PrestaShop – najczęściej wybierana w Polsce platforma e-commerce – powołuje lokalny oddział odpowiedzialny za nasz rynek. Na jego czele stanął Matthieu Bondu. Nowy zespół skupi się na rozwijaniu komunikacji marki, dopasowaniu rozwiązań do lokalnych potrzeb oraz rozbudowie społeczności e-sprzedawców.
Nad Wisłą z PrestaShop korzysta niemal 25 tysięcy sklepów internetowych, a na całym świecie ponad 300 tysięcy. W 2020 roku wygenerowały one obroty wynoszące równowartość powyżej 100 miliardów złotych.
Polska na liście priorytetów PrestaShop
„Polska to dla nas bardzo ważny rynek, na którym mamy duże ambicje. Jesteśmy tu największym graczem jeśli chodzi o liczbę obsługiwanych sklepów oraz generowany przez nie ruch. Stąd decyzja o utworzeniu lokalnego oddziału – wyjaśnia Luca Mastroianni, wiceprezes PrestaShop ds. międzynarodowych.
Oddziałem pokieruje Matthieu Bondu – ekspert związany od siedmiu lat z marketingiem w branży retail/FMCG. Pracował na różnych rynkach europejskich przy projektach dla takich firm jak: Carrefour, Unilever, Nestle czy Lidl. Jego doświadczenie w zakresie komunikacji oraz tworzenia sieci współpracy ma pomóc PrestaShop w utrzymaniu statusu lokalnego lidera i budowaniu pozycji marki jako wiarygodnego partnera.
„Nasza misja to wspieranie rozwoju biznesu poprzez dzielenie się wiedzą oraz zapewnianie
rozwiązań, które pozwalają zwiększać zyski. Teraz jest na to doskonały moment, bo e-commerce w Polsce przeżywa prawdziwy boom – mówi Matthieu Bondu, Country Manager na Polskę w PrestaShop. – Obecnie na PrestaShop działają m.in. sklepy internetowe Martes, CityFit, Świat Baterii czy Ania Kruk. Z naszych rozwiązań za granicą korzystają np. Decathlon (w 30 krajach), Carrefour, Leroy Merlin czy klub piłkarski Olympique Lyon. Jesteśmy więc gotowi wspierać nawet największe e-sklepy i to jeden z najważniejszych kierunków rozwoju w Polsce.
Nowe lokalne narzędzia i wsparcie społeczności
W jeszcze lepszym dopasowaniu platformy do potrzeb polskich e-sklepów pomogą nowe, przeznaczone na nasz rynek moduły i narzędzia do integracji dostępne na PrestaShop Addons Marketplace. Firma nawiąże też partnerstwa z lokalnymi dostawcami m.in. systemów płatniczych, serwisów spedycyjnych, platform księgowych oraz innych usług.
PrestaShop planuje w najbliższym czasie położyć nacisk na angażowanie polskich użytkowników w społecznościach i dzielenie się doświadczeniami. Kilka razy w miesiącu na Facebooku i YouTube organizowane są PrestaShop Talks – wywiady online z polskimi ekspertami z branży oraz przedstawicielami e-sklepów. W maju planowany jest także PrestaShop Day poświęcony polskim użytkownikom i rynkowi e-commerce.
PrestaShop bazuje na modelu open source, który umożliwia elastyczne dopasowywanie modułów do potrzeb e-sklepu. Polska jest czwartym największym rynkiem na świecie pod względem liczby sklepów działających na PrestaShop za Francją, Hiszpanią oraz Włochami.
PrestaShop jest wiodącą platformą e-commerce w Europie i Ameryce Łacińskiej, która umożliwia stworzenie własnego sklepu internetowego i rozwijanie go zgodnie z przyjętą strategią. Bazując na modelu open source PrestaShop pozwala każdemu sprzedawcy prowadzić e-sklep z dowolnego miejsca na świecie. Rozwiązanie jest w pełni konfigurowalne i dostosowane do potrzeb każdego rynku. Działa w 300 000 sklepów, których łączna sprzedaż osiągnęła ponad 22 miliardów euro w 2020 roku.
Na całym świecie co 4 minuty na platformie PrestaShop powstaje nowy sklep internetowy, każdy z nich opowiada inną historię. W Polsce ponad 25 000 e-sklepów, czyli ok. 25% wszystkich sklepów internetowych obsługiwanych jest przez PrestaShop.