Mimo pandemii i rozegrania turnieju w pełni online, Intel Extreme Masters Katowice znów zgromadził przed ekranami ogromną widownię. Same rozgrywki w CS:GO wygenerowały oglądalność na poziomie 18 295 416 godzin, a w szczytowym momencie śledziło je ponad 550 000 osób, co czyni je najchętniej oglądanymi rozgrywkami online w CS:GO, transmitowanymi na Twitchu.
Niespodzianek nie zabrakło także w obszarze samej rywalizacji esportowej. Mistrzowie IEM Katowice 2021 w CS:GO, StarCraft II i WarCraft 3 nie tylko zapisali się na kartach historii esportu, ale zgarnęli także spory kawałek z puli nagród, która w ramach pierwszego sezonu ESL Pro Tour wyniosła 7 mln dolarów. IEM Katowice 2021 zakończył tym samym cykl 25 turniejów składających się na pierwszy sezon ESL Pro Tour, którego sumaryczna oglądalność wyniosła ponad 200 mln godzin.
„Nawet w trudnym pandemicznym roku, byliśmy w stanie osiągnąć to, co sobie założyliśmy gdy ogłaszaliśmy ESL Pro Tour w roku 2019. Intel Extreme Masters Katowice było turniejem wieńczącym cykle turniejowe w CSGO, StarCraft II i WC3 i stanowi punkt odniesienia dla naszych pozostałych wydarzeń rozgrywanych w ramach ESL Pro Tour” – powiedział Michał Blicharz, VP Product Development w ESL.
Niespodziewany finał w CS:GO i totalne zaskoczenie w StarCraft 2
W finale IEM Katowice 2021, Gambit Esports pokonało Virtus Pro 3:1 i tym samym wygrało swój pierwszy puchar na tym turnieju, zapisując się na zawsze na kartach historii CS:GO. Drużyna zgarnęła także lwią część, bo aż 400 tys. dolarów, z puli 1 mln dolarów orazcenny punkt do Intel Grand Slam, w którym powalczy o nagrody z kolejnej puli miliona dolarów.
Ogromnym zaskoczeniem okazał się także finał StarCraft II, w którym 18-letni, włoski gracz Riccardo „Reynor” Romiti” pokonał 3:2 Joo „Zest” Sung-wooka. W ten sposób został pierwszym w historii IEM Katowice mistrzem w StarCraft II spoza Korei. Wygrana powiększyła stan konta młodego Włocha o 65 tys. z całkowitej puli 250 tys. dolarów. Finałowy mecz oglądało ponad 77 000 widzów z całego świata, a oglądalność całego turnieju w StarCraft II wyniosła 2 371 290 co świadczy o ożywieniu społeczności esportowej skupionej wokół StarCraft II i sukcesie formatu EPT.
W grze WarCraft 3, Abdulaziz „CrunCher” Abed pokonał dotychczasowego zwycięzcę DreamHack Summer, Fall i Winter, Victora „Hitmana” Lina. Wygrana w ostatnim turnieju tego sezonu ESL Pro Tour, zagwarantowała mu tytuł Mistrza DreamHack WarCraft III Open 2020 Regional Championship America.
W ramach ESL Pro Tour wyemitowano ponad 1000 godzin transmisji, a sam cykl umocnił swoją pozycję jednego z najbardziej lubianych turniejów CS:GO, StarCraft® II i WarCraft 3. Rozgrywana online i transmitowana z wirtualnego studia produkcja była kolejnym przykładem unikalnych możliwości, jakie ESL rozwinęło w czasie globalnej pandemii, aby utrzymać wysoką jakość i zbudować pozycję lidera branży esportowej.
Więcej informacji na temat ESL Pro Tour i nadchodzącego sezonu można znaleźć na oficjalnej stronie internetowej cyklu. Najnowsze aktualizacje, dotyczące Intel® Extreme Masters, dostępne są na stronie turnieju, materiały wideo są zawieszone na kanale IEM na YouTube. Następnym przystankiem dla Intel Extreme Masters jest start 16 sezonu, który rozpocznie IEM Summer Online. Obserwujcie nas też na kanałach LinkedIn, Twitter lub Facebook.