mPTech, największy polski producent smartfonów i telefonów komórkowych planuje dalszy wzrost na rynkach zagranicznych. Swoją szansę upatruje m.in. w znajdowaniu i zagospodarowywaniu nisz, tak jak miało to miejsce np. w przypadku smartfonów wzmocnionych, które sprzedaje pod marką HAMMER, zapowiada w rozmowie z ISBtech Piotr Spychalski, Dyrektor sprzedaży mPTech.
„Głównym celem jest szersze nawiązanie współpracy z lokalnymi operatorami komórkowymi. Również na nowych dla nas rynkach. To już się dzieje. Temu służy aktywne zwiększanie przewagi konkurencyjnej, budowanie świadomości marki czy poszerzanie kanałów sprzedaży. Wierzymy, że atrakcyjność naszych produktów za granicą zwiększą rozwiązania dedykowane dla operatorów implementowane w naszych urządzeniach. Zaliczyć do nich należy rozwiązania takie jak: VoLTE, VoWiFi – zarówno w smartfonach, jak i w klasycznych telefonach zwanych featurephone oraz wprowadzenie modeli z funkcjonalnością eSIM. Dodatkowo planujemy w Q4 2021 premierę wzmocnionego modelu HAMMER z 5G – mówi w rozmowie z ISBtech Spychalski.
Udział eksportu w sprzedaży mPTech, stanowi ok. 30%. Firma planuje dalszy wzrost przychodów na rynkach zagranicznych ze zbliżoną dynamiką jak w Polsce. Obecnie największe portfolio z brandów oferowanych przez mPTech – HAMMER, myPhone i techbite
– dostępne jest w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, we Włoszech i w krajach Bałtyckich.
HAMMERY z sukcesem sprzedają się w Wielkiej Brytanii czy we Francji. W tym roku spółka skupia się na rynkach z półwyspu Iberyjskiego (Portugalia, Hiszpania), a także Bułgarii i Rumunii.
„Osobnym zagadnieniem jest także ekspansja na rynkach zagranicznych w kanale e commerce i tu głównie stawiamy na platformę Amazon. Jeżeli chodzi o ten kanał to dziś z największym sukcesem sprzedajemy swoje urządzenia na rynku niemieckim, gdzie planujemy rozwój sprzedaży w 2021 roku. Celem będzie też pojawienie się naszych produktów w wybranych elektromarketach specjalistycznych – mówi Piotr Spychalski.
Przedstawiciele firmy podkreślają, że lokalnemu producentowi, jakim jest mPTech nie jest łatwo konkurować z globalnymi liderami.
„Naszą szansę upatrujemy w niszowych kategoriach urządzeń i dostosowywaniu oferty pod potrzeby lokalnego rynku. Przykładem tego działania, takiego wykorzystania pojawiającej się na rynku szansy jest zaoferowanie dobrej jakości laptopów w przystępnych cenach. Było to odpowiedzią na pandemię i co za tym idzie naukę i pracę zdalną. Tylko w ostatnim kwartale 2020 roku, nasza marka techbite odnotowała wzrost sprzedaży laptopów o 1346 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Sprzedaż laptopów na przestrzeni całego roku była sześciokrotnie wyższa niż w 2019 roku. Zakontraktowane na pierwszy kwartał b.r. dostawy również przekraczają o 51 proc. te, zrealizowane
w ostatnim kwartale 2020 roku – mówi Piotr Spychalski.
mPTech planuje inwestować m.in. w rozwój kanału e-commerce, a także w rozwój kompetencji dotyczących zmian technologicznych na rynku GSM.
„Mowa o rozwiązaniach takich jak eSIM, VoLTE, 5G – a rozwój ten, dotyczy zarówno produkcji i tworzenia rozwiązań tak hardware’owych jak i software’owych. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy chcą, aby coraz więcej spraw można było załatwić zdalnie. Tu wpisuje się usługa eSIM – czyli elektroniczny profil – która w przeciwieństwie do fizycznych kart SIM, daje możliwość podpisywania umów z operatorami na całym świecie w sposób zdalny – informuje Piotr Spychalski.
mPTech Sp. z o.o. to jeden z największych polskich producentów smartfonów i telefonów
komórkowych, który działa w 15 krajach Europy. Jest członkiem Grupy Kapitałowej TelForceOne, będącej czołowym producentem i dystrybutorem elektroniki użytkowej w Europie Środkowo- Wschodniej. Jest obecny na rynku od 2007 r. Zatrudnia ponad 150 wykwalifikowanych specjalistów w kraju i na rynkach międzynarodowych. Portfolio firmy składa się z produktów trzech marek własnych urządzeń mobilnych: myPhone, HAMMER oraz techbite. Współpracuje z największymi krajowymi i zagranicznymi operatorami komórkowymi i sieciami elektromarketów oraz z mniejszymi, lokalnymi sieciami sprzedaży detalicznej, a także z jedną z największych międzynarodowych sieci handlowych w zakresie produkcji i dostaw elektroniki użytkowej, obsługiwaną w modelu private label. Sprzedaż mPTech w 2019 wyniosła 157,3 mln zł.