Blisko 3,5 mln zł przychodów w pierwszym kwartale 2021 roku osiągnęła Grupa DataWalk. Wraz ze wzrostem przychodów ze sprzedaży, wzrosły również o 80% koszty operacyjne związane z komercjalizacją międzynarodową, podaje spółka.
Według szacunkowych danych poziom przychodów rósł mocniej niż koszty, dlatego skonsolidowana strata wzrosła o 33% w odniesieniu do porównywalnego okresu.
Według szacunkowych danych w pierwszym kwartale bieżącego roku Grupa DataWalk osiągnęła przychody ze sprzedaży ok. 3,5 mln zł, co w porównaniu z przychodami w analogicznym okresie 2020 r., wynoszącymi 1,3 mln zł, stanowi wzrost o ok. 175%.
„Intensywnie inwestujemy. Wierzymy, że 2021 rok będzie dla nas rekordowy pod wieloma
względami, gdyż zwiększamy skalę biznesu, a także rośniemy w siłę jako organizacja” – wskazuje Paweł Wieczyński, prezes zarządu DataWalk. – „Pierwszy kwartał roku to okres otwierania wielu procesów handlowych oraz wzmożonej pracy z klientami nad przygotowaniem projektów planowanych na kolejne kwartały”.
Według szacunkowych danych koszty operacyjne Grupy DataWalk w pierwszym kwartale bieżącego roku wynoszą ok. 8,8 mln zł i wzrosły o 80% w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku, kiedy to wynosiły 4,9 mln zł.
Ponieważ przychody zwiększyły się mocniej niż koszty, według szacunkowych danych, strata wzrosła o ok. 33%, tj. do poziomu ok. 4,6 mln zł w odniesieniu do porównywalnego okresu, kiedy to wynosiła 3,5 mln zł.
„Inwestujemy w rozbudowę potencjału, który będzie wspierać dynamikę przychodów oraz pozwoli rosnąć w kolejnych okresach” – komentuje Paweł Wieczyński. – „Rynki rozwinięte pokazują, że zupełnie inaczej są wyceniane spółki, które rosną o 40% rocznie, a inaczej takie, które rosną w tempie powyżej 70% rocznie”.
brak zysków