Coders Lab – największa szkoła programowania w Polsce zdobywa kolejny rynek zagraniczny. W styczniu 2021 roku firma podpisała umowę z wyłącznym franczyzobiorcą w Hiszpanii. To kolejny krok polskiego twórcy kursów IT do rozwoju na skalę globalną.
Szkoła Coders Lab rozpoczęła ekspansję zagraniczną w 2019, kiedy uruchomiła swój pierwszy franczyzowy oddział zagraniczny w Rumunii. Jeszcze w tym samym roku, do powstającej sieci franczyzobiorców dołączył partner z Indonezji, a pod koniec 2020 odbiorca z Austrii. Coders Lab nie zwalnia tempa i z początkiem roku 2021 ogłasza kolejne otwarcie. Tym razem na kursach opracowanych przez polskich programistów będą mogli szkolić się Hiszpanie.
Wyłącznym franczyzobiorcą Coders Lab w Hiszpanii została firma Oxygen Workspace, właściciel biura coworkingowego w Madrycie. Jej twórca, Jose Antonio Alonso Mayor, tłumaczy, dlaczego zdecydował się poszerzyć swój biznes poprzez wejście na rynek szkół IT oraz współpracę z polskim bootcampem.
„Podobnie jak w wielu innych krajach, w Hiszpanii istnieje wielkie zapotrzebowanie na pracowników z umiejętnościami cyfrowymi. Szybki rozwój technologii powoduje, że na rynku brakuje zarówno juniorów, jak i doświadczonych specjalistów. A to właśnie od nich w coraz większej mierze będzie zależeć tempo wzrostu gospodarczego” – mówi przedsiębiorca.
„Postanowiliśmy połączyć nasze siły ze szkołą Coders Lab, ponieważ ma ona bardzo elastyczne portfolio, które można dogodnie dopasować do wymagań rynkowych. Równie ważne było jednak wieloletnie doświadczenie i wsparcie, które jako przyszły franczyzobiorca odczuliśmy już na bardzo wczesnym etapie rozmów” – wskazuje Jose Antonio Alonso Mayor.
Marcin Tchórzewski, prezes i założyciel Coders Lab przyznaje, że Hiszpania od początku była jednym z bardziej pożądanych celów na mapie zagranicznej ekspansji firmy.
„Cieszę się, że możemy powitać Oxygen Workspace jako kolejnego partnera w naszej sieci. Hiszpania stanowi dla nas bardzo interesujący rynek. Z jednej strony to rozwinięta gospodarka z wieloma zaawansowanymi gałęziami, z drugiej – kraj borykający się z wieloma problemami ekonomicznymi, w szczególności dotyczącymi rynku pracy. Stopa bezrobocia przez ostatnią dekadę utrzymywała się tam na dwucyfrowym poziomie, a wśród osób młodych dochodziła nawet do 50 proc. Nasze kursy stanowią odpowiedź na potrzeby związane z kształceniem młodych kadr. Wierzę, że z nowym partnerem odniesiemy sukces w Hiszpanii” – mówi Marcin Tchórzewski.
Międzynarodowa ekspansja polskiej szkoły IT opiera się na franczyzie. W ramach tego modelu współpracy franczyzobiorca odpowiada za działania marketingowe, sprzedaż, organizację kursów oraz ich prowadzenie. Coders Lab natomiast zachowuje pełną kontrolę nad produktem i merytoryczną stroną kursów. Szkoła IT ma też swój know-how operacyjny, dzięki któremu franczyzobiorcy łatwiej jest wejść i rozwijać się na rynku bootcampów programistycznych.
Wśród rynków priorytetowych dla Coders Lab znajdują się kraje Europy Środkowej i Zachodniej, ale również Azji i Afryki. Szkoła chce docierać z ofertą swoich bootcampów wszędzie tam, gdzie ze względu na uwarunkowania rynku pracy, wiele osób planuje się przebranżowić lub podnieść swoje kwalifikacje cyfrowe.