Comarch rozwija własną platformę sprzedażową

epoint

Comarch chce wzmocnić działalność biznesową w sektorze e-commerce i rozwija własną platformę sprzedażową Wszystko.pl w nowej odsłonie. 

Niebawem serwis będzie dostępny w zmienionym układzie graficznym, z bardziej rozbudowaną i ulepszoną nawigacją. Ponadto uproszczone zostaną zasady prowadzenia konta na Wszystko.pl. Będzie ono dostępne dla wszystkich za darmo, a firmy nie będą płacić prowizji od sprzedaży produktów czy też usług.

Nowa wersja Wszystko.pl jest odpowiedzią Comarch na obecnie panujące trendy w obszarze handlu internetowego oraz alternatywą dla polskich firm, które chcą rozwijać działalność e-commerce bez konieczności płacenia wysokich prowizji właścicielom platform aukcyjnych.

Z systemów Comarch ERP korzysta aktualnie ok. 100 tys. firm, które regularnie aktualizują posiadane systemy. Pandemia COVID zmusiła praktycznie wszystkie firmy do rozwoju a często dopiero uruchomienia sprzedaży w Internecie. Konsumenci radykalnie zmienili swoje zwyczaje i masowo kupują w Internecie. To jest trwała zmiana i zostanie z nami na zawsze. Już teraz udział sprzedaży internetowej w sprzedaży ogółem stanowi ok. 10 proc. W trakcie pandemii tradycyjna sprzedaż załamała się (spadek w najgorszych miesiącach o kilkanaście i więcej proc.), a sprzedaż internetowa eksplodowała rosnąc o 30-40 proc., a w niektórych krajach i miesiącach nawet o 100 proc. (kwiecień 2020 na Węgrzech). Obecnie sytuacja wraca do normy, ale sprzedaż internetowa rośnie dwa razy szybciej niż tradycyjna” – mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes zarządu Comarch oraz dyrektor Sektora ERP.

Wg prognoz RetailX w 2025 jej udział wyniesie ok. 20 proc. Więc żadna firma nie może sobie pozwolić na rezygnację z tego kanału. Przed pandemią tylko niewielki odsetek firm prowadził handel w Internecie, ale większość planowała.

Dlatego ruszamy z nową odsłoną platformy sprzedażowej Wszystko.pl, która dla małych, średnich i dużych firm będzie nowoczesną platformą e-commerce do prowadzenia działalności handlowej w internecie. Obecność na Wszystko.pl da im szereg korzyści; brak kosztów związanych ze sprzedażą towarów lub usług, co docelowo pozwala oferować produkty w bardziej konkurencyjnych cenach, dostęp do bazy milionów klientów online a także wsparcie techniczne oraz marketingowe ze strony Comarch. Dodatkowo firma nie
zamierza prowadzić działalności konkurencyjnej wobec sprzedających, co jest coraz częstszą praktyką dużych marketplace’ów – dodał Rymarczyk.

Jak zacząć na Wszystko.pl

Na platformie Wszystko.pl transakcji mogą dokonywać zarówno firmy, jak i osoby indywidualne. Przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć sprzedaż w serwisie muszą zarejestrować Konto dla Firm. Do założenia profilu należy podać podstawowe dane: e-mail, nazwę sklepu, NIP. Dla wszystkich sprzedawców będzie dostępny jeden abonament.

Pakiet obejmuje m.in. możliwość dodawania nielimitowanej ilości produktów, opcje sprzedaży we wszystkich kategoriach oraz uczestnictwo w programach zwiększających lojalność klientów. Koszt takiego planu wynosi 0 zł, podobnie jak prowizja od sprzedaży. Niezależnie od kategorii i ilości transakcji, Comarch nie będzie pobierać prowizji od sprzedanego towaru.

Dla klientów indywidualnych proces rejestracji jest jeszcze prostszy. Wystarczy wprowadzić adres e-mail, indywidualne hasło, zaakceptować regulamin oraz potwierdzić chęć założenia konta.

Sklep z Twoim logo

Na platformie Wszystko.pl każdy sprzedawca będzie mógł stworzyć indywidualny wygląd swojej wizytówki. Wbudowane funkcjonalności systemu umożliwiają zamieszczenie na profilu logo firmy oraz baner, który wyróżni wygląd sklepu. Dodatkowo sprzedawcy mogą dostosować wizytówkę do aktualnych potrzeb biznesowych. To użytkownik wybiera, które produkty klient zobaczy w pierwszej kolejności po wejściu na profil sklepu, dodając banery reklamowe czy też wyróżniając sekcje z promocjami.

Wystawianie produktów nie może być już prostsze

Użytkownicy Wszystko.pl będą mieli kilka sposobów, aby wprowadzić swoje produkty na platformę. Ci, którzy korzystają z rozwiązań ERP, mogą to zrobić automatycznie przez system. Jest również opcja ręcznego dodawania produktów po kodzie EAN lub z wykorzystaniem plików Excel.

Posiadanie jednego z systemów Comarch ERP (XT, Optima, XL, Altum, CEE) pozwoli maksymalnie zminimalizować czas poświęcony na wystawianie produktów na Wszystko.pl. Z poziomu zalogowanego użytkownika przedsiębiorca będzie mógł automatycznie wystawić wszystkie produkty, które zostały dodane do systemu magazynowo-handlowego. W ten sposób dane z systemu Comarch ERP zostaną automatycznie pobrane do Wszystko.pl.
Karta produktu będzie zawierać nazwę, opis, parametry oraz zdjęcie produktu, a także warunki zakupu (cena produktu, sposoby dostawy). Sprzedający będzie mógł promować produkty łącząc je w zestawy lub kategoryzując jako nowości lub wyprzedaże.

Żwawiej niż z nurtem rzeki

Comarch, bazując na wieloletnim doświadczeniu w budowaniu informatycznych rozwiązań online oraz w oparciu o analizy obecnie panujących trendach w sektorze e-commerce postanowił rozwinąć działalność w tym segmencie. Do obsługi portalu Wszystko.pl Comarch otworzył dedykowaną spółkę.

Firma będzie odpowiedzialna za aktywne promowanie serwisu Wszystko.pl oraz oferty wystawionych produktów na platformie wśród konsumentów. Wraz z premierą portalu zostaną uruchomione masowe działania reklamowe w mediach (TV, radio, social media).

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments