Dark Point Games ujawniło szczegóły swojej pierwszej produkcji. Achilles: Legends Untold będzie grą Action-RPG, czerpiącą inspiracje z serii Dark Souls oraz mitologii greckiej. Tytuł zadebiutuje w pierwszym kwartale 2022 roku w Steam Early Access.
W Achilles: Legends Untold gracz wciela się w rolę tytułowego bohatera – greckiego wojownika, weterana wojny trojańskiej. Zostaje on zwerbowany przez Hadesa, aby w imieniu boga zmarłych stawić czoła Aresowi, bogowi wojny. Bohater wyrusza w tym celu w podróż po starożytnych krainach, by odnaleźć potężne, magiczne artefakty, które pozwolą mu wypełnić misję boskiego kata. Z pomocą przyjdzie graczowi Hefajstos – bóg kowali, który przekuje wszelkie zebrane przez gracza surowce w nowy oręż.
Achilles: Legends Untold to izometryczna gra RPG akcji, w czasie tworzenia której czerpaliśmy inspiracje z produkcji takich jak Dark Souls czy Diablo. Jednocześnie chcieliśmy stworzyć tytuł, który będzie przystępny dla początkujących graczy, ale równocześnie da satysfakcję wieloletnim fanom gatunku. Osiągnęliśmy to poprzez rozbudowany system walki oraz opcjonalne wyzwania o zdecydowanie wyższym poziomie trudności. — komentuje Paweł Waszak, prezes Dark Point Games.
W grze Dark Point Games Achilles może posługiwać się różnorodnym orężem, a każda z broni oferuje inny styl rozgrywki. Ponadto liczne umiejętności tytułowego bohatera pozwolą przystosować graczowi swoją postać do preferowanego przez niego sposobu pokonywania przeciwników. W swojej grze studio używa również autorskiego systemu SI o nazwie GAIA, na które otrzymało dofinansowanie NCBR. Jego celem jest zaoferowanie graczowi jak najwyżej immersji w czasie starć z przeciwnikami.
Projekt GAIA wprowadza do naszej gry element nieprzewidywalności. Group AI Action jest autorskim systemem SI, odpowiedzialnym za współpracę przeciwników napotykanych przez Achillesa. Dzięki GAIA gracz będzie mógł zmierzyć się z grupami wrogów, którzy będą współpracowali na polu bitwy. Dzięki temu rozwiązaniu zwiększamy poziom trudności naszej gry oraz oferujemy wyższy poziom immersji — kończy Waszak.