SEG 2025

Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora TMT z okresu 10-14 maja br.

BIZNES I FINANSE: RYNEK

e-TOLL: Senat 13 maja zawetował nowelizację ustawy o autostradach płatnych oraz Krajowym Funduszu Drogowym (KRD), przedłużającą do 30 września 2021 r. okres przejściowy, w którym równocześnie będą działać obecny system poboru opłat drogowych viaTOLL (pozycjonowanie radiowe) i nowy e-TOLL (pozycjonowanie satelitarne), służący do poboru opłat za przejazd po niektórych odcinkach dróg krajowych. Za odrzuceniem noweli opowiedziało się 50 senatorów, 48 było przeciwnych. Dotychczas ustawowy termin wygaszenia systemu viaTOLL upływa 30 czerwca. Natomiast rozpoczęcie poboru opłat w systemie e-TOLL planowane jest na przełomie pierwszego i drugiego tygodnia czerwca. Źródło: ISBnews

E-PIT: Liczba deklaracji podatkowych za 2020 r. złożonych elektronicznie wyniosła 19,6 mln, z tego ponad połowę (10,1 mln) przez usługę Twój e-PIT, podało Ministerstwo Finansów. Źródło: ISBnews

BLIK: Polski Standard Płatności odnotował wzrost liczby transakcji BLIK-iem we wszystkich kanałach – łącznie do 153 mln w I kw. 2020 r. wobec 77,9 mln zanotowanych w I kw. 2020 r. Najpopularniejszym kanałem pozostają płatności w internecie, których liczba wzrosła do 113,6 mln wobec 57,5 mln w I kw. 2020 r., poinformował prezes PSP – operatora BLIK-a – Dariusz Mazurkiewicz. „W I kw. 2021 r. łączna wartość transakcji podwoiła się w stosunku do pierwszych trzech miesięcy ubiegłego roku i wyniosła 20 mld zł. W ciągu jednego kwartału liczba aktywnych użytkowników wzrosła nam o 600 tys. i na koniec I kw. wynosiła już ich 7,6 mln osób, co oznacza wzrost o 55% r/r” – powiedział Mazurkiewicz. Źródło: ISBnews

Praca w IT: Na polskim rynku IT w ub.r. w ogłoszeniach kierowanych do ekspertów IT z dużym doświadczeniem aż 87% dotyczyło kontraktów B2B, a 36% umów o pracę (UoP), wynika z danych No Fluff Jobs. W przypadku osób ze średnim doświadczeniem obie formy współpracy były oferowane równie często (B2B: 66%, UoP: 60%). Źródło: ISBnews

Automatyzacja: Ze stwierdzeniem, że automatyzacja wdrożona w firmie przyczyni się do zmniejszenia poziomu zatrudnienia, zgadza się 68% przedsiębiorców, wynika z „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service. Te obawy podziela jedynie 20% pracowników, mimo że 18% zatrudnionych zna kogoś, kto w pandemii stracił pracę z powodu rozwijającej się technologii.  W ocenie 68% firm automatyzacja wdrożona w przedsiębiorstwie przyczyni się do zmniejszenia poziomu zatrudnienia. Przeciwnego zdania jest co czwarty przedsiębiorca. Źródło: ISBnews

E-commerce: 73% Polaków w wieku 18-65 lat kupowało w trakcie pandemii odzież online, a w najstarszej badanej grupie wiekowej (45-65 lat) wyniósł on 66%, wynika z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia. Najczęściej (84%) ubrania online kupowali mieszkańcy mniejszych miast (50-99 tys. mieszkańców) oraz osoby z najmłodszej grupy wiekowej 18-24 lata (82%). Z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia wynika także, że  co trzeci badany (30%) obniżył w czasie pandemii swoje wydatki na odzież – najczęściej były to osoby z wykształceniem wyższym i mieszkające w największych miastach (pow. 500 tys. mieszkańców). Źródło: ISBnews

Telekomunikacja: Wraz z popularyzacją sieci 5G na świecie oraz wprowadzaniem nielimitowanych planów taryfowych przez operatorów zaczynamy obserwować nowe zachowania konsumentów. W najnowszym raporcie ConsumerLab firmy Ericsson zauważono, że 5G zaczyna wypierać Wi-Fi, a zasięg sieci 5G wewnątrz budynków jest ważniejszy dla konsumentów niż prędkość czy czas pracy baterii smartfonu. Użytkownicy 5G spędzają dwie godziny tygodniowo więcej na korzystaniu z gier w chmurze i jedną godzinę więcej na aplikacjach rzeczywistości rozszerzonej (AR) w porównaniu z użytkownikami 4G. Jednocześnie 70% jest niezadowolonych z dostępności usług i oczekuje nowych aplikacji 5G. Źródło: ISBtech 

Praca w IT: W 2020 roku o 2,4% wzrosła liczba pracowników w sektorze informacji i komunikacji – to najwięcej spośród wszystkich sektorów analizowanych przez GUS, wskazuje Personnel Service. Popularność branży to konsekwencja wysokich zarobków, które w zeszłym roku przekraczały 9,2 tys. zł brutto. W pierwszej trójce branż z najwyższymi płacami znalazły się także działalność finansowa i ubezpieczeniowa oraz górnictwo i wydobywanie. Sektorów, w których można dobrze zarobić lub rośnie liczba pracowników jest jednak więcej.  Źródło: spółka 

Biura dla IT: W I kwartale zapotrzebowanie na biura na rynkach regionalnych generowały firmy technologiczne, które odpowiadały za 36% wolumenu transakcji poza Warszawą. Na kolejnych miejscach znalazł się sektor usług dla biznesu (17%) i finansowy (11%). Włączając Warszawę, pod względem skali najmu nadal prym wiedzie sektor IT (21% całkowitego popytu). Do największych transakcji najmu w Polsce należały kontrakty zawarte przez poufnego najemcę z sektora IT w Krakowie (11 400 m2, kompleks Korona), Intel w Gdańsku (9 800 m2, Tryton Business House), podał JLL. Źródło: spółka 

Blockchain: Może przynieść przedsiębiorstwom wiele korzyści. Warto jednak pamiętać, że technologia ta nie ma jednego uniwersalnego zastosowania i może stwarzać własne ryzyka, którymi należy odpowiednio zarządzać – wynika z raportu opracowanego przez ISACA oraz AICPA & CIMA Blockchain Risk: Considerations for Professionals. „Podczas gdy zalety korzystania z technologii blockchain są ogromne, praktycy powinni się upewnić, że w pełni rozumieją wszystkie rodzaje ryzyka, które się z nią wiążą, aby nie narażać swojej firmy z powodu niedostatecznego zabezpieczenia jej. Jak wskazuje raport Blockchain Risk, szerokie spektrum praktyków – od specjalistów ds. finansów i audytorów IT po specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa oraz osób na stanowiskach kierowniczych – powinno zgłębić ryzyka związane z technologią blockchain, w tym: ryzyko związane z zarządzaniem i projektowaniem; ryzyko związane z zarządzaniem infrastrukturą lub protokołami; zarządzanie kluczami” – mówi Dustin Brewer, ISACA Senior Director, Emerging Technology and Innovation oraz członek ISACA – AICPA & CIMA Joint Blockchain Working Group. Źródło: ISBtech 

Chmura obliczeniowa: Według ostatniej analizy IDC, kontynuowana w obecnym tempie implementacja usług chmurowych w biznesie pozwoli ograniczyć emisję dwutlenku węgla na całym świecie o ponad miliard ton w okresie 2021 – 2024. W raporcie stwierdzono, że kluczowym czynnikiem ograniczającym emisję CO2 związaną z utrzymaniem firmowych środowisk IT jest stopniowe przechodzenie z zarządzania „mikro-centrami” wewnątrz firm i organizacji na rzecz dużych centrodanowych kampusów, czyli migrowanie zasobów do chmur obliczeniowych dostarczanych przez profesjonalne centra danych. „Analiza IDC daje do zrozumienia, że migracja do chmury zyskuje przewagę nad zarządzaniem własnymi zasobami w modelu on-premise już nie tylko w obszarze kosztów, wsparcia w zarządzaniu usługami czy skalowalności, ale także w zakresie ekologii i zrównoważonego rozwoju. Oczywiście, te pierwsze wciąż mają większe znaczenie w większości przypadków, lecz nie zapominajmy, że przedsiębiorstwa przywiązują coraz większą wagę do społecznej odpowiedzialności za środowisko naturalne, o czym świadczy choćby rosnące zainteresowanie raportowaniem niefinansowym (ESG)” – powiedział head of marketing CEE w Aruba Cloud Marcin Zmaczyński. Źródło: spółka 

Telekomunikacja: W najbliższych tygodniach powinna rozpocząć się procedura rozdysponowania pasma 3,6 GHz. Źródło: Dziennik Gazeta Prawna 

Fintech: Ponad połowa przedstawicieli pokolenia Y nie nosi ze sobą gotówki. Aż 9 na 10 badanych przyznaje, że nigdy nie widziało całości swojego wynagrodzenia w formie gotówkowej, wynika z badania przeprowadzonego przez Fintek.pl. „Jeszcze 4 lata temu brak gotówki w swojej kieszeni deklarował co trzeci Polak. Według naszych danych, na chwilę obecną to ponad połowa badanych. Należy tutaj oczywiście wspomnieć o metodologii badania, zakładającej, że bierzemy pod uwagę wyłącznie odpowiedzi przedstawicieli jednej grupy pokoleniowej. Wynik przy badaniu przekrojowym byłby prawie na pewno niższy. Z drugiej strony warto zauważyć, że millenialsi są teraz większością grupy tzw. wieku produkcyjnego i to oni w głównej mierze kształtują model konsumpcji w Polsce. Pamiętajmy jeszcze o przedstawicielach pokolenia Z, dla których płatności bezgotówkowe są raczej oczywistością i koniecznym wymogiem niż usługą „prime”. Obecnie wchodzą oni w dorosłość, co niebawem odbije się głośnym echem na rynku płatności – powiedział Krzysztof Jędrzejczyk z Fintek. Źródło: spółka 

E-mail: 35% Polaków nie korzysta z poczty elektronicznej – wynika z danych Eurostatu. Oznacza to, że co trzeci obywatel nie może korzystać z wielu usług online: bankowości elektronicznej, e-zakupów, e-usług w urzędach czy mediów społecznościowych, gdzie do logowania czy otrzymywania powiadomień wykorzystuje się pocztę elektroniczną. Dla porównania, w najbardziej scyfryzowanych państwach Europy, z e-maili korzysta ponad 90% obywateli.  „Dostęp do maila to istotny wskaźnik cyfryzacji społeczeństwa. Nie mając konta pocztowego trudno przecież skorzystać nie tylko z usług w chmurze obliczeniowej, ale także zakupów online, bankowości elektronicznej, e-usług w urzędach, czy mediów społecznościowych. Utrudniony jest dostęp do edukacji czy szczepień, bo nawet rejestracja w ramach Narodowego Programu Szczepień przebiega w dużej mierze z wykorzystaniem maili. De facto można powiedzieć, że co trzeci Polak jest w jakiejś mierze pozbawiony dostępu do wielu usług i udogodnień – zwraca uwagę Katarzyna Garbaciak z EmailLabs. Źródło: spółka 

Branża kosmiczna: Wiceminister rozwoju, pracy i technologii Robert Tomanek zapowiedział w trakcie ImpactCEE, że w tym roku ministerstwo przyjmie Krajowy Program Kosmiczny. Celem opracowania i wdrożenia Krajowego Programu Kosmicznego – jest zbudowanie systemu optymalnych narzędzi wsparcia finansowego, doradczego i edukacyjnego dla sektora kosmicznego i instytucji realizujących oraz wspierających polską politykę kosmiczną. „Krajowy Program Kosmiczny to projekt, na którego przyjęcie czekamy od kilku lat. Ostatni stworzony dokument – projekt Krajowego Programu Kosmicznego na lata 2019-2021 – był zbyt ogólnikowy. Tak naprawdę nie zakładał on dużej dynamiki rozwoju branży. Bardzo liczymy na Krajowy Program Kosmiczny. Mamy nadzieję, że dzięki niemu polska branża kosmiczna będzie mogła liczyć na fundusze porównywalne z Francją czy Niemcami, co pozwoli nam tworzyć konkurencyjne rozwiązania i jeszcze szybciej się rozwijać” – powiedział współzałożyciel i CEO w SatRevolution Grzegorz Zwoliński. Źródło: spółka

Telekomunikacja: W ciągu 12 miesięcy zakończonych we wrześniu 2020 zasięg FTTH/B wzrósł w Polsce o 963 tys. Źródło: FTTH Council Europe, Trigon 

Centra danych: Eksperci z firmy Vertiv przewidują, że rok 2021 będzie dla branży data center okresem szybkiego rozwoju. Jako jeden z „wschodzących” rynków wskazywana jest Polska. Bez wątpienia wpływ na to mają inwestycje, które będą w naszym kraju realizowane przez światowych gigantów, takich jak Google czy Microsoft. Zdaniem analityków z PMR zasoby polskiego rynku centrów danych do 2025 roku mogą się nawet podwoić.   Źródło: ISBtech

BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI

Wasko: Konsorcjum Wasko (lider) i Voltar System (konsorcjant) podpisało z konsorcjum m.in. Mirbudu (lider) i Kobylarni umowę na wykonanie prac polegających na wyposażeniu tunelu na odcinku drogi ekspresowej S1 w systemy zarządzania bezpieczeństwem za 89,02 mln zł brutto. Źródło: ISBnews

Plantwear: Spółka odnotowała 2,34 mln zł przychodów ze sprzedaży w I kw. wobec 2,08 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 8%. Spółka wypracowała w I kw. 2021 r. 2 343 tys. zł przychodów, w tym 2 253 tys. zł ze sprzedaży netto w porównaniu do 2 078 tys. zł w ubiegłym roku, z ponad 8% wzrostem r/r. Dzięki działaniom optymalizującym koszty pozyskania klienta, Plantwear odnotował 83 tys. zł zysku netto. Źródło: ISBnews

Kino Polska TV: Spółka odnotowało 6,36 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2021 r. wobec 4,2 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 8,71 mln zł wobec 5,91 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA sięgnął 25,65 mln zł wobec 20,63 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 57,39 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 49,97 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews

K2 Holding: Spółka odnotowała 1,6 mln zł zysku EBIT oraz 3,3 mln zł EBITDA w I kw. 2021 r. (w obu przypadkach – wzrost o 0,1 mln zł r/r), podała spółka, prezentując wstępne, szacunkowe dane. Przychody w tym czasie wzrosły o 19% r/r do 27 mln zł. Źródło: ISBnews

Poczta Polska: Spółka zanotowała wzrost wolumenu przesyłek paletowych krajowych o 17% r/r, a międzynarodowych o 18%  r/r w I kw. 2021 r. Zgodnie ze strategią Poczty na lata 20221-2023, usługa przesyłki paletowej jest intensywnie rozwijana. Wśród klientów są międzynarodowe koncerny, polskie spółki należące do Skarbu Państwa oraz rodzinne biznesy. Źródło: ISBnews

Grupa K2: Zarząd spółki rekomenduję wypłatę 1,05 zł dywidendy za 2020 r. z części kapitału zapasowego. Źródło: ISBnews

Zortrax: Producent z sektora druku 3D Zortrax oraz dostawca rozwiązań dla edukacji Skriware podpisali umowę o współpracy strategicznej, której efektem będzie wspólne wyposażenie szkół w Irlandii jeszcze w tym miesiącu. „Już w maju pierwszym efektem współpracy Zortrax i Skriware będzie wyposażenie szkół w Irlandii w laboratoria SkriLab, w skład których wchodzą m.in. drukarki 3D Zortrax M200 Plus. Kolejnym krokiem jest oferta przygotowana zgodnie z wymaganiami rządowego programu Aktywna Tablica. Program ten daje możliwość dofinansowania 4,5 tys. polskich szkół, dzięki czemu w wielu z nich pojawić może się nowoczesne laboratorium edukacyjne SkriLab, wartość umowy pomiędzy Zortrax i Skriware to ok. 4,8 mln zł” – podała spólka. Źródło: ISBnews

Kino Polska: Spółka zarekomendowała akcjonariuszom niewypłacanie dywidendy i przeznaczenie całości zysku za 2020 rok w kwocie 20,59 mln zł na kapitał zapasowy. Źródło: ISBnews

Frisco: Spółka może wyjść z segmentu 'Projekty’ i stworzyć własny, osobny segment w II poł. 2022 r., gdy zakończy się ekspansja tej platformy we wszystkich dużych miastach w Polsce, poinformował ISBnews członek zarządu i dyrektor finansowy Jacek Owczarek. „Myślę, że Frisco może wyjść z segmentu Projekty w drugiej połowie przyszłego roku, kiedy uruchomimy jego działalność we wszystkich dużych miastach. Być może Frisco zostanie segmentem samym w sobie. Frisco jest już obecne w Warszawie i we Wrocławiu, a w tym tygodniu pierwsze dostawy robimy w Poznaniu” – powiedział Owczarek. Źródło: ISBnews

Eurocash: Wyniki grupy w całym bieżącym roku mogą być wyższe niż w ub.r. w scenariuszu braku kolejnych lockdownów dla sektora handlowego, poinformował ISBnews członek zarządu i dyrektor finansowy Jacek Owczarek. „Pod względem rentowności, sytuacja wygląda różnie w zależności od segmentu. W hurcie, pomimo spadku sprzedaży, odnotowaliśmy wzrost udziałów rynkowych o około 1%, czyli spadamy wolniej niż rynek i nasza pozycja konkurencyjna poprawia się. A równocześnie, głównie dzięki cyfryzacji naszej działalności i relacji z klientami – mamy ponad 25 tys. klientów na platformie eurocash.pl – efektywność tego segmentu poprawiła się, co przełożyło się na wzrost EBITDA o ok. 10% r/r.” – powiedział dyrektor finansowy. Źródło: ISBnews

Cyfrowy Polsat: Grupa Cyfrowego Polsatu liczy na 1-proc. wzrost poziomu EBITDA w 2021 r., poinformowała członek zarządu Cyfrowego Polsatu Katarzyna Ostap-Tomann.”My nie publikujemy prognoz. Natomiast będę zadowolona, jeżeli utrzymamy EBITDĘ taką, jak w zeszłym roku, a będę bardzo zadowolona i mam nadzieję, że 1-proc. wzrost EBITDA osiągniemy w całym 2021 roku” – powiedziała Katarzyna Ostap-Tomann. Źródło: ISBnews

Siemens Polska: Spółka rozpoczął wdrażanie nowej strategii stanowiącej odpowiedź na potrzebę transformacji gospodarki w bardziej zrównoważonym kierunku. Nowa strategia zakłada podejmowanie wyłącznie takich inicjatyw, które pozytywnie wpływają na człowieka, biznes i środowisko. W pierwszym etapie jej wdrażania spółka skupi się na trzech obszarach: transformacji cyfrowej, transformacji energetycznej i jeszcze większym zrównoważeniu własnej działalności. Źródło: ISBnews

Cyfrowy Polsat: Spółka oczekuje, że rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu osiągnie średni jednocyfrowy wzrost w 2021 r., natomiast rynek reklamy internetowej ma szansę wzrosnąć o 8-8,5% w całym roku, powiedział prezes Telewizji Polsat Stanisław Jankowski. „Jeśli chodzi o rynek reklamy telewizyjnej, to – tak jak komunikowaliśmy wcześniej – spodziewamy się średniego jednocyfrowego wzrostu w ujęciu całorocznym. Natomiast rynek reklamy internetowej – według ostatnich raportów Starcomu – powinien mieć dynamikę w okolicy 7%. Przy nieco bardziej pozytywnej sytuacji poziom 8-8,5% pewnie wydaje się realny” – powiedział Jankowski. Źródło: ISBnews

OEX: Spółka odnotowała 4,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2021 r. wobec 0,9 mln zł straty rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 8,3 mln zł wobec 1,79 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 146,13 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 118,22 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews

MCI Capital: Spółka odnotowała 35,45 mln zł zysku netto w I kw. 2021 r. wobec 1,51 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 45,26 mln zł wobec 4,04 mln zł zysku rok wcześniej. Zyski z inwestycji sięgnęły 45,99 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 4,91 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews

Allegro: Spółka zatrudniła ponad 300 osób w I kw. br. i planuje zwiększyć zatrudnienie o 1,5 tysiąca osób w całym 2021 r, poinformował „Zespół Allegro nieustannie się rozwija, mimo że większość z nas nadal pracuje zdalnie. W pierwszym kwartale do Allegro dołączyło ponad 300 nowych pracowników, a w całym 2021 roku planujemy zwiększyć zatrudnienie o 1,5 tysiąca osób” – powiedział prezes François Nuyts. W I kw. 2021 r. zatrudniono ponad 300 nowych pracowników, zwiększając łączne zatrudnienie do ponad 3,5 tys. osób. Źródło: ISBnews

Allegro: Spółka spodziewa się, że wartość sprzedanych produktów (GMV) wzrośnie w tym roku o około 20% r/r, przychody netto grupy wzrosną o nieco ponad 30% r/r, a skorygowana EBITDA wzrośnie o około 20% r/r. Założenia dotyczące nakładów inwestycyjnych w 2021 roku pozostają niezmienione na poziomie 550-600 mln zł. Źródło: ISBnews

Allegro.eu: Spółka planuje przeprowadzić testy usługi logistycznej Allegro Fulfillment, jak również uruchomić pierwsze własne automaty paczkowe w III kw. tego roku, poinformował ISBnews dyrektor finansowy Allegro Jon Eastick. „Projekt Allegro Fulfillment rozwija się bardzo szybko. W kwietniu zaczęliśmy ponosić koszty najmu, w tej chwili inwestujemy w rozwój tego magazynu – zatrudniamy zespół i inwestujemy w software. Spodziewamy się, że już w trzecim kwartale testy całego systemu będą prowadzone z kilkunastoma albo trochę więcej sprzedawców. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, komercyjnie powinniśmy uruchomić tę usługę do końca tego roku” – powiedział Eastick. Źródło: ISBnews

Allegro: Spółka odnotowała 269,65 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2021 r. wobec 104,33 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 406,2 mln zł wobec 235,96 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 527,5 mln zł wobec 350,2 mln zł rok wcześniej, zaś skorygowana EBITDA – odpowiednio: 535,6 mln zł wobec 355,6 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1210,2 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 751,16 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews

Allegro: Spółka uruchamia partnerską sieć Allegro Punkty z możliwością odbioru przesyłki dzień po jej nadaniu – w maju otworzy w salonikach prasowych Kolportera dodatkowe 600 punktów odbioru. „Równie ważnym powodem co cena i wybór stała się wygodna i szybka dostawa przez kuriera wprost pod nasze drzwi lub do zlokalizowanego w pobliżu punktu odbioru. Już dziś ok. 80% przesyłek trafia do klienta Allegro w ciągu 1-2 dni od zamówienia. Uruchamiając Allegro Punkty poszerzamy, największą w Polsce sieć liczącą obecnie 31 tys. punktów odbioru i automatów paczkowych. Partnerska sieć zapewni naszym klientom odbiór przesyłek już dzień po nadaniu paczki, a dzięki współpracy z firmą Kolporter udostępniamy niemal 600 nowych punktów znajdujących się w pobliżu osiedli, pasaży czy galerii handlowych” – powiedział dyrektor DEX w Allegro Łukasz Szczepański. Źródło: ISBnews

Cyfrowy Polsat: Łączna liczba RGU (Revenue Generating Unit) Grupy Cyfrowego Polsatu wzrosła o 3,8% r/r do 18,09 mln na koniec I kw. 2021 r. Wzrost ARPU wyniósł 3,8% r/r w wyniku wzrostu przychodów z usług kontentowych, jak i telekomunikacyjnych. Łączna liczba RGU kontraktowych wzrosła o 3,8% r/r do 15,36 mln, w tym płatnej TV spadła o 0,1% r/r do 4,99 mln, a telefonii komórkowej – wzrosła o 6,7% r/r do 8,55 mln, zaś internetu – o 1,8% r/r do 1,82 mln. Liczba klientów kontraktowych ogółem spadła p 1,7% r/r do 5,51 mln, a ARPU wzrosło o 6% r/r do 90,5 zł. Źródło: ISBnews

Cyfrowy Polsat: Spółka odnotowała 389,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2021 r. wobec 182,4 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 561,5 mln zł wobec 462,2 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA sięgnął 1 082,7 mln zł wobec 1 026,7 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews

T-Mobile Polska: Spółka zanotowała 431 mln zł zysku EBITDA AL w I kwartale 2021 r. (wzrost o 4,1% r/r) oraz przychody w wysokości 1,55 mld zł (wobec 1,56 mld zł w I kw. ub.r.), przy wzroście przychodów z usług mobilnych o 1,8% r/r. Na koniec marca br. liczba klientów T-Mobile osiągnęła poziom 11,2 mln, tj. o 223 tysiące więcej niż rok temu. Co ważne, spółka odnotowała wzrost bazy użytkowników usług przedpłaconych, abonamentowych, a także wzrost liczby użytkowników łączy światłowodowych (FTTH). W tym czasie średni miesięczny wskaźnik odejść (churn) klientów kontraktowych pozostawał na bardzo niskim poziomie i wyniósł 0,8%. Źródło: ISBnews

Plantwear: Spółka ukończyła prace związane z rozpoczęciem sprzedaży produktów marki Plantwear oraz Giftbay na platformie Amazon w krajach niemieckojęzycznych: w Niemczech i Austrii. Do końca maja w serwisie mają być dostępne do zakupu również produkty marki JustPlants.”Wejście na Amazon przeprowadzamy wspólnie z doświadczonym partnerem, który wielokrotnie wprowadzał z sukcesem polskie marki na rynki DACH. Współpraca ta daje nam spory margines bezpieczeństwa, a samo rozpoczęcie sprzedaży otwiera przed nami duże możliwości na zwiększenie przychodów spółki poprzez ich kolejne źródło. Liczymy na osiągniecie do końca tego roku miesięcznego progu sprzedażowego z tego kanału na poziomie 100 tys. zł miesięcznie” – powiedział prezes Wiktor Pyrzyk. Źródło: ISBnews

Cloud Technologies: Spółka utworzyła w Wielkiej Brytanii spółkę zależną, która będzie odpowiedzialna za komercjalizację platformy DSP (Demand Side Platform), umożliwiającej zautomatyzowany zakup powierzchni reklamowej w modelu aukcyjnym, tzw. RTB (Real Time Bidding). „Utworzenie nowej platformy wiąże się z rozszerzeniem naszej oferty technologicznej, która będzie stanowić kolejne źródło dystrybucji naszych danych wykorzystywanych w kampaniach internetowych. Sam model programatyczny odpowiada już za ponad 70% globalnych wydatków na reklamy odsłonowe, co stanowi ogromny potencjał sprzedażowy. Stąd nasze plany dotyczące komercjalizacji technologii DSP, z której będą mogli skorzystać klienci z całego świata, podobnie jak korzystają z naszych danych” – powiedział CEO Cloud Technologies Piotr Prajsnar. Źródło: ISBnews

Hardis Group: Spółka chce znaleźć się w ciągu 5 lat w pierwszej trójce dostawców rozwiązań oprogramowania oraz rozwiązań WMS (Warehouse Management System) dla firm logistycznych na polskim rynku. „Wchodząc na nowy rynek, naszą ambicją jest znalezienie się w ciągu 5 lat w pierwszej trójce najlepszych dostawców rozwiązań oprogramowania oraz rozwiązań WMS (Warehouse Management System) dla firm logistycznych. Naszym celem jest jak najszybsze uzyskanie samodzielności przez polski oddział spółki. Planujemy inwestować w sprzedaż i marketing, aby rozwijać markę Reflex, a także w zespół projektowy, aby móc realizować projekty w języku polskim” – powiedziała ISBnews director of international development w Hardis Group Cecile Arnaud. Źródło: ISBnews

TenderHut: Spółka odnotowała 1,64 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2021 r. wobec 0,45 mln zł zysku rok wcześniej. „Pierwszy kwartał 2021 roku to dla Grupy TenderHut nie tylko okres intensywnych przygotowań do debiutu giełdowego, ale przede wszystkim praca na wdrażanych projektach, która przełożyła się na bardzo dobre wyniki zarówno pod względem przychodów, jak i skonsolidowanych zysków. Te wyniki potwierdzają trafność naszej decyzji o inwestycji we własne produkty, które właśnie w tym kwartale zaczynają wykazywać swój prawdziwy potencjał” – powiedział prezes Robert Strzelecki. Źródło: ISBnews

R22: Zarząd i rada nadzorcza rekomendują wypłatę 12 mln zł dywidendy z zysku za 2019/2020 r. obr. Zgodnie z propozycją, dywidenda na jedną akcje wyniesie 0,85 zł, przy czym w październiku 2020 r. spółka wypłaciła zaliczkę na poczet dywidendy w wysokości 0,28 zł, więc pozostała kwota do wypłaty dywidendy wynosi 0,57 zł na jedną akcję. Źródło: ISBnews

Amazon: Spółka utworzy 650 nowych miejsc pracy w dziale obsługi klienta w Polsce do końca 2021 r. Nowe stanowiska będą obejmowały pracowników wykonujących pracę w biurze lub zdalnie, obsługujących klientów polskojęzycznych, jak również niemiecko-, francusko- i włoskojęzycznych. „Cieszymy się, że w naszej rozwijającej się w szybkim tempie bazie operacyjnej w Polsce powstanie 650 nowych miejsc pracy. Jest to odzwierciedleniem naszego zaangażowania we wspieranie rozwoju lokalnej społeczności. Osoby zatrudnione w obsłudze klienta w Polsce to świetni pracownicy. Ten fakt miał ogromne znaczenie dla naszej decyzji o zatrudnieniu kolejnych kandydatów. Jesteśmy pewni, że oni również zapewnią doskonałą obsługę klientom Amazon, zarówno w Polsce, jak i w Europie” – powiedział dyrektor działu obsługi klienta w UE Jean-March Dupont.  Źródło: ISBnews

IBM: Ogłosił nowe rozwiązania w zakresie sztucznej inteligencji (AI), chmury hybrydowej i systemów kwantowych na dorocznej konferencji Think. Nowe ogłoszenia IBM na Think 2021: Rozwiązanie AI do automatyzacji zarządzaniem danych w dowolnym miejscu dzięki Cloud Pak for Data; Watson Orchestrate pomaga automatyzować pracę w celu zwiększenia produktywności; Project CodeNet Dataset ułatwia rozumienie i tłumaczenie kodu przez sztuczną Inteligencję; Mono2Micro ułatwia migrację do chmury. Źródło: ISBtech 

Allegro, Amazon, AliExpress: Według serwisu similarweb.com główna strona Allegro miała 190 mln wizyt w kwietniu (-4% m/m), Aliexpress 12 mln (-11% m/m) a Amazon 4,65 mln (z 4,95 mln w marcu, -6% m/m) Źródło: Trigon 

Procad: Według wstępnych danych zysk netto za I kwartał 2021 roku jest ok. 57% niższy od średnich wyników z ostatnich 3 lat Na spadek zysku netto wpływ miały: wzrost wynagrodzeń oraz utrzymujący się niższy poziom przychodów z usług szkoleniowych, spowodowany pandemią Covid-19. Źródło: Trigon 

Oponeo: Spodziewa się w całym 2021 roku utrzymania dwucyfrowego wzrostu z „2” z przodu. W podobnej skali ma rosnąć EBITDA. Źródło: BDM 

OPPO: W raporcie Top 50 Kantar BrandZ Chinese Global Brand Builders Ranking 2021, opublikowany wspólnie przez Google i Kantar OPPO uplasowało się na szóstej pozycji i otrzymało tytuł Outstanding Globalizing Chinese Global Brand Builder. Na rynkach rozwiniętych siła marki OPPO od 2018 roku rośnie w tempie ponad 30 procent rocznie. Z kolei na rynkach wschodzących OPPO uplasowało się na 2. pozycji. Źródło: spółka 

Answear.com: Nie obawia się wyhamowania z powodu otwarcia stacjonarnych sieci. W wakacje planuje rozbudowę kosztem 7,4 mln zł magazynu, co zwiększy dostępną powierzchnię o 10 tys. m2, która wystarczy do rozwoju na rok lub dwa od momentu oddania, następnie spółkę czekają nas dwa większe etapy inwestycji, uwzględniające nie tylko zwiększenie powierzchni poprzez dostawienie regałów, ale też automatyzację. Spółka szykuje się na ekspansji na Bałkanach i w krajach bałtyckich. Zatrudnienie w tym roku zwiększy się o ok. 150 osób wobec 700 na koniec ubr.  Źródło: Trigon 

DataWalk: Spodziewa się w tym roku znacznego wzrostu przychodów, a priorytetem firmy pozostaje pozyskiwanie dużych klientów. Do połowy przyszłego roku ma być ich około 20. Spółka chce w tym roku zwiększyć zatrudnienie prawie o połowę, głównie ze względu na duże zainteresowanie swoim produktem. Źródło: BDM 

Amazon: Wygrywa spór w Komisją Europejską w sprawie zapłaty zaległych podatków w kwocie 250 mln euro na rzecz Luksemburga. Źródło: Trigon 

Google: SALESmanago, jedna z największych w Europie firm oferujących systemy Customer Data Platform i Marketing Automation, rozpoczęła partnerską współpracę z Google. Pierwszą wspólną inicjatywą jest udostępnienie Cinderella AI – narzędzia do wyszukiwania i rekomendowania produktów dla e-commerce. Zostało ono stworzone w oparciu o rozwiązania SALESmanago oraz Google AI Visual Search  Engine. Cinderella AI to narzędzie, które umożliwia wyszukiwanie produktów za pomocą obrazu. Wykorzystuje ono technologię Visual Products Search, która znacząco poprawia doświadczenia zakupowe klientów. To funkcjonalność o ogromnym potencjale biznesowym: według Gartnera firmy, które do 2021 roku zdecydują się na zmianę wyglądu swoich stron oraz dostosują je do obsługi Visual & Voice Search, zwiększą przychody ze sprzedaży online o 30%. Jest to też funkcjonalność oczekiwana przez konsumentów: jak podaje SocialMediaToday aż 62% milenialsów chce korzystać z wyszukiwania wizualnego podczas zakupów. Źródło: spółki 

Google Cloud, SpaceX: Nawiązują partnerstwo, które umożliwi dostarczanie usług przesyłu danych, technologii chmurowych i aplikacji klientom z wykorzystaniem zdolności sieci Starlink do udostępniania szybkiego szerokopasmowego internetu na całym świecie oraz infrastruktury Google Cloud. W ramach nawiązanego partnerstwa SpaceX będzie umieszczać stacje naziemne Starlink na terenie centrów danych Google. Pozwoli to bezpiecznie, niezawodnie i z niskim opóźnieniem przesyłać dane z umieszczonych dotychczas na orbicie ponad 1500 satelitów Starlink, do lokalizacji na brzegu sieci, wykorzystując chmurę Google. Prywatna sieć Google Cloud o dużej przepustowości będzie obsługiwać dostarczanie globalnej usługi satelitarnego internetu Starlink, zapewniając firmom i konsumentom bezproblemowe połączenie z chmurą i internetem. Źródło: spółka 

Microsoft: W obliczu przyspieszenia rozwoju sektora ochrony zdrowia przy udziale rozwiązań cyfrowych, Gemini Polska postanowiła wykorzystać potencjał chmury Microsoft do realizacji swojego wkładu w budowę ekosystemu e-zdrowia. Strategiczne porozumienie między spółkami zostało zawarte w formie listu intencyjnego. Źródło: spółka 

Google: Polska jest jednym z pierwszych krajów w Europie, w którym można sprawdzić w wyszukiwarce i na Mapach lokalizacje punktów szczepień przeciwko COVID-19. Dostępność punktów szczepień na Mapach Google wprowadza we współpracy z Narodowym Programem Szczepień. Dane o tych lokalizacjach będą regularnie aktualizowane. Źródło: spółka 

Motorola: Dzięki ogłoszonej przez Motorolę i GuRu współpracy jest coraz bliżej wykorzystania technologii bezprzewodowego ładowania Over-the-Air w codziennym życiu. Firmy działają, by udostępnić to rozwiązanie w smartfonach Motoroli. Źródło: spółka 

GIEŁDA, EMISJE, M&A

Euvic: Spółka dokonała akwizycji Sirocco Mobile – spółki specjalizującej się w rozwoju systemów IT oraz aplikacji mobilnych, podała Grupa Euvic. Przejęcie Sirocco Mobile stanowi znaczące wzmocnienie kompetencji jednego z pięciu filarów biznesowych Grupy – Software Development – w obszarze rozwoju systemów biznesowych i rozwiązań mobilnych. Transakcja jest jedną z serii zapowiedzianych przez Euvic na I połowę roku.  Źródło: ISBnews

spaceOS: ff Venture Capital (ffVC) Tech & Gaming – fundusz CVC stworzony przez Totalizator Sportowy i nowojorski fundusz ff Venture Capital przy wsparciu PFR Ventures – zainwestował w spaceOS – startup z branży PropTech. Runda finansowania z udziałem ffVC Tech & Gaming pozwoliła spaceOS na zebranie kapitału w wysokości 22,8 mln zł, który ma umożliwić dalszy rozwój technologii na rynku nieruchomości komercyjnych, w tym na kontynuację międzynarodowej ekspansji ze szczególnym uwzględnieniem rynku amerykańskiego. Źródło: ISBnews

CStore: Producent oprogramowania dla e-commerce uruchomił 5 maja emisję akcji przy współpracy z platformą equity-crowdfundingową Beesfund, z której chce pozyskać 2,3 mln zł (po tym, jak w ub.r. pozyskał z crowdfundingu 1 mln zł), podała spółka. CStore podkreśla, że gwarantuje inwestorom możliwość wyjścia z inwestycji w czerwcu 2023 r., na kiedy planowany jest debiut spółki na NewConnect z gwarantowaną ceną co najmniej 2,7 zł za akcję do dnia debiutu lub skup akcji przez inwestora strategicznego z co najmniej 14-proc. zwrotem w skali roku. Źródło: ISBnews

Woodpecker.co: Wrocławska spółka technologiczna w najbliższych tygodniach chce przeprowadzić publiczną ofertę akcji do 2,5 mln euro, a na przełomie II i III kwartału zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW). Produkt spółki – inteligentny asystent sprzedaży – ułatwia pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji poprzez automatyzację czasochłonnych procesów związanych z komunikacją biznesową. Źródło: ISBnews

InPost: Spółka podpisała umowy z bankami w sprawie ustanowienia programu polskich obligacji do łącznej wartości nominalnej 1 mld zł, który obejmuje serie emisji obligacji denominowanych w złotych, podlegających prawu polskiemu, podała spółka. Spółka zamierza wyemitować pierwszą serię obligacji w ramach programu do końca lipca br. Źródło: ISBnews

Brand24: Akcje spółki zadebiutowały 11 maja na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW). Na otwarciu kurs akcji wzrósł wobec ceny odniesienia o 3,13% i wyniósł 33 zł. Brand24 jest 429. spółką notowaną na głównym rynku oraz 7. debiutem na tym rynku w 2021 roku. Źródło: ISBnews

Maxcom: Zarekomendował radzie nadzorczej przeznaczenie z zysku netto za 2020 rok kwoty  2,7 mln zł na dywidendę, co oznacza wypłatę w wysokości 1 zł na akcję, podała spółka. Źródło: ISBnews

Asbis: Julia Prihodko została powołana na stanowisko dyrektora wykonawczego. Źródło: Trigon 

Asseco Poland: Aviva OFE zgłosiła kandydaturę Artura Gabor na członka RN. Źródło: Trigon 

Rotopino.pl: Prospekt spółki należącej do grupy Oponeo.pl może w II połowie 2021 roku trafić do Komisji Nadzoru Finansowego, a debiut spółki na warszawskiej giełdzie jest planowany na początku 2022 roku. Źródło: BDM 

Kitch: Lizboński startup stworzył rozwiązanie dedykowane restauracjom. Aplikacja pozwala placówkom zachować niezależność i kontrolę w obszarze zarządzania dostawami online. Właśnie zamknęła rundę finansowania, pozyskując 3,25 mln euro na rozwój. Inwestorem wiodącym rundy był Atlantic Food Labs, do którego dołączył Market One Capital, a także wcześniejsi inwestorzy firmy – Seedcamp i Mustard Seed MAZE. Aktualnie Kitch obsługuje restauracje w Portugalii – zarówno w rejonie Lizbony, jak i Porto – i przygotowuje się do rozszerzenia działalności na inne kraje europejskie. W czerwcu planuje debiut w Hiszpanii. Źródło: spółka 

Infobip: Jeden z globalnych liderów w zakresie komunikacji omnichannel, wzmacnia swoja pozycje na globalnym rynku poprzez przejęcia. Firma zakomunikowała właśnie przejęcie Shift, wiodącego regionalnego organizatora konferencji technologicznych, oraz ANAM, największego dostawcę usług zabezpieczeń SMS Firewall. Źródło: ISBtech

Arena.pl: Właściciel platformy zakupowej zanotował w I kw. wzrost sumarycznej wartości zawartych transakcji o 113% r/r, natomiast przychody z tytułu prowizji są o 120% większe. Jeszcze w tym roku spółka zamierza przenieść notowania z NewConnect na główny parkiet GPW. Źródło: spółka 

PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE

Orange Polska: Spółka będzie przechodzić na odnawialne źródła energii (OZE) w swojej strukturze zużycia energii, za pomocą tzw. PPA, czyli długoterminowych kontraktów zakupowych, zawieranych bezpośrednio z producentami energii odnawialnej, poinformował ISBtech prezes Julien Ducarroz. Źródło: ISBnews

POLOmarket: Sieć udostępnia wszystkim klientom możliwość dokonywania e-zakupów  z poziomu przeglądarki internetowej na komputerach, podała spółka. Jednocześnie w kilkudziesięciu swoich sklepach POLOmarket wprowadza możliwość dowozu zamówionych zakupów bezpośrednio do domu. Źródło: ISBnews

PARP i NCBR: Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) Małgorzata Oleszczuk oraz prezes NCBR Investment Fund Krzysztof Szubert podpisali list intencyjny inicjujący kooperację, podały instytucje. Współpraca ma pomóc m.in. w efektywnym wykorzystaniu wzajemnego potencjału oraz w działaniach na rzecz rozwoju innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Źródło: ISBnews

PGNiG Termika: Spółka zależna Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa (PGNiG) wykorzysta modele pozwalające przewidzieć potencjalne awarie przy eksploatacji kotła gazowego w Elektrociepłowni Żerań. Pilotażowy projekt z zakresu predictive maintenance PGNiG zrealizuje we współpracy z firmą ReliaSol. Celem projektu jest m.in. wykonanie modeli predykcyjno-analitycznych dla nowego kotła gazowego, modelu wykrywania stanów awaryjnych oraz weryfikacja skuteczności działania modeli na bazie danych historycznych. Źródło: ISBnews

PKO BP: Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła rekordowe na polskim rynku bankowym 5,5 mln, podał PKO Bank Polski. Użytkownicy aplikacji mobilnej mogą teraz korzystać z trybu dark mode, ograniczającym ilość światła emitowanego przez ekran. Źródło: ISBnews

SunRoof: Startup tworzący najefektywniejsze dachy solarne 2w1 – nawiązał współpracę z Grenton – polskim producentem systemu smart home, zapewniając tym samym klientom dostęp do dwóch komplementarnych produktów na tym samym etapie podejmowania decyzji podczas budowy lub remontu domu. „Technologiczne powiązanie z Grenton wpisuje się w globalną strategię SunRoof i aktywne wzbogacanie własnego ekosystemu rozwiązań o innowacje naszych partnerów. Pozwoli to na jeszcze lepsze wykorzystanie energii ze słońca i stworzenie infrastruktury, której bazą jest dach solarny zintegrowany z system smart home” – powiedział Lech Kaniuk, współzałożyciel i CEO SunRoof. Źródło: ISBnews

Satis Group: Myneviskin z portfela Satis Group podpisał porozumienie z Puwer Polska dotyczące skanera do wczesnej diagnostyki raka skóry. W początkowej fazie komercjalizacji urządzenie ma znaleźć się w dwóch sieciach aptek liczących 60 placówek. Docelowo Myneviskin ma być gotowy do wprowadzenia produktu do 12 tys. polskich aptek. Start sprzedaży planowany jest do końca czerwca. Źródło: ISBnews

Netia: Spółka zwiększyła prędkość wysyłania danych w szybszych wariantach usług dostępu do internetu w technologiach światłowodowych (ETTH, FTTH-GPON, HFC). Na sieci HFC (gigabitowe sieci w Warszawie i Krakowie) wartość upload wzrosła nawet 5-krotnie i przewyższa większość analogicznych usług konkurentów.  Najbardziej znaczące przyspieszenie nastąpiło w przypadku opcji do 1 Gb/s (z „do 100 Mb/s” na „do 300 Mb/s”) oraz opcji do 300 Mb/s w technologii HFC (z „do 10 Mb/s” na „do 50 Mb/s”). Źródło: spółka

Nexity Global: Firma zapowiedziała wprowadzenie na rynek xAir – urządzenia typu „gateway”, spinającego w całość instalację fotowoltaiczną, magazyny energii, ładowarki i inne elementy systemu. Urządzenie usiane jest czujnikami „pogodowymi”. Pozwala to np. na łatwiejsze zarządzanie instalacją fotowoltaiczną i magazynami energii. xAir pomaga w optymalizacji wytwarzania i wykorzystania energii, przekazując pełnię władzy użytkownikom. Źródło: ISBtech 

Mio: Największy w Europie producent wideorejestratorów stworzył nowy, większy sensor obrazu, Mio Sensor Ultra, który gwarantuje niespotykaną dotąd jakość nagrań. Sensor jest dostępny w modelu Mio MiVue 866. Najnowszy Mio Sensor Ultra jest aż o 50% większy niż te sensory, które są zamontowane w wideorejestratorach innych producentów. Źródło: ISBtech 

Inbank, Comperia.pl: Wspólnie zaoferują finansowanie klientom OTOMOTO oraz ComperiaRaty. Źródło: spółka 

Authologic: Uruchamia kolejną metodę zdalnej weryfikacji tożsamości. Dzięki współpracy z eDO App, aplikacją stworzoną i rozwijaną przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych, Authologic umożliwia potwierdzenie tożsamości przez cyfrowe dokumenty. „Dzięki współpracy z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych i wdrożeniu aplikacji eDO App, oferujemy już wszystkie dostępne w Polsce metody zdalnej weryfikacji tożsamości” – powiedział współzałożyciel i prezes Authologic Krzysztof Klimczak. Źródło: spółka 

GPW: Zaprosiła instytucje do współpracy przy narzędziu do analizy obrotu pod nazwą TCA Tool, opracowanym przez spółkę z Grupy GPW – GPW Tech. TCA Tool jest aplikacją, która może być wsparciem dla zarządzających przy realizacji zleceń.  W załączeniu przesyłam krótką ulotkę z opisem najważniejszych funkcji wspierających analizowanie płynności poszczególnych instrumentów oraz analizowanie kosztów i wpływu wykonywania konkretnych zleceń na arkusz. Źródło: spółka 

Brand24: Projekt globalnego dostawcy usług monitorowania internetu został zakwalifikowany do otrzymania 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych na realizację i wdrożenie algorytmów sztucznej inteligencji służących analizie obecności marki w Internecie. Jego całkowita wartość wynosi ok. 6,4 mln zł. Zgodnie z planem ma zostać wdrożony do  2023 roku. Źródło: spółka 

Publicis: Interdyscyplinarny zespół One Team Stellantis, utworzony w ramach Publicis Groupe Polska, będzie odpowiadał za szeroko pojęte działania digitalowe koncernu Stellantis. Obsługą Stellantis na rynki Polski, Węgier, Czech, Słowacji i Serbii zajmą się eksperci z agencji Starcom, Performics i Leo Burnett. Źródło: spółka 

Santander Consumer Bank: Obserwując zwiększone zainteresowanie różnymi sposobami finansowania zakupów w internecie, zdecydował się wprowadzić tzw. kredyt celowy na sfinansowanie dowolnego zamówienie na kwotę od 100 do 50 tys. zł w sklepach online. Źródło: spółka 

Amazon: Uruchamia w Polsce programy Brand Registry i Project Zero. Dzięki nim właściciele marek chronionych prawem autorskim, sprzedający na Amazon, mogą w łatwy sposób chronić je przed naruszeniami. Amazon oferuje im szereg narzędzi, w tym formularz rejestracyjny Brand Registry (SSR), raport o naruszeniach (RAV), historię zgłoszeń, samoobsługowe narzędzie do usuwania podróbek Project Zero oraz wsparcie w postaci obsługi klienta Brand Registry. Marki zarejestrowane w Brand Registry odnotowują i zgłaszają średnio o 99% mniej domniemanych naruszeń niż przed rejestracją. Źródło: spółka 

Signify, Philips: Lider branży oświetleniowej ogłosił, że wszystkie urządzania w portfolio oraz nowe inteligentne lampy i akcesoria Philips Hue będą kompatybilne z protokołem Matter dzięki aktualizacji oprogramowania mostka Hue Bridge. Matter (wcześniej znany jako Project CHIP – Connected Home over IP), ogłoszony przez sojusz Connectivity Standards (wcześniej Zigbee Alliance) 11 maja, to nowy standard jednoczący branżę, który umożliwia bezproblemową współpracę inteligentnych urządzeń.  Źródło: ISBtech 

Spoko.app: Fintech, który specjalizuje się w międzynarodowych przekazach pieniężnych, łączy siły z globalną platformą płatniczą Checkout.com. Dzięki temu strategicznemu partnerstwu klienci Spoko.app otrzymają nowe, wszechstronne rozwiązania w zakresie przekazywania pieniędzy przez aplikację. Technologia stworzona przez Checkout.com daje możliwość integrowania wielu metod płatności poprzez API, oferuje zaawansowane narzędzia analityczne oraz budowanie nowych rozwiązań dla użytkowników. Źródło: spółka 

(ISBnews/ISBtech)

 

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments