Sławomir Harazin, wiceprezes Action, wskazuje że ubiegły – uwieńczony skuteczną sanacją – rok był przełomowy dla firmy, a rozwój eksportu i dystrybucja VAD mają napędzać przyszły wzrost.
„W strategii eksportowej Action postawił na sprzedaż produktów konsumenckich, na które zapotrzebowanie w e-commerce znacznie przyśpieszyło w roku pandemii. Ponadto do oferty wprowadził wiele nowych grup produktowych, w tym segment FMCG, a także szeroką gamę produktów z działu home and living czy też rozszerzoną ofertę produktów zoologicznych. To pozwoliło nam systematycznie powiększać grono naszych odbiorców, dla których staliśmy się kimś więcej niż tylko dostawcą produktów IT” – powiedział ISBtech Harazin.
Spółka postawiła też mocno na rozwój segmentu VAD, czyli dystrybucji z wartością dodaną, za którą w spółce odpowiada dział Action Business Center.
„Obok tradycyjnych już tematów, takich jak serwery, sieci czy smart home, uruchomiliśmy moduł warsztatów o fotowoltaice i stworzyliśmy dział sprzedaży instalacji fotowoltaicznych” – wymienił wiceprezes.
Zaznaczył, że gdy Amazon w tym roku potwierdził otwarcie biznesu w naszym kraju, Action potraktował to jako szansę, a nie zagrożenie.
„Po pierwsze, dlatego, że z Amazonem współpracujemy od wielu lat, więc wejście do Polski oznacza zacieśnienie naszej współpracy biznesowej oraz ułatwienie procesów operacyjnych. W kontekście naszego zagranicznego biznesu, skutecznie realizujemy swoją strategię i rozwijamy się na rynkach, gdzie Amazon działa już od lat. Natomiast w Polsce, dzięki koncentracji na dystrybucji z wartością dodaną (VAD) nie konkurujemy ze sobą” – wskazał Harazin.