epoint

15 lipca obchodzimy Międzynarodowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Współczesne smartfony, dzięki szerokiej gamie opcji i możliwości, zawładnęły wieloma dziedzinami naszego życia. Mimo to wciąż zdecydowana większość użytkowników woli oglądać materiały video na telewizorze – wynika z badania przeprowadzonego dla TP Vision, właściciela marki Philips TV & Sound.

Ponad 87% biorących udział w badaniu stwierdziło, że woli oglądać materiały video na telewizorze niż na smartfonie, w tym prawie 65% zadeklarowało, że „zdecydowanie” preferuje telewizor.

Jakość obrazu i dźwięku kluczowe…

Do wyboru telewizora jako najlepszego urządzenia do oglądania video skłania przede wszystkim jakość. Lepszy obraz przekonuje ponad 80% ankietowanych. Niewiele mniej, bo 79% zwraca natomiast uwagę na wyższą jakość dźwięku, jaką gwarantuje telewizor. Dość ogólny czynnik, czyli po prostu lepsze doznania w trakcie seansu na telewizorze, przekonują natomiast 83% biorących udział w badaniu dla Philips TV & Sound.

Współczesne telewizory to smart TV, a zatem inteligentne urządzenia wyposażone w dostęp do Internetu. Dzięki temu umożliwiają oglądanie zarówno tradycyjnej telewizji, jak i korzystanie z szerokiej gamy aplikacji, w tym serwisów streamingowych i platform VOD oferujących filmy oraz seriale online. Dają zatem praktycznie takie same możliwości, jeśli chodzi o dostęp do różnorodnych treści video online, jak smartfony. Oglądanie ich przed dużym ekranem, w otoczeniu dźwięku wysokiej jakości, pozwala jednak czerpać więcej przyjemności z seansu – komentuje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

…ważny jest również komfort oglądania

Oprócz jakości dźwięku i obrazu, dla użytkowników w Polsce bardzo ważny jest również komfort. Blisko 69% ankietowanych ustawia swój telewizor w centralnym miejscu pokoju – tam, gdzie jest on dobrze widoczny, co pozwala oddać się rozrywce w wygodny sposób. Ponad 61% badanych stwierdziło natomiast, że telewizor to istotny element ich salonu.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments