Polskie spółki coraz odważniej ruszają na podbój świata. SentiOne to startup
stworzony 10 lat temu w garażu przez trzech kolegów ze studiów. Firma zajmuje się monitoringiem Internetu i mediów społecznościowych oraz automatyzacją obsługi klienta opartej o metody sztucznej inteligencji. W 2020 roku spółka odnotowała rekordowy zysk EBIDTA na poziomie 5 mln zł oraz przychód w wysokości 15 mln zł, co stanowi wzrost o 70 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Już połowa przychodów pochodzi z rynków zagranicznych.
„Rok 2020 był dla nas zdecydowanie rokiem przełomowym, wkroczyliśmy w fazę bardzo intensywnego rozwoju, skalowania procesów, dynamicznej ekspansji zagranicznej oraz dużego zainteresowania ze strony klientów i partnerów” – mówi Kamil Bargiel, założyciel i CEO SentiOne.
„Pojawiły się również zapytania ze strony inwestorów, tak polskich, jak i zagranicznych i w związku z tym rozważamy niewielką emisję udziałów dla inwestorów prywatnych w celu przyspieszenia wzrostu” – wskazuje Kamil Bargiel.
Boom na automatyzację AI
W 2017 roku SentiOne otrzymało ponad 8 milionów złotych w ramach grantu badawczego z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Dzięki niemu wraz z wiodącymi uniwersytetami technicznymi w Polsce i za granicą stworzyło nową generację usług do automatyzacji marketingu oraz obsługi sieci społecznościowych opartą o metody sztucznej inteligencji.
„Kluczowym wydarzeniem był udany debiut nowej linii biznesowej na rynku: platformy
do automatyzacji obsługi klienta za pomocą sztucznej inteligencji, dla której widzimy ogromne perspektywy na przyszłość” – mówi Kamil Bargiel.
„Potwierdzeniem słuszności naszej strategii rozwoju jest olbrzymi popyt rynkowy, z którym spotkał się nowy produkt. Efektem jest solidny lejek sprzedażowy na 2021 rok wśród firm z sektora bankowego, ubezpieczeń oraz energetyki” – dodaje.
SentiOne poza świadczeniem usług z zakresu monitoringu Internetu, od 3 lat intensywnie
rozwija swoje kompetencje w zakresie nauczania maszynowego oraz rozumienia języka
naturalnego, tworząc chatboty i voiceboty, znacznie usprawniające obsługę klientów. W
czerwcu 2020 ich rozwiązanie zajęło pierwsze miejsce w światowym rankingu Intent
Detection Leaderboard prowadzonym przez repozytorium naukowe Papers with Code
na temat rozumienia języka naturalnego i rozpoznawania intencji rozmówcy. Z
rozwiązań dostarczonych przez SentiOne korzystają m.in. bank BNP Paribas oraz firma
windykacyjna Kruk. W 2020 firma wygrała w 2020 roku przetargi na wdrożenie
automatyzacji obsługi klienta, w sumie na kwotę 6,5 mln zł.
Plany 2021
W tym roku SentiOne skupiać się będzie na doskonaleniu autorskiej technologii AI w
językach angielskim, niemieckim oraz hiszpańskim i na ekspansji na rynki
zachodnioeuropejskie. W tym celu spółka pozyskała strategiczne partnerstwo z
europejskim inkubatorem EIT Digital, który łączy spółki technologiczne z klientami typu
enterprise w Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii. W 2020 SentiOne otrzymało tytuł
finalisty EIT Digital Challenge i znalazło się wśród 20 najlepszych spółek
technologicznych w Europie.