W Światowym Dniu Słuchu TP Vision, właściciel marki Philips TV & Sound ogłosił, że jego telewizory będą oferowały personalizację dźwięku Mimi (Mimi Sound Personalization). Dzięki temu rozwiązaniu klienci kupujący telewizor Philips będą mogli dostosować urządzenie do swojego profilu słuchu.
TP Vision odpowiada za design, rozwój, produkcję i marketing telewizorów Philips w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Afryce Południowej, Indiach oraz w niektórych krajach Azji i Pacyfiku oraz sprzętu audio na całym świecie. Firma potwierdziła, że większość telewizorów z linii Philips 2021 z w systemem Android TV będzie wyposażona w personalizację dźwięku Mimi, aby zapewnić użytkownikom jego optymalną jakość.
Spersonalizowany profil dla przyjemniejszego użytkowania
Mimi Sound Personalization pozwala użytkownikom dopasować dźwięk w telewizorze do własnych potrzeb i profilu słuchowego. Wystarczy wykonać krótki test słuchu, dostępny w urządzeniach mobilnych z systemem iOS czy Android, dzięki któremu tworzony jest profil słuchowy ID, który następnie można w łatwy sposób zsynchronizować z telewizorem.
Mimi działa w oparciu o trzy główne, opatentowane technologie, które wspiera 75 aplikacji. Pozwalają one tworzyć algorytmy, które umożliwiają profilowanie ponad 100 parametrów, aby precyzyjnie ocenić, dostosować i optymalizować dźwięk do możliwości słuchowych danej osoby.
Możliwości słuchowe użytkownika są oceniane przede wszystkim w dwóch obszarach – dźwięk o niskiej intensywności, który jest w stanie usłyszeć oraz zdolność do przetworzenia „ukrytych” dźwięków. Chodzi np. o najcichsze odgłosy, które słuchający jest w stanie wychwycić przy maskujących dźwiękach, takich jak hałas.
Mimi szeroko dostępny w telewizorach Philips
Mimi Sound Processing będzie dostępny w większości modeli telewizorów Philips wyposażonych w system Android 2021, w tym w modelach, które pojawią się na rynku w drugim kwartale tego roku. Dołączenie funkcjonalności Mimi w znacznej części produktów spod marki Philips TV – począwszy od serii Philips Performance, który zapewnia wysoką jakość za rozsądną cenę, aż po telewizory premium typu OLED – sprawia, że technologia ta będzie dostępna dla szerokiej rzeszy użytkowników, dysponujących zróżnicowanym budżetem.
„Tworząc ofertę Philips TV skupiamy się przede wszystkim na odczuciach użytkowników naszych telewizorów. To równie ważne, jak sama jakość dźwięku czy obrazu. Dołączenie funkcjonalności Mimi to dowód na to, że korzystanie z telewizora może być wciąż udoskonalane i personalizowane, by dawało jeszcze więcej przyjemności” – stwierdza Martijn Smelt, dyrektor marketingu TP Vision na region Europy.