epoint

Polscy gracze korzystając z usługi Xbox Game Pass chętniej grają z rodzinami i przyjaciółmi, niż osoby nieposiadające członkostwa, wynika z badania realizowanego przez agencję Opinium dla Xbox.

Niedawno Microsoft podał, że usługa Xbox Game Pass ma już 18 mln subskrybentów na całym świecie. Teraz firma dzieli się kolejnymi danymi. Analiza, przeprowadzona na próbie 2 000 graczy z Polski, wykazała, iż ponad połowa z nich (55 proc.) korzysta z trybu multiplayer online przynajmniej raz w tygodniu.

Odsetek ten wzrasta w przypadku osób korzystających z usługi Xbox Game Pass. Są oni bardziej towarzyscy i zaangażowani w różne odmiany gamingu na tle pozostałych gamerów. Znacznie częściej grają też w trybie wieloosobowym online (o 15 proc.), a także z rodziną (o 17 proc. częściej), jak i z przyjaciółmi (o 15 proc.).

Z badania wynika również, że „abonamenty rozrywkowe” są w Polsce bardzo popularne. Aż 95 proc. graczy posiada dostęp do subskrypcji oferującej treści na żądanie. Natomiast 66 proc. respondentów opłaca również abonament z dostępem do gier. Niemal trzy czwarte rodzimych graczy przyznaje, że przynajmniej raz w tygodniu ogląda filmy / telewizję (80 proc.) i słucha muzyki (73 proc.) w ramach wykupionego pakietu.

Chociaż subskrypcje gier są wciąż stosunkowo nowe, to depczą po piętach innym abonamentom rozrywkowym, biorąc pod uwagę wskaźnik zaangażowania. Już dwie trzecie polskich graczy sięga do katalogu gier z usługi abonamentowej przynajmniej raz w tygodniu. Wartość ta wzrasta aż do 87 proc. użytkowników w przypadku Game Passa.

W porównaniu do innych form spędzania czasu, wspólne granie wyjątkowo mocno zbliża do siebie ludzi. To niesamowite, jak istotną rolę odgrywa Xbox Game Pass w życiu tak wielu ludzi na terenie całej Europy. Gry są sposobem na łączenie się ze znajomymi i rodziną – mówi Ryan Cameron, Dyrektor Xbox, EMEA.

Według studium głównym powodem, dla którego polscy gracze rejestrują się na nowych platformach, jest przede wszystkim dostęp do wielu zróżnicowanych treści (niezależnie czy mówimy usługach gamingowych czy przeznaczonych do innych o rodzajów rozrywki). Taką odpowiedź wskazuje 76 proc. respondentów. Innymi powodami są: łatwy proces dołączenia i konfiguracji usługi (68 proc.) i natychmiastowy dostęp do nowych treści w momencie ich premiery (69 proc.).

Xbox Game Pass oferuje graczom większy wybór i większe możliwości odkrywania, doświadczania i łączenia się za pośrednictwem gier. Usługa zawiera bibliotekę ponad 100 gier począwszy od platformówek czy tytułów wyścigowych, przez przygodówki i gry akcji, po produkcje skupiające się na rozgrywce wieloosobowej.

Biblioteka jest stale aktualizowana o nowe tytuły, w tym dostępne od dnia premiery gry od Xbox Game Studios, wielkie produkcje AAA, portfolio gier Bethesda Softworks (nowego studio w rodzinie Xbox) i niesamowite gry z programu ID@Xbox. W wersji Game Pass Ultimate usługa jest dostępna na konsolach, komputerach PC, urządzeniach mobilnych, a także z poziomu przeglądarek internetowych na komputerach z Win 10 oraz tabletach i telefonach firmy Apple.

Wyniki analizy wskazują, że rodzimi gracze najbardziej cenią gry z gatunku przygodowych, symulacje i strzelanki pierwszoosobowe. Biblioteka XGP2 zawiera tytuły, które z pewnością przypadną im do gustu, m.in.:  śmiałe Dead Cells, shootery RPG jak Outriders czy symulatory jak Microsoft Flight Simulator

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments