Anna Urbanska, CEO Standard Chartered
Anna Urbanska, CEO Standard Chartered
epoint

Zatrudnienie w warszawskim biurze Standard Chartered przekroczyło 750 osób, czyli poziom zaplanowany w strategii wejścia tego globalnego banku na polski rynek, ogłoszonej w połowie 2018 roku. Z zakładanych pięciu lat bank zrealizował ten cel w niecałe trzy lata od momentu rejestracji działalności gospodarczej w Polsce.

Zobowiązaliśmy się do stworzenia 750 miejsc pracy w ciągu pięciu lat. Jestem bardzo dumna, że udało nam się zrealizować tę obietnicę szybciej niż zakładał pierwotny plan, bo w niespełna trzy lata. Co więcej, tworzyliśmy nasze globalne centrum usług w Polsce z nastawieniem, że będzie ono wspierało rozwój naszej bazy klientów głównie w regionie Europy i Ameryk. Tymczasem wiele naszych zespołów realizuje działania o zasięgu globalnym” – mówi Anna Urbańska, dyrektor zarządzająca (CEO) polskiej spółki Standard Chartered.

Bank działa w Polsce w formule globalnego centrum usług biznesowych (Global Business Services Centres), które koncentruje się na obsłudze klientów wewnętrznych, świadcząc specjalistyczne usługi na rzecz innych spółek z Grupy Standard Chartered. Centrum tworzy 12 obszarów kompetencyjnych, z których największe to zapobieganie przestępczości finansowej, cyberbezpieczeństwo, zarządzanie ryzykiem płynności i zasobami ludzkimi. Spółka cały czas rozwija istniejące zespoły i tworzy nowe, stąd obecnie prowadzi prawie 190 projektów rekrutacyjnych.

Tylko w drugim kwartale 2021 roku powstał m.in.:

• zespół programistów wspierających rozwój platformy typu „banking as a service”, która zadebiutowała w Indonezji i będzie rozszerzana na pozostałe rynki w Azji, a także w Afryce i na Bliskim Wschodzie,

• zespół analityków wyspecjalizowanych w ocenie ryzyka środowiskowego i społecznego związanego z działalnością klientów banku („environmental and social risks”),

• zespół odpowiedzialny za doradztwo i analizy w obszarze planowania finansowego i informacji zarządczej („plan to perform”).

Cieszę się, że udało nam się osiągnąć takie wspaniałe rezultaty na bardzo konkurencyjnym
rynku pracy w Polsce. Światowej klasy pula talentów przyciąga wielu globalnych graczy, którzy lokują w Warszawie spółki wspierające rożne procesy. My postawiliśmy na te złożone i wymagające doświadczenia oraz specjalistycznej wiedzy, precyzyjnie definiując nasze obszary koncentracji. Możliwość uczestniczenia w budowaniu zespołów i nowej marki bankowej w Polsce była ważnym atraktorem dla kandydatów. Niecodziennie bowiem jeden z wiodących banków międzynarodowych rozpoczyna działalność na nowym rynku. Wraz z rozwojem spółki wśród czynników przyciągających uwagę kandydatów znalazła się też perspektywa pracy z najlepszymi ekspertami w branży, którzy zdecydowali się do nas dołączyć w pierwszym roku działalności. Należy także wspomnieć o możliwości realizacji globalnych zadań bez konieczności przeprowadzki poza Polskę, czy poszerzania kompetencji w związku z dynamicznym rozwojem spółki i powstawaniem nowych zespołów. W przekłuciu tego w rekrutacyjny sukces kluczowa była rola naszych rekruterów i menedżerów budujących zespoły. Dzięki ich kompetencjom i zaangażowaniu zrealizowaliśmy z nawiązką obietnicę złożoną w momencie wejścia banku na polski rynek. Koncentrujemy się na dalszym rozwój spółki, zarówno pod względem wielkości zatrudnienia, jak i zakresu świadczonych przez usług”-  dodaje Urbańska.

W 2020 roku Standard Chartered uruchomił nowe biuro w jednym z najnowocześniejszych
obiektów w Polsce, The Warsaw Hub. Przestrzeń zajmowana przez bank na najwyższych
piętrach wieży B tego kompleksu obejmuje obecnie ok. 5 tys. metrów kwadratowych. Przed końcem 2021 roku, po oddaniu ostatniego z przewidzianych w podpisanej na 10 lat umowie najmu, wzrośnie do niemal 7 tys. metrów kwadratowych. To nowoczesne i funkcjonalne biuro to jedna z lokalizacji, z których pracownicy Standard Chartered korzystają w ramach elastycznego systemu pracy („flexible working”). System ten umożliwia łączenie pracy z biura z pracą z innej lokalizacji (np. z domu lub z przestrzeni coworkingowej, zarówno w Warszawie, jak i w innych częściach Polski) na wniosek pracownika i w różnych konfiguracjach. Pracownicy mogą wskazać zarówno miejsce, jak i porę pracy w ciągu dnia w ramach wyznaczonych przez potrzeby biznesowe na danym stanowisku oraz rozwiązań określonych przez przepisy polskiego prawa pracy.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments