Mercedes-Benz Polska konsekwentnie doskonali narzędzia pozwalające klientom na komfortowe „zaprojektowanie” swojego nowego samochodu zgodnie z ich oczekiwaniami. Najnowsza generacja konfiguratora osobowych Mercedesów oferuje szereg funkcjonalności, które pozwalają ograniczyć liczbę wizyt w salonie i w zaciszu własnego domu przygotować konfigurację wymarzonego auta – jedną lub kilka, a następnie zapisać je w swoim własnym, bezpłatnym profilu. Nowy konfigurator wspólnie z aplikacją Mercedes me tworzy cyfrowy ekosystem, którego zadaniem jest towarzyszenie klientowi w całej jego „podróży”, od wyboru pojazdu aż po zakup i eksploatację – w sposób możliwie elastyczny, intuicyjny i wygodny.
Z badań wynika, że użytkownicy poświęcają średnio 3 miesiące na podjęcie decyzji o zakupie nowego samochodu i w tym czasie kilkakrotnie odwiedzają punkty kontaktowe w świecie online oraz salony sprzedaży. W ramach swojej inicjatywy „Best Customer Experience 4.0” Mercedes-Benz chce sprostać indywidualnym wymaganiom klientów w typowym dla marki, wysokim standardzie. Jednym z jej założeń jest dostarczenie spójnych narzędzi, dzięki którym zakup i eksploatacja samochodu będą odbywać się w możliwie wygodnej, dopasowanej do potrzeb formie – z naciskiem na swobodę, wykorzystanie urządzeń mobilnych oraz zdalny kontakt.
Jednym z tych narzędzi jest najnowsza, czwarta generacja konfiguratora nowych samochodów osobowych Mercedes-Benz, która już po kilku kliknięciach zwraca uwagę sprawnym działaniem i przejrzystym interfejsem. W porównaniu do poprzedniej wersji jest 3-krotnie szybsza, a do tego oferuje lepszą nawigację oraz funkcjonalności dopasowane do poszczególnych serii modelowych.
Konfigurator jest jednak tylko jednym z elementów „podróży” klienta, która trwa od wyboru auta przez zakup i jego eksploatację. Teraz podróż ta jest jeszcze bardziej harmonijna. Klienci mogą bowiem zapisywać stworzone konfiguracje samochodów na swoim profilu Mercedes me. Jego utworzenie jest szybkie i bezpłatne – i nie wymaga posiadania ani Mercedesa, ani żadnego innego samochodu.
Osobisty profil Mercedes me oferuje zresztą znacznie więcej funkcjonalności – pozwala zlokalizować najbliższego dealera i zdalnie umówić się na jazdę próbną, a ponadto dostarcza ciekawych informacji na temat konfigurowanych modeli w postaci tekstów, zdjęć i filmów. Posiadaczom aut Mercedes-Benz pozwala z kolei m.in. zarządzać statusem samochodu oraz dostępnymi usługami.
W ten sposób wymarzonego Mercedesa można skonfigurować na różne sposoby, w zaciszu własnego domu lub biura. Zapisane konfiguracje można porównywać i opatrywać notatkami, a następnie zaprezentować doradcy handlowemu – oszczędzając czas i ograniczając liczbę wizyt w salonie. Aplikacja Mercedes me przydaje się też po zakupie samochodu – może towarzyszyć jego posiadaczce lub posiadaczowi przez cały okres eksploatacji.
Narzędzia internetowe Mercedes-Benz już dziś pozwalają na odbycie spójnej „podróży” klienta, począwszy od świata online aż do rzeczywistości offline – czyli do salonu i serwisu. Udoskonaloną koncepcję konfiguratora doceniają sami użytkownicy: po jego wprowadzeniu liczba ukończonych konfiguracji zwiększyła o ok. 25%. Zapisy na jazdy testowe wzrosły 3-krotnie, a zapytania przesłane do dealerów – o ponad 2 razy.