Grzegorz Pacuk z zespołu wsparcia – produkty gotówkowe w Grupie ANG w komentarzu eksperckim dla ISBtech o digitalizacji procesu pozyskiwania finansowania dłużnego.
Wdrożenie narzędzi cyfrowych znacząco wpływa na organizację i szybkość procesów sprzedażowych w branży finansowej. Udowadnia to Ikano Bank, który oferując kredyt na dowolny cel postawił na zdalny proces kredytowy – począwszy do oceny wiarygodności kredytowej klienta, po podpisanie umowy.
Bank, po otrzymaniu kompletu dokumentów, które składane są drogą elektroniczną, wydaje decyzję w ok. 30 minut. Tym samym średnio w dwa kwadranse weryfikuje zdolność kredytową, co – przy tym, że poza standardowymi źródłami, bank akceptuje również z 500+, diety kierowców zawodowych, umowy najmu czy dochód z zagranicy – jest w dużej mierze zasługą wdrożonych rozwiązań cyfrowych.
Do tego nie ma konieczności wysyłania i podpisywania umowy w wersji papierowej. Jest ona popisana cyfrowo za pomocą platformy Autenti, czyli w dogodnym dla klienta momencie, bez konieczności umawianie się na spotkanie w banku. Bez wątpienia cyfryzacja będzie istotnym czynnikiem kształtującym rynek kredytów gotówkowych.
Kredyt gotówkowy szwedzkiego Ikano Banku w ofercie Grupy ANG jest dostępny od listopada zeszłego roku. Już po 3 miesiącach wyraźnie widzimy, że cieszy się on dużym zainteresowaniem. Wpływają na to parametry kredytu, ale także przebieg procesu badania zdolności kredytowej i wydawania decyzji. Do minimum został ograniczony kontakt twarzą w twarz. Nie ma konieczności wysyłania i podpisywania umowy w wersji papierowej, która jest popisana cyfrowo za pomocą platformy Autenti, co bez wątpienia podnosi komfort klienta.