epoint

Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 1-5 marca br.

CI Games: Spółka ustaliła premierę gry „Sniper Ghost Warrior Contracts 2” w wersji na platformy PlayStation 5, Xbox Series X/S, PlayStation 4, XboxOne oraz PC na 4 czerwca br. „’Najnowszy 'Snajper’ ukaże się na nową generację konsol i wykorzysta ich możliwości techniczne. Widzimy coraz większy udział w sprzedaży premierowych gier na najnowsze platformy, a z drugiej strony dostępnych dotychczas gier jest wciąż niewiele. Jestem przekonany, że jednoczesna premiera na wszystkie duże konsole stacjonarne oraz PC przełoży się pozytywnie na nasze wyniki” – powiedział prezes Marek Tymiński. Źródło: ISBnews

Image Power: Spółka zakończyła na Kickstarterze zbiórkę na rozwój autorskiej gry pozyskując 10 tys. dolarów kanadyjskich. „W styczniu Image Power złożyło dokument informacyjny na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka czeka na decyzję w sprawie dopuszczenia do obrotu akcji i wyznaczenie terminu debiutu  na NewConnect. Na 'małym parkiecie’ powinna pojawić się w pierwszej połowie 2021 roku” – podała spółka. Źródło: ISBnews

Gaming Factory: Spółka podpisał umowę inwestycyjną z VRAAR S.A w zakresie produkcji i wydawnictwa gier komputerowych w wersji na urządzenia VR.”Gaming Factory na podstawie umowy zamierza sfinansować produkcję minimum 6 gier komputerowych łącznie za kwotę nie mniejszą niż 500 000 zł w okresie kolejnych 2 lat kalendarzowych liczonych od dnia jej zawarcia. Pierwsze tytuły produkowane w ramach umowy zostaną ogłoszone w okresie 3-6 miesięcy” – podała spółka. Ponadto strony przewidują możliwość podjęcia decyzji o utworzeniu spółki prawa handlowego, której zadaniem będzie wydawanie gier komputerowych, w tym na platformy VR. Źródło: ISBnews

BoomBit: Łączne przychody Grupy BoomBit wyniosły 12,11 mln zł w lutym 2021 r. co oznacza wzrost o 9% m/m. Nakłady marketingowe wyniosły w tym okresie łącznie 6,12 mln zł (wzrost o 14% m/m). W lutym 2021 łączna ilość pobrań gier Grupy BoomBit wyniosła ok. 13,2 mln. W ostatnim miesiącu BoomBit rozpoczął skalowanie niedawno wprowadzonych gier hyper-casual, m.in. „Base Jump Wingsuit Gliding” oraz „Jump The Car”.  Na platformie Nintendo Switch znajduje się obecnie 14 gier Grupy BoomBit, w 2021 roku planowane jest wprowadzanie na tę platformę kolejnych tytułów. „W najbliższych tygodniach planujemy globalną premierę gry midcore (GaaS) 'Hunt Royale’, która w  fazie soft launch notowała świetne KPIs, w tym dotyczące konwersji i retencji oraz otrzymuje pozytywne recenzje i oceny od graczy. Wiążemy z tą grą duże nadzieje, a jej, mam nadzieję, udany debiut przypomni rynkowi, że również w segmencie gier GaaS mamy odpowiedni know-how i potrafimy zarabiać” – powiedział prezes Marcin Olejarz. Źródło: ISBnews

Live Motion Games: Spółka opublikowała memorandum informacyjne i rozpoczyna jutro, tj. 4 marca ofertę publiczną akcji do 105 tys. akcji z której planuje pozyskać do 4 mln zł, podała spółka. Środki chce przeznaczyć na produkcję i marketing nowych gier z gatunku symulator, survival i city builder. „Podwyższenie kapitału zakładowego spółki nastąpi w drodze oferty publicznej akcji z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy. Funkcję firmy inwestycyjnej pośredniczącej w ofercie pełni Dom Maklerski BDM. Spółka planuje debiut na rynku NewConnect w pierwszej połowie tego roku” – podała spółka. Źródło: ISBnews

Demolish Games: Zakończył ofertę publiczną prowadzoną w związku z emisją nowych akcji serii C, w ramach której pozyskał łącznie 1 mln zł w dwóch transzach, podała spółka. Środki z emisji akcji przeznaczy na nowe produkcje. Do końca br. spółka planuje wprowadzić akcje do obrotu na rynku NewConnect. Źródło: ISBnews

QubicGames: Zawarł cztery umowy wydawnicze na konsolę Nintendo Switch dotyczące „Badland: Game of the Year Edition”, „Tiny Lands”, „Cultist Simulator” oraz „Momolu and Friends”, podała spółka. Najbardziej rozpoznawalną grą jest „Badland: Game of the Year Edition”, którego premiera planowana jest na przełom II i III kw. 2021 r. Ponadto spółka będzie odpowiedzialna za dystrybucję gry „Tiny Lands” na terenie Europy, Ameryki Północnej, Azji i Australii oraz „Cultist Simulator” na terenie Japonii. Produkcje zadebiutują w II kw. 2021 r. Ostatnia zapowiedziana gra QubicGames nosi tytuł „Momolu and Friends”. Jest to gra edukacyjna dla młodszych dzieci, jej premiera jest planowana na przełom II i III kw. br. Źródło: ISBnews

PCF Group: Demo gry „Outriders” produkowanej przez PCF Group (People Can Fly) pobrano już ponad 2 mln razy, podano w informacji. W ub. tygodniu udostępniono nieodpłatną wersję demonstracyjną (demo) gry „Outriders”. Wydawcą gry jest Square Enix. Źródło: ISBnews

Draw Distance: Michał Mielcarek, prezes studia game deweloperskiego zapowiedział zmianę spółki w podejściu do relacji inwestorskich oraz kwestii wizerunkowych. „Zdajemy sobie sprawę, że przez ostatnie kilka miesięcy z naszej strony nie pojawiły się żadne komunikaty, za wyjątkiem jednej krótkiej informacji o umowie z Epic Games Store. Zamierzamy to zmienić, postawić na bardziej otwartą formułę komunikacji” – powiedział Mielcarek.  Najnowsza gra studia, Serial Cleaners, będzie zdecydowanie większą grą niż jej poprzedniczka. Tytuł będzie miał zaimplementowane więcej mechanik. „Nasze produkcje będą pojawiać się multiplatformowo. Docelową platformą jest oczywiście PC. Tutaj warto zaznaczyć, że Serial Cleaners pojawią się zarówno na GOG i Steam jak również na Epic Games Store. Potencjał tytułu można pokazywać na kilka sposobów. My widzimy olbrzymi potencjał w zainteresowaniu dystrybutorów naszym tytułem” – dodał prezes.  Źródło: ISBtech

Sony: Producent konsol z serii Play Station uruchamia PS Plus Trophy Challenge. Projekt dla graczy ma potrwać do 5 kwietnia. Źródło: ISBtech

QubicGames: Z okazji 17. rocznicy działalności, wydawca i developer gier do 17 marca oferuje graczom swoje bestsellery dostępne w Nintendo eShop w obniżonej cenie. Źródło: ISBtech

Huuuge Games: Przychody gier w lutym wyniosły 18mln USD (-5% m/m). Źródło: SensorTower

Ten Square Games: Przychody Fishing Clash za luty wyniosły 7 mln USD (-16% m/m); Hunting Clash 1,5mln USD (+15% m/m) Źródło: SensorTower

Artifex Mundi: Dynamiczny rozwój aplikacji Unsolved, sprzyjającej monetyzacji gier Hidden Object Puzzle Adventure (HOPA) oraz free-to-play znajdujących się w portfolio spółki oraz wdrożenie strategii zakładającej m.in. zwiększenie zasięgu istniejących gier poprzez wprowadzanie ich na nowe platformy sprzedażowe stanowią czynniki wspierające osiąganie przez spółkę zadowalających wyników w przyszłych okresach, ocenia Noble Securities. Wyzwaniem stojącym przed Artifex Mundi będzie utrzymanie wyników sprzedażowych najbardziej dochodowej gry spółki – Bladebound mimo KPI utrzymujących się poniżej poziomów uzasadniających akwizycje graczy oraz konsekwentna realizacja strategii portowania gier HOPA na konsole przy równoczesnym utrzymaniu efektywnego poziomu monetyzacji produktów. Źródło: Noble Securities

Woodland Games: Producent gier wideo na PC i urządzenia mobilne z Grupy PlayWay, podpisał umowę ze znanym włoskim wydawcą – Leonardo Interactive. Na jej mocy zagraniczny partner zajmie się wydaniem gry „Hell Architect”, z portfolio produkcyjnego Woodland Games. Premiera tytułu w wersji na komputery stacjonarne i konsole Nintendo Switch planowana jest do końca II kw. br. Wcześniej udostępniony zostanie prolog gry. Do końca br. Woodland Games chce zadebiutować na rynku NewConnect. Źródło: spółka

Duality: Sprzedaż gry „Barn Finders” w wersji na PC od premiery do 3 marca przekroczyła 100 tys. sztuk. Natomiast, liczba osób wciąż oczekujących na zakup gry w sklepie Steam tzw. Wishlist przekroczyła 100 tys. graczy. Spółka podała także, że powstaje nowy, płatny dodatek do gry, tj. „Bid Wars DLC”, który zawiera oczekiwane przez graczy niekończące się eventy „Bid Wars”. Data premiery dodatku nie została jeszcze ogłoszona. Źródło: spółka

Forever Entertainment: Spółka ustaliła datę premiery gry „Tiny Hands Adventure” na platformie Sony Playstation 4 na 25 marca br. na terenie Europy, Rosji, obu Ameryk. Cena gry ustalona została na 7.99 euro/USD. Źródło: spółka

Forever Entertainment: Spółka ustaliła datę premiery gry „Panzer Dragoon: Remake” na platformie Sony Playstation 4 na 25 marca 2021 r. na terenie Japonii. Cena gry ustalona została na 2500 jenów japońskich. Źródło: spółka

Forever Entertainment: Spółka ustaliła premierę gry „Cooking Simulator” i „Towaga: Among Shadows” na platformie Nintendo Switch na 11 marca 2021 na terenie Japonii. Cena pierwszej gry ustalona została na 2000 jenów japońskich, a drugiej na 1500 jenów. Źródło: spółka

Vision Edge Entertainment: Spółka zależna od Gaming Factory będzie wydawcą „Dinos Reborn”, survivalowowej gry FPP (ang. first-person perspective) z otwartym światem. Za produkcję odpowiada HardCodeWay. Budżet na realizację, szacowany na kwotę ponad 1 mln zł, pokryje wydawca. Do czasu odrobienia kosztów produkcji i marketingu Vision Edge Entertainment zachowa 100% do przychodów ze sprzedaży gry, następnie udział ten będzie wynosił od 80 do 90%, w zależności od ocen produkcji. „Dinos Reborn” trafi do sprzedaży w wersji na PC i konsole w 2022 r. Źródło: spółka

No Gravity Games: Spółka ustaliła datę wprowadzenia do sprzedaży gry „Bob Help Them” na konsolę Nintendo Switch w Ameryce Północnej, Europie, Australii, Hong Kongu i Japonii na 11 marca 2021 r. RSP  (retail standard price) została ustalona na poziomie 7,99 USD/EUR. „Bob Help Them” to gra indie utrzymana w stylu retro.  Źródło: spółka

Exit Plan Games: Pierwsza produkcja studia „Bang-On Balls: Chronicles” zadebiutowała 3 marca w Early Access na platformie Steam. Gra będzie dostępna w cenie 12.5 EUR/ 15 USD. Exit Plan Games to studio założone przez Damiena Monniera oraz Jose Teixeirę – gamedeweloperów, którzy pracowali m.in. przy produkcjach CD Projekt RED – „Wiedźminie 3” oraz „Cyberpunku 2077”. Wraz z zespołem tworzą gry, których głównym wyróżnikiem ma być przystępność. „Chcemy tworzyć gry, w które każdy może zagrać, a przede wszystkim dobrze się bawić. Ludzie mają obecnie coraz mniej czasu, dlatego chcemy tworzyć proste, dynamiczne produkcje, które nie wymagają wielogodzinnych treningów i tłumaczenia niuansów rozgrywki. Te wartości świetnie przedstawia Bang-on Balls: Chronicles, która zadebiutuje już jutro” – powiedział Jose Teixeira, współzałożyciel i Art Director Exit Plan Games.  Źródło: ISBtech

QubicGames: Aktywnie świętuje urodziny spółki. Wydawca i developer gier do 17.03.2021 oferuje graczom swoje bestsellery dostępne w Nintendo eShop w obniżonej cenie, udział w akcji biorą influencerzy specjalizujący się w konsoli Nintendo Switch, a całe wydarzenie zostanie zakończone konkursem dla graczy. „Jest to najważniejsza akcja planowana przez QubicGames w pierwszym półroczu 2021. Szeroko zakrojone działania marketingowe skierowane są do graczy z całego świata, z naciskiem na 3 kontynenty – Amerykę Północną, Australię i Europę. Ponadto do japońskich fanów gier QubicGames kierowane są niezależne przeceny i premiery” – powiedział Jakub Pieczykolan, prezes spółki.  Źródło: ISBtech

(ISBnews/ISBtech)

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments