epoint

Noctiluca, technologiczna spółka z branży wyświetlaczy, prowadzi prace z potencjalnymi klientami zainteresowanymi wdrożeniem autorskiego emitera OLED 3-ciej generacji (TADF) o zielonej barwie, jako źródła światła tzn. rozwiązania, które świeci, ale nie jest aktywnym wyświetlaczem/ekranem. Spółka zakłada, że pierwsze na świecie, komercyjne zastosowanie najnowszej technologii OLED zostanie zrealizowane jeszcze w 2021 roku. Równolegle, Noctiluca przygotowuje się do debiutu na NewConnect w II połowie br. poprzedzonego pozyskaniem kapitału w formule oferty publicznej. 

Noctiluca to jeden z trzech czołowych graczy na świecie rozwijających technologię emiterów OLED nowej generacji, czyli związków chemicznych w postaci „proszku”, które są najważniejszym elementem wyświetlaczy (telewizorów, monitorów, smartfonów, urządzeń wearables czy urządzeń VR) oraz źródeł światła (lampy). Spółka pracuje nad emiterami trzeciej i czwartej generacji, tj. wykazującymi właściwości TADF (ang. Thermally Activated Delayed Fluorescence, Termicznie Aktywowana Opóźniona Fluorescencja) i hiperfluorescencję. 

dr Mariusz Bosiak, prezes zarządu Noctiluca

„Technologią Noctiluca są zainteresowane największe koncerny z branży wyświetlaczy, mamy zidentyfikowanych pierwszych potencjalnych klientów, z którymi prowadzimy rozmowy technologiczne i chcemy zapewnić sobie moce produkcyjne pozwalające na obsłużenie pierwszych zleceń w 2021 i 2022 roku, dlatego przyśpieszyliśmy realizację inwestycji w bazową infrastrukturę produkcyjną” – komentuje dr Mariusz Bosiak, prezes zarządu Noctiluca.

Powszechne wdrożenie emiterów OLED 3-ciej generacji (TADF) w wyświetlaczach znacząco poprawi ich jakość i komfort użytkowania – m.in. przez poprawę czystości kolorów i niższe zapotrzebowanie na energię, co wydłuży się czas ich funkcjonowania po naładowaniu. Nowa generacja emiterów, w przeciwieństwie do poprzednich generacji nie wymaga wykorzystania drogich i ograniczonych zasobów metali szlachetnych (iryd, platyna) i metali ziem rzadkich w procesie produkcyjnym, co czyni je przyjaznymi dla środowiska naturalnego i pozwala na uniknięcie efektu „wypalenia” np. logo stacji telewizyjnej. 

Piotr Trzaska, koordynator B+R Noctiluca

„Emitery TADF są niezbędnym krokiem do przyszłych zastosowań OLED – giętkich i przezroczystych wyświetlaczy” – dodaje Piotr Trzaska, koordynator B+R Noctiluca.

Środki na rozwój technologii emiterów OLED oraz rozwój mocy wytwórczych (laboratorium) pochodzić będą z kilku źródeł, w tym m.in. z przeprowadzonej w 2020 roku, zakończonej z nadsubskrypcją emisji akcji w formule private placement, w której Noctiluca pozyskała 4,2 mln zł. Akcje zostały objęte m.in. przez zarządzających funduszami inwestycyjnymi, a także – na zasadzie inwestycji kontynuowanej – przez zespoły funduszy VC obecnych w akcjonariacie. 

Noctiluca podtrzymuje plany związane z debiutem na rynku NewConnect w drugiej połowie tego roku. Wejście na mały parkiet poprzedzone zostanie publiczną emisją akcji, najprawdopodobniej przy wsparciu jednej z platform crowdfundingowych. 

„W ostatnich miesiącach Noctiluca trafiła na radar globalnych analityków branżowych – Absolute Reports oraz Display Supply Chain Consultants (DSCC). Nasza firma jest wymieniana jako jeden z 5 graczy na świecie pracujących nad wdrożeniem emitera OLED nowej generacji. Jest to potwierdzenie unikatowości naszej technologii w skali globalnej” – dodaje Krzysztof Czaplicki, członek zarządu ds. operacyjnych Noctiluca.

Według Absolute Reports oraz Display Supply Chain Consultants (DSCC) Noctiluca konkuruje z globalnymi graczami takimi jak: Idemitsu (kapitalizacja ponad 630 mln USD), CYNORA (wycena ponad 200 m USD), Kyulux (wycena ponad 200 m USD) i Universal Display Corporation (kapitalizacja ponad 11.2 miliarda na Nasdaq).  

Według szacunków Display Supply Chain Consultants, rynek OLED jest wart obecnie ponad 30 miliardów dolarów i rośnie w tempie 26% rocznie.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments