Sprzedaż Mobile Industrial Robots (MIR) w I kwartale wzrosła o 55% w porównaniu do analogicznego kwartału w 2020. Oznacza to, że MiR osiągnął najlepsze w historii wyniki w tym okresie. Dynamika w regionie CEE była powyżej średniej, sprzedaż podwoiła się w porównaniu do 2020 roku.
Kilka tysięcy pracowników w firmach przemysłowych na całym świecie pracuje obecnie razem z robotami MiR, które poruszają się autonomicznie optymalizując procesy w firmach takich jak Novo Nordisk, Ford czy Honeywell.
Automatyzacja transportu wewnętrznego postępuje w szybkim tempie w przemyśle motoryzacyjnym i elektronicznym, ale roboty typu AMR są również szeroko stosowane w sektorze produktów szybkozbywalnych (FMCG), w przemyśle farmaceutycznym i w branży logistycznej.
Globalna pandemia spowodowała szybki rozwój modułów czyszczących dla robotów MiR, a roboty są używane do autonomicznej dezynfekcji biur, szpitali i innych miejsc publicznych w celu zminimalizowania rozprzestrzeniania się wirusa.
Postęp MiR wynika także ze zwiększonego zainteresowania integracją platform robotycznych MiR z istniejącymi produktami w rozwiązaniach OEM, ponieważ kilku producentów technologii chce, aby ich rozwiązania automatyzacji były mobilne i elastyczne. Przykładem może być KEN Hygiene Systems, który przy pomocy robótw MiR, zautomatyzował napełnianie i opróżnianie myjni – dezynfektorów w szpitalnych sterylizatorniach.
Roboty pomagają zwiększyć obrót
Klienci MiR należą do firm, które zdecydowały się zwiększyć swoje inwestycje w automatyzację podczas pandemii koronawirusa. Takie podejście przynosi korzyści. Według analizy projektu Innovation Benchmark, finansowanego przez Danish Industry Foundation i przeprowadzonego przez Duński Instytut Technologiczny, Kopenhaską Szkołę Biznesu i Uniwersytet Południowej Danii:
– 34% firm, które zwiększyły inwestycje podczas pandemii koronawirusa, odnotowało wzrost obrotów, a tylko 3% firm, które ograniczyły inwestycje, odnotowało wzrost obrotów. 29% firm, które zainwestowały, zwiększyło liczbę pracowników, a tylko 3% firm, które nie inwestowały w automatyzację, innowacje i cyfryzację, zatrudniało więcej osób.
Zarządzanie flotą i globalne usługi
Od 2015 roku, kiedy MiR zrewolucjonizował rynek robotów transportowych, wprowadzając na rynek swojego pierwszego cobota MiR100, liczba konkurencyjnych rozwiązań znacznie wzrosła. W związku z tym lider z Danii kontynuował inwestycje, aby zapewnić sobie przewagę nad innymi graczami na rynku pod względem jakości, dojrzałości produktów i usług globalnych.
„Jakość i obsługa są kluczowe. Nasi klienci wdrażają teraz roboty bezpośrednio w swojej podstawowej produkcji, dlatego też nasze roboty muszą charakteryzować się jakością przemysłową. Jednym z powodów, dla których wyniki pierwszego kwartału są tak dobre, jest duży wzrost sprzedaży naszego najnowszego robota MiR250. Jest precyzyjnie zbudowany, aby był wytrzymały dla przemysłu, a jednocześnie jest zwinnym i najbezpieczniejszym na rynku robotem do dynamicznych środowisk produkcyjnych i logistycznych. Skoncentrowaliśmy się na dalszym rozwoju silnego systemu flotowego MiRFleet do zarządzania robotami MiR i integracji ich z innymi systemami klientów, takimi jak ERP i WMS. W ten sposób ułatwiliśmy klientom skalowanie floty robotów MiR, zarówno na poziomie lokalnym, jak i w kilku lokalizacjach. Właśnie uruchomiliśmy również nowy moduł usług do obsługi wszystkich naszych klientów, lokalnie i globalnie” – powiedział Søren E. Nielsen, który w 2020 roku objął stanowisko prezesa Mobile Industrial Robots (wcześniej CTO).
Rozwój wymaga wielu talentów
W pierwszym kwartale 2021 roku do organizacji MiR dołączyło 26 osób, aby wspierać wzrost i rozwój MiR na wszystkich frontach. Oznacza to wzrost zatrudnienia o 10%, a doskonałe wyniki za I kwartał oznaczają, że firma kontynuuje rekrutację – na całym świecie jest otwartych kolejnych 21 stanowisk.
„Rok 2020 był trudny dla wszystkich i po kilku latach wysokiego wzrostu wszystkich parametrów, w tym liczby pracowników, ubiegły rok był spokojniejszy. Wraz z ponownym przyspieszeniem tempa wzrostu rozpoczynamy nowe projekty. Między innymi właśnie ogłosiliśmy 10 nowych stanowisk, które będą wspierać nową koncepcję usług i spodziewamy się w najbliższej przyszłości zatrudnić kolejnych 10–15 pracowników
do innych nowych inicjatyw ”- powiedział Søren Nielsen.