epoint

Movie Games SA, producent i wydawca gier wideo notowany na NewConnect, wchodzi w kolejny segment branży gamedev – gry typu symulator/tycoon. Spółka podpisała umowę z warszawskim studiem Star Drifters, na podstawie której oba podmioty rozpoczną pracę nad grą w ramach tego gatunku. Gracz będzie zarządzał własnym amerykańskim browarem rzemieślniczym oraz barem. Deweloperzy zamierzają wykorzystać dotychczasowe doświadczenie oraz know-how Movie Games zarówno w procesie produkcji, jak i marketingu tytułu.

Star Drifters to bardzo ambitny i przede wszystkim efektywny zespół. Team w dwa lata wyprodukował i wydał aż trzy gry, które zyskały pozytywne opinie i sympatię wielu graczy. Dzięki podpisaniu umowy możemy w pełni skupić się na pracach koncepcyjnych nad naszą nową grą ekonomiczną, którą zamierzamy zrealizować, łącząc talent Star Drifters z naszym doświadczeniem i know-how w obszarze game developmentu – komentuje Mateusz Wcześniak, CEO Movie Games.

W ramach współpracy Movie Games oraz Star Drifters wyprodukują symulacyjną grę ekonomiczną, poruszają popularną obecnie tematykę produkcji i sprzedaży niskoprocentowych piw rzemieślniczych. Podjęcie decyzji o rozpoczęciu prac nad tytułem było poprzedzone analizą trendów game designu oraz sprzedaży gier na światowych rynkach, a także analizą rynku piwowarskiego w USA i na świecie.

W rezultacie tematyka i mechanika gry zostaną dostosowane do potrzeb i oczekiwań nabywców gier typu tycoon / sim. Według serwisu Polygon.com jeden ze sztandarowych tytułów z tego segmentu wygenerował sprzedaż przekraczającą 10 milionów egzemplarzy.
Segment piw kraftowych w USA rozwinął się do poziomu niespotykanego nigdy wcześniej. Serwis alcohol.com szacuje, że już w roku 2019 działalność prowadziło ponad 8 tys. browarów.

Movie Games i Star Drifters

Według raportu Technavio w latach 2018-2022 wartość rynku wzrośnie o 35,8 mld dolarów. Głównym konsumentem piw kraftowych są millenialsi, zaś głównymi rynkami – Stany Zjednoczone i Europa. Jednocześnie według Fortune.com aż 83% millenialsów to tzw. gamerzy, czyli osoby grające w gry komputerowe co najmniej raz w tygodniu.

Misją Star Drfiters od zawsze było tworzenie ambitnych gier, w które sami chcielibyśmy zagrać. Dzięki doświadczeniu, które zebraliśmy na przestrzeni ostatnich lat, związanemu z grami strategicznymi oraz ekonomicznymi, jak również wysokim kompetencjom Movie Games w tworzeniu oraz wydawaniu produkcji symulacyjnych, zrealizujemy ciekawy projekt skierowany do naszej wspólnej grupy odbiorców, prezentujący światową kulturę piwa – komentuje Michał Sokolski, CEO Star Drifters.

Studio Star Drifters zostało założone w 2014 roku przez Michała Sokolskiego i Krzysztofa Jakubowskiego. Obaj twórcy w roku 2000 założyli niezależne studio Tatanka, a dwa lata później brali udział w tworzeniu firmy City Interactive (obecnie CI Games). W portfolio Star Drifters znajdują się obecnie dwie produkcje własne: Driftland: The Magic Revival i Nomads of Driftland, oraz tytuł stworzony przy współpracy z Piotrem Wołkiem – Danger Scavenger.

Driftland: The Magic Revival pozwala wcielić się w postać potężnego czarodzieja, zdolnego do poruszania i łączenia dryfujących lądów w barwnym świecie fantasy. Zadaniem gracza jest stworzenie rozległego imperium. Kontynuacja zatytułowana Nomads of Driftland pozwala graczowi wcielić się w buntowników chcących obalić rządy magów. Doświadczenie w produkcji obu tytułów, silnie korzystających z mechanik zarządzania, zostanie wykorzystane podczas developmentu nowej produkcji Star Drifters i Movie Games.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments