Zgodnie z umową, podpisaną 29 stycznia br. z Bankiem Polskiej Spółdzielczości, Dom Maklerski Banku BPS zostanie przejęty przez mPay. Nowy i bardzo perspektywiczny projekt wpisuje się w długofalową strategię rozwoju jednego z czołowych dostawców technologii dla płatności mobilnych. Transakcja zakupu jest warunkowa i podlega procedurze zatwierdzenia przez Komisję Nadzoru Finansowego.
Realizacja strategii w toku
Komunikowane od kilku miesięcy plany dynamicznego rozwoju mPay w obszarze usług finansowych materializują się w postaci kolejnych i konkretnych projektów. Umowa w sprawie przejęcia Domu Maklerskiego BPS od Banku BPS to jasny sygnał, że zarząd mPay konsekwentnie realizuje dobrze przemyślaną strategię. Budowanie przewagi rynkowej spółka opiera przede wszystkim na unikalnej ofercie dostępnej za pośrednictwem wielofunkcyjnego narzędzia, jakim jest dziś aplikacja mobilna mPay, oraz na systematycznym zwiększaniu liczby jej użytkowników. Na koniec grudnia ub.r. w aplikacji zarejestrowanych było blisko 457 tys. kont, co oznacza wzrost r/r o blisko 84 proc.
„Aby transakcja została biznesowo skonsumowana, mPay jako nowy właściciel DM Banku BPS musi uzyskać zgodę Komisji Nadzoru Finansowego na przejęcie. Równolegle do tego procesu będziemy przygotowywali rozwiązania techniczne umożliwiające dostęp do wybranych opcji inwestycyjnych w aplikacji mPay. Ponadto udostępnienie przez mPay oferty domu maklerskiego wymaga rejestracji mPay jako tzw. Agenta Firmy Inwestycyjnej. Liczymy na to, że użytkownicy aplikacji będą mogli skorzystać z innowacyjnych rozwiązań w drugiej połowie bieżącego roku„– wyjaśnia Daniel Ścigała, Wiceprezes Zarządu i CFO w mPay S.A.
Dom Maklerski Banku BPS S.A. od 2008 roku świadczy usługi w zakresie wykonywania zleceń na głównym parkiecie oraz rynku inwestycji alternatywnych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma wielokrotnie była doceniana za swoją działalność, m.in. zdobywając wyróżnienia: dla najlepszego domu maklerskiego, za największą liczbę obsłużonych emitentów, za najwyższą skalę emisji, jak również czołowe miejsce w rankingach domów maklerskich z najniższą prowizją. DM Banku BPS był również pierwszym domem maklerskim w Polsce, który od chwili rozpoczęcia działalności stosował Kanon Dobrych Praktyk Rynku Finansowego. Ponadto DM Banku BPS jest jednym liderów rynku w przygotowaniu emisji i oferowaniu obligacji komunalnych.
Projekt z perspektywami
Ubiegły rok był dla branży maklerskiej niezwykle udany. Niskie stopy procentowe i brak atrakcyjnej oferty depozytowej na rynku, zachęciły inwestorów do poszukiwania nowych możliwości zaangażowania zgromadzonego kapitału, m.in. za pośrednictwem biur maklerskich.
„Po okresie wielu zawirowań emitenci na nowo otworzyli się na możliwości, jakie oferuje giełda w kwestii pozyskania kapitału. Upatrujemy w tym, w powiązaniu ze wzrostem aktywności inwestorów, wielu atrakcyjnych szans na to, by wykorzystać nasze doświadczenie, know-how oraz zaawansowanie technologiczne do stworzenia unikalnej oferty na rynku” – podsumowuje Andrzej Basiak, Prezes Zarządu w mPay.
Jak wynika z danych KDPW, według stanu na koniec listopada ub.r., w 2020 roku liczba rachunków maklerskich wzrosła o 66 tys. Jednocześnie w pierwszym półroczu minionego roku inwestorzy indywidualni byli odpowiedzialni za 22 proc. obrotu akcjami na GPW – to poziom, z jakim od dawna nie mieliśmy do czynienia.
Innowacyjne projekty napędzają mPay
mPay wykorzystuje swoje doświadczenie i kompetencje do realizacji wielu pionierskich projektów. W grudniu ub.r. spółka uruchomiła pierwszą na rynku platformę pożyczkową w aplikacji mobilnej. Wcześniej, jako pierwsza niebankowa aplikacja, zapewniła użytkownikom możliwość potwierdzania tożsamości przez selfie. We wrześniu ub.r. wprowadziła dodatkowe udogodnienie dla zmotoryzowanych w postaci specjalnej mapy, która podpowiada, na podstawie lokalizacji telefonu, w jakiej części strefy płatnego parkowania znajduje się kierowca i jaki cennik go obowiązuje. Wcześniej, mPay wdrożył multiwyszukiwarkę połączeń kolejowo-autobusowych w swojej aplikacji – było to pierwsze i jak dotychczas jedyne takie rozwiązanie na rynku. Dzięki niemu klienci mPay otrzymują precyzyjną informację o najdogodniejszym czasowo i kosztowo połączeniu, również łączonym, wraz z możliwością opłacenia biletów w ramach jednej transakcji z poziomu swojego telefonu.
Aplikacja mPay już od dawna nie jest miejscem, gdzie wyłącznie zakupimy bilety komunikacyjne lub opłacimy parking. Rozbudowany katalog produktów i usług, został kilka miesięcy temu rozdzielony na dwie osobne zakładki (Moje finanse, Produkty i usługi), by użytkownicy w sposób jeszcze bardziej intuicyjny mogli korzystać z oferowanych przez spółkę udogodnień.