To niemal pewne, że praca hybrydowa zostanie z nami na dłużej, dlatego też zespoły IT nieustająco poszukują długoterminowych rozwiązań, które pomogą pracownikom zdalnie wykonywać ich służbowe obowiązki.
W obecnych czasach przygotowywanie i nadzorowanie urządzeń wyłącznie w obrębie biura nie jest praktyczną opcją, a można nawet rzec, że wręcz niewykonalną. Firmy mają jednocześnie świadomość, że obowiązek zapewnienia odpowiednich warunków do pracy zależy właśnie od organizacji.
Co więcej, konfigurowanie komputera w domu jest często czasochłonne i bardzo frustrujące, pojawiają się też inne dodatkowe problemy, takie jak np. ograniczona przepustowość sieci, która uniemożliwia pobieranie dużych plików. W związku z tym, całkowite przejście na pracę zdalną niejednokrotnie może negatywnie wpływać na produktywność przedsiębiorstw – chyba, że proces „przejścia” zostanie wykonany profesjonalnie i skutecznie.
W przypadku osób pracujących zdalnie, niezbędna jest prosta i szybka konfiguracja. Najlepiej przy jak najmniejszym udziale zespołów IT, które zagwarantują pracownikom natychmiastową pomoc, zapewniającą ciągłość pracy.
We wspomniane potrzeby wpisuje się specjalna usługa HP Provisioning Connect, która umożliwia płynne działanie urządzeń pracowników. Dzięki niej dział IT nie musi nawet fizycznie konfigurować sprzętu przed dalszym wysłaniem do miejsca docelowego. Usługa ta poprzez aplikację dociera do pracownika – pozwala na jego wdrożenie na odległość, zmianę ustawień, czy rejestrację do spersonalizowanego komputera. Firma HP połączyła także możliwości obsługi administracyjnej urządzeń z systemem Windows 10 z procesami zachodzącymi w HP Provisioning Connect.
Dzięki tej usłudze urządzenia są skonfigurowane z chmury przed wysyłką z HP, co oznacza, że pracownicy mogą zacząć pracę tuż po otrzymaniu komputera – proces nie wymaga koordynacji działu IT. Konfiguracja odbywa się z bezpiecznego środowiska HP za pośrednictwem połączenia internetowego z chmury pracownika.
HP Provisioning Connect to bez wątpienia idealne rozwiązanie dla firm IT i pracodawców, ponieważ skraca czas wdrażania pracownika i przekazania mu sprzętu bezpiecznie skonfigurowanego do pracy. Usługa jest już dostępna w Europie, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Ameryce Łacińskiej. Latem tego roku będzie można z niej skorzystać też w regionie Azji i Pacyfiku.