiem” – stwierdził Stephan Winkelmann, CEO Automobili Lamborghini.
Modelowe bestsellery
Największym zainteresowaniem fanów marki cieszył się niezmiennie luksusowy SUV – Urus – który został dostarczony w 4391 egzemplarzach. Na drugim miejscu uplasował się model V10 Huracàn ze wzrostem sprzedaży o 3% – do 2193 egzemplarzy. Popularnością cieszyły się również premiery modelowe Lamborghini – pomimo pandemii producent zaprezentował w 2020 roku aż 6 nowych samochodów: Huracán EVO RWD, Huracán EVO RWD Spyder, Sián Roadster, Essenza SCV12, SC20 i Huracán STO. Ten ostatni model już w przeciągu 24 godzin od momentu światowej premiery został zamówiony przez 7 klientów z Polski. Na koniec 2020 roku Lamborghini miało zamówienia na ponad połowę samochodów zaplanowanych do produkcji w 2021 roku.
„Niesłabnące zainteresowanie ofertą Lamborghini wśród polskich klientów w 2020 roku to potwierdzenie znaczenia jakości przy wyborze samochodu. W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce ponad 50 nowych egzemplarzy Lamborghini, co stanowi rekord w dotychczasowej historii. Pozwala to patrzeć z tym większą nadzieją na przyszłość, tym bardziej, że na kolejne kwartały planowane są nowe, ekscytujące wdrożenia produktowe” – zaznacza Piotr Jędrach, dyrektor salonu Lamborghini Warszawa, jedynego punktu sprzedaży marki w Polsce.
Rok wspomnień i nowych wyzwań
Rok 2020 wiązał się z historycznymi jubileuszami oraz określeniem planów na przyszłość. Dokładnie 50 lat wcześniej na rynku pojawiły się Urraco oraz Jarama GT, a przed 30 laty na drogi wyjechało kultowe Lamborghini Diablo. W grudniu stanowisko CEO Automobili Lamborghini objął Stephan Winkelmann, który był związany z marką już w latach 2005-2016.
„Cieszę się, że mogłem dołączyć do tworzenia przyszłości Lamborghini. Naszymi priorytetami na najbliższy czas są konsolidacja oferty produktowej, stwierdzenie nowych możliwości biznesowych oraz dalsze wzmacnianie marki” – mówi Winkelman.