Branża restauracyjna zawdzięcza swój obecny poziom i różnorodność w znacznej części efektom pracy kobiet. Wnoszą one ogromny wkład na każdym szczeblu: wprowadzają i rozwijają nowe trendy, wdrażają kreatywne rozwiązania, dostarczają fenomenalnej jakości jedzenia i obsługi. Gdy 8 marca będziemy cieszyli się smakowitościami kuchni świata, warto w szczególny sposób docenić rolę tych, dzięki którym przysmaki te trafiły na nasz stół. A może, wysyłając im ciepłe myśli, zamówimy dziś jedzenie z jednej z restauracji prowadzonych przez kobiety?
Kobiety stanowią ponad 65% pracowników restauracji i hoteli w Polsce. Z danych Pyszne.pl wynika, że już około 30% restauracji dostępnych w serwisie jest prowadzonych właśnie przez nie. Panie mocno zaznaczają swoją obecność w każdym aspekcie działalności restauracji: jako właścicielki wprowadzają do Polski nowoczesne koncepty gastronomiczne, jako szefowe kuchni układają menu zgodne z najnowszymi trendami, zarządzają zespołami, zajmują się marketingiem, przygotowują nasze jedzenie, dostarczają je do stolika czy – jak to się dzieje obecnie znacznie częściej – do drzwi. Zdarza się też, że jako kobiety pracujące, które żadnej pracy się nie boją, biorą na siebie… wszystkie te role. Jednocześnie wiele restauratorek za swój największy sukces uważa zbudowanie świetnego zespołu, chętnie podkreślając jego ogromny wkład w jakość dostarczaną klientom.
Zdaniem ekspertów, zwiększająca się rola kobiet w kształtowaniu sceny gastronomicznej jest jednym z najsilniejszych trendów najbliższych lat. Jako klienci odczuwamy to poprzez rosnący wybór ekscytujących restauracji i większą różnorodność dań wpisujących się w nowe trendy. Nie zawsze wiemy, kto stoi za fenomenalnym smakiem i jakością dań, które pokochaliśmy od pierwszego spróbowania. Dzień Kobiet to świetna okazja, aby rzucić nieco światła na wspaniałe, silne kobiety, które wyznaczają nowe standardy w wymagającej branży restauracyjnej.
Karolina Jastrzębska, manager działu ds. Doradztwa i Rozwoju B2B Pyszne.pl (Account Management):
„Zauważamy tendencję rosnącą, jeśli chodzi o obecność i aktywność kobiet na najwyższych stanowiskach w gastronomii. Wnosi to ogromną wartość dla branży. Niedawna sytuacja związana z obostrzeniami pokazała na przykład, że kobiety są często bardziej elastyczne w obliczu zmieniających się warunków. Nie boją się zmian, dzięki czemu szybciej udaje im się znaleźć dobrze funkcjonujące w nowej rzeczywistości rozwiązania. Niektóre restauracje, które dołączyły do nas w trakcie pandemii nie prowadziły wcześniej sprzedaży w dowozie, co wymagało pewnych modyfikacji w menu – kobiety chętnie eksperymentowały i wprowadziły potrzebne zmiany.
Samo Pyszne.pl może pochwalić się około 60% udziałem kobiet wśród kadry managerskiej. Panie stoją na czele zespołów zajmujących się relacjami z restauracjami partnerskimi, zarządzają sprzedażą, logistyką i marketingiem.”