Fundacja Impact rozpoczęła działania w ramach „E-business vs. lockdown” – projektu realizowanego z grantu przyznanego przez Mastercard Center for Inclusive Growth, który ma pomóc polskim MŚP w ich cyfrowej transformacji w obliczu trwającej pandemii koronawirusa.
Trwająca pandemia wymusiła na wielu biznesach zmianę modelu funkcjonowania, a sprzedaż stacjonarna w przypadku niektórych branż została mocno ograniczona. Ratunkiem dla polskich firm MŚP jest rozpoczęcie sprzedaży w internecie. Projekt Fundacji Impact przy wsparciu Mastercard Center for Inclusive Growth ma pomóc małym i średnim przedsiębiorcom postawić swoje pierwsze kroki w internetowym biznesie.
Trzy sposoby na cyfrowe przyspieszenie
W ramach projektu przedsiębiorcy potrzebujący wsparcia w cyfrowej transformacji mogą wziąć udział w programie akceleracyjnym. 20 najciekawszych pomysłów otrzyma pomoc ekspercką w prowadzeniu e-biznesu. Wsparcie dla poszczególnych MŚP będzie dobierane indywidualnie, w zależności od stopnia zaawansowania rozwoju danego biznesu. Każda z wybranych ostatecznie do programu firm może liczyć na wsparcie dedykowanego eksperta.
Ten biznesowy konsulting będzie dotyczył przede wszystkim narzędzi pomocnych w budowie i rozwoju e-sklepu, a także skutecznej promocji w internecie – to dwa obszary szczególnie ważne dla przedsiębiorcy stawiającego swoje pierwsze kroki w e-commerce.
„Digitalizacja małych i średnich firm to ogromna szansa dla całej gospodarki w obliczu kryzysu spowodowanego pandemią. Program wsparcia i edukacji przedsiębiorstw z sektora MŚP na drodze do cyfrowej transformacji to nasza odpowiedź na wyzwania związane z Covid-19, a także realna pomoc dla tych biznesów, które mają odpowiednie warunki, żeby szybko absorbować innowacje. Wierzymy, że nasze wsparcie przyniesie wymierne korzyści, a nasi beneficjenci wzmocnią swoją pozycję na konkurencyjnym, a jednocześnie niezwykle dynamicznie rozwijającym się rynku” – mówi Urszula Hasiec, Prezes Fundacji Impact.
E-commerce szczepionką na kryzys
Projekt „E-business vs. lockdown” jest realizowany w ramach grantu w wysokości 200 tys. USD (ok. 750 tys. zł) przyznanego Fundacji Impact przez Mastercard Center for Inclusive Growth. Instytucja ta wspiera zrównoważony wzrost gospodarczy i walczącej z wykluczeniem społecznym na całym świecie. Centrum wykorzystuje zasoby i kompetencje Mastercard, w tym analizę danych, fachową wiedzę i technologie, zarządzając jednocześnie funduszami na niezależne badania naukowe, skalowanie globalnych programów filantropijnych, a także aktywizację liderów, innowatorów i działaczy społecznych.
„W Mastercard rozumiemy, jak ogromny wpływ na funkcjonowanie gospodarki mają małe i średnie przedsiębiorstwa. Pandemia koronawirusa wyhamowała rozwój wielu takich firm, ale obok nowych wyzwań pojawiły się także możliwości. Konsumentów jeszcze łatwiej niż wcześniej można znaleźć w internecie, dlatego polskim MŚP, wspólnie z Fundacją Impact pomagamy w cyfrowej transformacji ich biznesów” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.
Znaczenie sektora e-commerce w polskim handlu systematycznie wzrasta. Według szacunków firmy badawczej PMR, w 2020 r. wartość polskiego rynku e-commerce wzrosła do 77 mld zł z 61 mld w 2019 r., co daje przeszło 30 proc. wzrost r/r. Obserwuje się duży wzrost dynamiki otwierania nowych sklepów internetowych, zaś prognozowana wartość sprzedaży internetowej w całości sprzedaży detalicznej w 2025 r. ma wynosić już 19%.