Opera jest jednym z głównych twórców przeglądarek na świecie. Firma, z której usług korzysta miesięcznie ok. 50 mln aktywnych użytkowników w Europie, ogłosiła start nowego europejskiego fintechu – Dify. Opera planuje najpierw zaoferować pod tą marką usługę cashback dla zakupów online dokonywanych za pośrednictwem przeglądarki – licząc na to, że duża baza użytkowników przeglądarki zainstaluj aplikację i zacznie korzystać z elektronicznego portfela Dify.
„Usługa Dify na start została uruchomiona w Hiszpanii. Planujemy jej stopniowe udostępnianie w kolejnych krajach Europy. Spora część prac nad Dify prowadzona była we wrocławskim centrum deweloperskim Opery. Opera jest obecna we Wrocławiu już od ponad 14 lat. Zlokalizowane tu zespoły współtworzą m.in. przeglądarki Opera na PC, czy Opera Touch, a teraz zajmują się także fintechem. – poinformowała ISBtech Julia Szyndzielorz, Senior Public Relations Manager Opera.
Oprócz usługi cashback, w początkowej wersji aplikacji Dify użytkownik znajdzie również rachunek bieżący oraz darmową wirtualną kartę debetową Mastercard, z opcją płatności za pomocą Google Pay.
Usługa cashback Dify w przeglądarce Opera
Pierwsza wersja aplikacji Dify pozwoli użytkownikom przeglądarki Opera odbierać pieniądze z usługi cashback za zakupy dokonywane na partnerskich stronach internetowych. W desktopowej wersji przeglądarki Opera pojawi się możliwość korzystania z nowego trybu „smart shopping”, zapewniającego dostęp do zakładek związanych z zakupami i do usługi cashback. Dzięki temu, że tryb ten wyłączy również wtyczki i rozszerzenia pochodzące od firm trzecich, osoba korzystająca podczas e-zakupów z Opery, zyska też dodatkową ochronę prywatności.
Klienci, którzy korzystając z trybu smart shopping zdecydują się płacić za transakcje online kartą Dify, otrzymają dodatkowy cashback za swoje zakupy. Cashback za zakupy zrobione w przeglądarce Opera będzie wypłacany w aplikacji Dify.
„Każdego dnia miliony ludzi robią zakupy online i dokonują płatności, korzystając z przeglądarek Opera. Nasza firma ma doświadczenie w budowaniu dużych grup użytkowników, a następnie stałego poprawiania ich doświadczenia, tak by ich zaangażowanie rosło. Uważamy, że mamy ogromny potencjał rozwoju działając na styku
e-zakupów i przeglądarki. Dzięki Dify łączymy funkcjonalności przeglądarki, z możliwościami wyjątkowego portfela cyfrowego. W efekcie poprawiamy doświadczenie użytkowników i sprawiamy, że mają dodatkowe, finansowe korzyści z zakupów online” – komentuje Krystian Kolondra, EVP Browsers & EEA Fintech w Opera.
Dify i tryb smart shopping w przeglądarce Opera pozwalają użytkownikom korzystać z usługi cashback na stronach partnerskich, w tym u najbardziej znanych sprzedawców, takich jak Nike, Asos i eDreams.
Elektroniczny portfel Dify
Na start użytkownicy Dify, będą mogli otworzyć rachunek bieżący w aplikacji. Otrzymają również bezpłatną wirtualną kartę debetową Mastercard, pozwalającą robić zakupy online lub offline za pomocą usługi GooglePay. Użytkownicy będą też w niej otrzymywać cashback za zakupy online dokonane przy użyciu trybu smart shopping w przeglądarce Opera.
W przyszłości Opera planuje rozszerzyć możliwości e-portfela, dodając takie funkcjonalności jak: zarządzanie oszczędnościami, kredyty, produkty inwestycyjne i natychmiastowy cashback.
Handel internetowy osiągnął w zeszłym roku w Europie wartość 717 miliardów euro. Badania przeprowadzone przez J.P. Morgan pokazują, że w wielu krajach na kontynencie rynek ten będzie rosnąć dwucyfrowo również w bieżącym roku.
Dzisiejsza premiera Dify następuje po serii akwizycji i inwestycji dokonanych przez Operę w podmioty branży finansowej. W styczniu 2020 roku firma ogłosiła przejęcie estońskiego startupu Pocosys, świadczącego usługi bankowe, a w lipcu ubiegłego roku przeprowadziła znaczną inwestycję (z opcją wykupu) w Fjord Bank. We wrześniu 2020 roku Opera dołączyła do Emerging Payments Association EU.
Usługa cashback, jak również aplikacja Dify są obecnie oferowane w Hiszpanii w wersji beta, a w przyszłości zostaną wprowadzone na kolejnych rynkach europejskich.