epoint

Diety pudełkowe nadal cieszą się dużym zainteresowaniem wśród konsumentów. Firma Kukuła Healthy Food w pierwszym kwartale prawie podwoiła liczbę zamówień.

W pierwszym kwartale tego roku oprócz wielu nowych klientów zaobserwowaliśmy znaczący powrót grona osób z pierwszego kwartału 2020 roku, które zapewne m.in. przez pracę zdalną, czy też niepewną sytuację zawodową zawiesiły w ubiegłym roku nasze abonamenty. Od dłuższego czasu tzw. „lojalność klientów”, czyli kontynuację zamówień z miesiąca na miesiąc mamy na poziomie 90 proc. Zmodernizowaliśmy właśnie linię produkcyjną o nowe i jeszcze bardziej wydajne urządzenia. Jest to proces cykliczny, związany ze stale rosnącą liczbą zamówień. Aktualnie rozbudowujemy także halę produkcyjną, rozszerzamy obszar dostaw o nowe miejscowości i szykujemy się do premiery nowych programów dietetycznych. – informuje Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel cateringu dietetycznego Kukuła Healthy Food.

Diety z wykluczeniami coraz silniejszym trendem

W piątce najpopularniejszych programów dietetycznych znalazła się po raz pierwszy „Dieta Tarczycowa”, w której całkowicie wyeliminowano gluten i laktozę, co oznacza zmianę w dotychczasowych preferencjach zakupowych klientów Kukuła Healthy Food. Tzw. diety specjalistyczne, czyli wykluczające np. gluten, laktozę, czy ograniczające nabiał w diecie są coraz popularniejsze wśród Polaków. Według badania „Jak odżywiają się Polacy?

Kukuła Healthy Food 2020” już 13% Polaków wykluczyło z menu laktozę, a 6% całkowicie wyeliminowało z diety nabiał, posiłki bezglutenowe jada 12% respondentów a kolejne 7% planuje wykluczenie glutenu z diety.

Według danych sprzedażowych Kukuła Healthy Food największym zainteresowaniem w pierwszym kwartale 2021 cieszyły się programy dietetyczne Optimal czyli bez żadnych wykluczeń, Active o zwiększonej ilości białka, Ketogeniczna o niskiej zawartości węglowodanów, Vege-Fish czyli wegetariańska z uwzględnieniem ryb oraz tzw. „Dieta Tarczycowa” wykluczająca gluten i laktozę, przeznaczona przede wszystkim dla osób mających problemy z niedoczynnością tarczycy oraz chorobą Hashimoto. Dieta Tarczycowa występuje u nas w dwóch wariantach: wegetariańskim i z mięsem. W zestawieniu ”Top 5” znalazła się po raz pierwszy w historii firmy wyprzedzając nieznacznie klasyczną dietę wegetariańską bez wykluczeń. – mówi Jakub Kukuła.

Rynek diet pudełkowych jest już wart ok. 2 mld złotych i nadal rośnie, ponieważ cały czas powstają nowe firmy. Szacuje się, że w pierwszym kwartale 2021 mogło powstać nawet 100 kolejnych, jednak większość z nich ma zasięg lokalny. Kukuła Healthy Food jest jednym z liderów tej branży na skalę ogólnopolską. W 2020 roku firma zanotowała 18 mln złotych przychodu.

 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments